Forum > Geluid

Verschil tussen CDJ-500, MKII en MKII Limited

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-12-2004 02:26
Om heel eerlijk te zijn vertrouw ik de hedendaagse apperatuur meer dan die van 20 jaar geleden hoor.

Behalve functies is er heus nog wel meer verbeterd aan spelers. Al zullen sommige dingen altijd wel blijven.

Ik heb ook een tijdje een CDJ500 limited in huis gehad. Wat een pest pokkeding was dat zeg. Slecht lezen van cd's, errors aan de lopende band en allemachtig lomp groot terwijl het apparaat niks kan. (ik was ook blij dat ie niet van mezelf was razz :p )
Het enige voordeel was dat als ie een keer feilloos werkte ie ook wel fijn werkte.

Ik heb er niets tegen als een apparaat een uit de kluiten gewassen broodtrommel is.... maar dan moet daar wel tegen over staan dat ie veel kan.

Als je basic spelertjes wil hebben dan koop je vandaag de dag CDJ100's.
Die effecten zijn bijna zo beroerd dat je ze niet wil gebruiken en verder zit er geen hol op.
Prima voor jou doeleinden dan dacht ik zo wink ;) Hij is compact, zit stevig in elkaar..... wat wil je nog meer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
CanardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 21
3-12-2004 08:12

Reind schreef:

Als je basic spelertjes wil hebben dan koop je vandaag de dag CDJ100's.
Die effecten zijn bijna zo beroerd dat je ze niet wil gebruiken en verder zit er geen hol op.
Prima voor jou doeleinden dan dacht ik zo wink ;) Hij is compact, zit stevig in elkaar..... wat wil je nog meer.
Helemaal mee eens, heb ze zelf thuis staan... en draai ook regelmatig bij een vriend die de CDJ-500MKII's heeft staan.
De CDJ-100S vind ik net wat soepeler en sneller werken, maar deze heeft dus geen loop (maar dat vind ik niet erg)

Bij één van zijn CDJ-500MKII spelers werkt de 'next track' knop niet meer, dus als je naar de volgende track wil, moet je dus nu net zolang op 'previous track' drukken totdat je bij de volgende track bent happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-12-2004 09:01
De CDJ-100, precies de speler die ik een paar posts terug ook heb aangehaald als goed alternatief. Nog niet zo heel erg lang geleden heeft hier iemand op het tweedehandsforum er twee in zeer goede staat verkocht, samen voor 375 euro! Wat moet je dan nog met de CDJ-500, die voor zo'n zelfde prijs veelal flink zijn afgeragd en waaarmee je alleen al gezien de leeftijd van die spelers risico loopt op mankementen?

Ik had dat trouwens ook, een kapotte next-knopt, herinner ik mij nu. En dat gaat je uiteindelijk ook de prev-knop kosten omdat je die idioot vaak moet indrukken om een enkel nummer terug te gaan. Dit dus naast een loopknop die niet meer goed reageerde als ik hem recht naar beneden indrukte, die deed het alleen nog maar door hem op het onderste randje te gebruiken.

Enne, loopen kun je ook door middel van de cue als je een beetje handig bent, gaat-ie in ieder geval een stuk minder snel naast de beat lopen.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-12-2004 09:19
ja, maar is er daar dan niets aan te doen?
want die spelers zijn niet van mij en ik zou ze graag ongeschonden terugbrengen.

greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ThijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 18
29-12-2004 10:16
Zo mensen..... ik heb een setje LTD's gevonden incl. originele Pioneer case :) Vanavond ophalen en fijn lekker spelen !
Ik ben ik !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)