Forum > Newbie Forum

dateq styx

(59 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-9-2003 22:27
Mazzelkont.

Daar heb ik me de afgelopen maanden de tering voor staan werken dus mag ik dan ff wink ;)

Maarja we gaan maar 4 dagen. Wegens familie omstandigheden van een maat van me kunnen we niet de volledige 2 weken gaan. sad :(
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-9-2003 23:08

Victor schreef:

Uit het hoofd: de 8.3 heeft een kanaal extra, per kanaal een aux, uitgebreidere meters (meer segmenten, meer keuzes voor weergave), andere (duurdere) faders en aparte masters voor links en rechts. En waarschijnlijk nog wel wat kleine dingetjes (testtoon-generator?).

Eerlijk gezegd vind ik het prijsverschil ook wat aan de hoge kant, hoe mooi de 8.3 ook is.
Thanx Victor, wilde ik ff weten, weet jij meteen of het kwalitatief, afgezien van specs en misschien iets betere faders, veel uitmaakt tussen de lpm 7.3 of gpm 8.3?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-9-2003 12:03
De 7.3 heb ik zelf, de 8Ti (voorganger van de 8.3) ken ik goed. Ik geloof niet dat er hoorbaar kwaliteitsverschil tussen zit. Ook in bouwkwaliteit zullen ze elkaar niet veel ontlopen (in beide gevallen is die gewoon erg goed!). Hooguit zijn dus de faders van de "8" beter.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-9-2003 19:44

Reind schreef:

Maar ga vrijdag ook naar de GP van Amerika dus ben dinsdag weer terug.
GRRRR! Hij wel en ik niet laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
24-9-2003 19:46
De 7.3 bevat erg veel stukjes schema dat ze geleend hebben van de 8ti (op wat kleine details, zoals een regelbare aux bus, na).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-9-2003 23:54
Kun je dus net zo goed gaan voor een 7.3 als de extra's op de 8.3 niet boeiend voor je zijn..

Leuk om dit soort dingen te weten, ik vroeg me die verschillen namelijk al een knappe tijd af vanwege het prijskaartje.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-9-2003 00:51

DJ Tim schreef:

Kun je dus net zo goed gaan voor een 7.3 als de extra's op de 8.3 niet boeiend voor je zijn..
3 maal raden waarom Victor en ik beiden voor de 7.3 gekozen hebben (OK, in die tijd was het feit dat de 8ti breder dan 19" was ook een factor die overwogen moest worden).

PS: Als je de 7.3 neemt, neem hem dan wel met de CP optie (Conductive Plastic Faders). Kost zo'n 300 euro extra maar dan heb je ook wat ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2003 02:36
2 x bewerkt. Laatst door Reind op 28-12-2004 21:58
En die faders heb ik hier dus weer liggen.

En die gaan er linea recta in zodra ik hem volgende week opgehaald heb (laat die lui van Dateq nog lekker ff wachten razz :p ) want die bende die er nu in zit mot ik nie laugh :D (d'r zitten nu van die apollo/xtc faders in)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DamnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2004
Laatste: 30-12-2004
Berichten: 2
28-12-2004 18:40
als eerst is de styx geen uitgekleede versie van de apollo aangezien de apollo ook een mid toon regeling heeft en die is heel belangrijk voor de DJ. ook word er hier gesproken waar het geld nu in zit van de dateq en dat is heel simpel "de produktie kosten" en niet te vergeten dat dateq niet zo bekend is als pioneer BV die veel meer geld te besteden heeft en over de hele wereld beter verkocht word dan dateq.
en wat de faders betreft er zitten gewoon ALPS faders in die kwalitatief best goed zijn.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-12-2004 21:57
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 28-12-2004 21:59

damn schreef:

als eerst is de styx geen uitgekleede versie van de apollo aangezien de apollo ook een mid toon regeling heeft en die is heel belangrijk voor de DJ.
De styx is wel degelijk een uitgeklede versie. Met uitkleden bedoelen we namelijk functies DIE NIET op de styx zitten maar wel op de apollo. (en daar valt dus ook een mid toonregeling onder)
ook word er hier gesproken waar het geld nu in zit van de dateq en dat is heel simpel "de produktie kosten" en niet te vergeten dat dateq niet zo bekend is als pioneer BV die veel meer geld te besteden heeft en over de hele wereld beter verkocht word dan dateq.
en wat de faders betreft er zitten gewoon ALPS faders in die kwalitatief best goed zijn.
Dateq is een wereldmerk als het gaat om radio tafels e.d. dus Dateq heeft dus wel degelijk de potentie om een erg groot bedrijf te zijn/worden (voor zover dat het nog niet is). Echter is Dateq een liefhebbers bedrijf waar mensen werken met een bepaalde passie..... het bouwen van geluids apparatuur (zo is dateq ooit is ontstaan namelijk).
Echter holt dateq de laatste jaren achter de feiten aan (naar mijn mening) en komen ze met weinig nieuws onder de zon.
De "vernieuwde" XTC bijvoorbeeld laat veel te lang op zich wachten en dat zou een mixer worden met effecten maar de effecten zijn al weer geschrapt uit het plan.

Dateq is trouwens niet veel groter of kleiner dan een merk als Numark en Vestax hoor, als die het kunnen moet Dateq dat ook kunnen wink ;)

Wat betreft de ALPS faders, ALPS is een merk en geen type fader. En je raadt het al... ALPS maakt ook budget faders. Dus de uitspraak -> ALPS dus het is goed gaat hier echt niet op. (al zijn de faders uit een dateq nog altijd een stuk beter dan dat sommige andere merken in hun high end mixers durven te stoppen wink ;) )

Waarom kick je trouwens topics van een jaar geleden omhoog?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)