Forum > Geluid

Misser van JB Systems; Beat 6 Prof Mixer

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
22-12-2004 20:34
Zou je faders schoonmaken niet toch misschien kunnen helpen?
Heb ik al gedaan. Het is iets minder geworden, maar ik ben bang dat het na 1 of 2 avonden weer feest is. Ik ga de leverancier van J&H nog even mailen, als laatste poging.
TimTroyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2004
Laatste: 27-3-2005
Berichten: 11
22-12-2004 21:52
Wat een gelul over wie er in fout is en hoe slecht die hele service van JB wel is.
Dat ze 1jaar garantie zonder bijkomende voorwaarden op hun faders geven is al een heel mooi (ik zou zelfs zeggen absurd) iets.
Want wat vreten deejays allemaal niet uit met hun mixer? Pintje bier, cola, wat chips terwijl ze draaien en de mixer eet en drinkt regelmatig een stukje (of een hele pint) mee. Maar je hebt hem inderdaad maar enkele keren gebruikt!
Wat dacht je van rook en rookmachines? DJ Mixers hebben echt geen leuk leven hoor!
En dan is er nog de vraag HOE draai jij? Ben je een brave mixer of een wilde scratcher die zijn faders op korte tijd in de vernieling draait?
Garantie op faders van een dj tafel is altijd een delikate zaak, dat ze hier wat minder soepel op zijn kan ik best begrijpen. Koop een tafel met P&G faders, dan mag er af en toe eens een biertje in lopen. (maar dan is het geld voor de biertjes misschien ook op wink ;) )
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
22-12-2004 23:11
mijn eerste mengertje was ook een jb nl. de classic 9 heb er vijf jaar intensief mee gedraaid (zo'n 45 keer per jaar) en heb daar niks van problemen mee gehad! (volgens mij werkt ie nog steeds wink ;) ) Dus om te zeggen dat jb 'brol' is, vindt ik toch een beetje overhaast geconcludeerd.

Niet tegenstaande, kwaliteit heeft zijn prijs en kan je niet verwachten dat je voor 250 euro een kwalitatieve menger hebt voor intensief on the road.

mijn advies doorsparen tot je een degelijke menger kan kopen!!!
love my sharpy moving-heads!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9475
22-12-2004 23:27
40 uur mixer kan niet stuk zijn?

Nou geef hem 5 minuten aan mij, en ik heb een fader in een paar minuten voor je naar de filistijnen geholpen door hem simpelweg een beetje hard heen en weer te halen.
Het aantal uur gebruik zegt niks,
het gaat erom hoe er mee om gesprongen is.

Voor hetzelfde geld heb je hem laten vallen op de faders...
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
22-12-2004 23:29
ik wil bedoelen dat, als je hem gebruikt als een goede huisvader, deze wel een redelijke tijd hun ding.

to tom: zelfs met het duurste mengpaneel duurt het nog geen minuut of hij is naar de haaien!!! wink ;)
love my sharpy moving-heads!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
23-12-2004 08:28
Ieder product moet volgens de wet voldoen aan redelijk te stellen eisen, ook als er geen of weinig garantie op gegeven wordt.

Als een low-budgetmixer na een jaar storing krijgt op een onderdeel dat normale slijtage heeft (de faders) dan is dat denk ik niet in strijd met de wet. Vergelijk het maar met een auto die na een jaar versleten banden heeft. De wet geeft je dus geen recht op vervanging én de garantie is verlopen, dus dat geeft ook geen uitkomst.

Misschien dat sommige winkels uit coulance een korting op de reparatie zullen aanbieden (dan heb je dus een goede winkel gekozen), maar verplicht is dat niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
23-12-2004 10:41

Superkees schreef:

Wat garantie betreft, het hele probleem van de faders val NIET onder garantie, OMDAT het slijtage is. En nog niet eens omdat de garantie termijn vervallen was. Ookal zou dat wel zo zijn gweest, dan was de garantie termijn toch al verlopen. Ik heb eigenlijk nog van niemand gehoord dat op de faders van JB garantie zit?
Onze importeur geeft gewoon 1 jaar garantie op de faders van JB-Systems mixers. Overigens vind ik dat zelf bij mixers zoals de "compact" een beetje gekkenwerk... Gemini geeft ook 1 jaar garantie op de faders. Vrijwel alle andere merken geven of een erg korte garantie op de faders (2 weken bij Reloop bijvoorbeeld) of alleen de garantie dat ze kraakvrij zijn op het moment van aflevering. Geval bij faders IS nu eenmaal ook dat het gros van de problemen veroorzaakt wordt door een waardeloze fadertechniek van de kant van de gebruiker (zal wel lullig klinken maar als ik met m'n waardeloze rijgedrag m'n auto in een boom vouw zal de importeur ook zeggen "da's geen garantie").

Faders liggen gewoon heel moeilijk.

Beglec kan je vast wel vertellen bij welke importeur de concullega in kwestie z'n JB spulletjes haalt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SuperkeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2004
Laatste: 18-3-2014
Berichten: 30
23-12-2004 18:35
Haha, net alsof ik niet met een mengpaneel overweg kan. En natuurlijk niet alle JB panelen zullen dit probleem hebben, alleen heb ìk dat dan net weer wel wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)