Forum > Geluid

Gemini CDJ 02. Gemini's nieuwe cdj-speler.

(107 reacties. Pagina 6 van 11)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 17:03

Jansen schreef:

Dankje voor de snelle reactie, toch jamer dat die er niet op zit dan
Graag gedaan wink ;)
Ik moet ze inderdaad gelijk geven dat je totaal geen bpm counters nodig hebt.
Als je eens een dagje topics aan het lezen bent zul je wel zien dat ik een groot half jaar geleden ook nog verslaafd was aan die bpm counters. Meer zelfs.. ik dacht dat alle dj's die gebruikten en dat het een soort 'professioneel middel' was. Nu heb ik axis8's (met de beste bpm counters die er bestaan in feite) maar na lang aarzelen heb ik mijn besluit genomen en heb ik er een stickertje overgeplakt (kan je ze trouwens uitzetten?! shut up :X ) Ik moet zeggen... het ging tamelijk snel om vanaf die dag te beatmatchen. In het begin is het wat stressen omdat de liedjes die je vroeger met de bpm meteen gelijk kreeg nu niet meteen gelijk krijgt. Maar geloof me.. eens je voelt dat het lekker begint te gaan krijg je veel meer zelfvertrouwen en je hebt het gevoel dat je niet meer afhankelijk bent van een paar digitale cijfertjes. En zoals de mensen een half jaar terug ook zeiden tegen mij: "het gehoor is nog altijd de beste bpm counter die er bestaat". Wel.. ik moet ze gelijk geven wink ;)

Greetz & succes
=> je kan het natuurlijk wel leren door af en toe te kijken naar de counters, en dan toch weer wat bij te stellen op het gehoor. (zo deed ik het ook op een moment) Daar heb ik veel van geleerd... Je moet alleen zorgen dat je niet constant blijft kijken naar die cijfertjes.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 17:07

Jansen schreef:

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in,maar soms toch gewoon makkelijk, ik blijf toch soms lui :)

maar ik kreeg net een mailtje had het ook al ergens anders gevraagd maar nog geen antwoord gekregen en nu wel dan, die zei dat er wel BPM counter op het display zit :s raarrrrr
Ik haalde het uit de webshop. Normaal staat het erbij vermeld dat er bpm functie opzit, bij deze dus niet. Vandaar mijn antwoord: neen er zit geen op.
(tenzij ik me zou vergissen, wat soms ook wel gebeurt laugh :D )

|edit| er zit wel degelijk geen bpm op. Enkele sites op google zeggen uitdrukkelijk: no BPM function wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
17-12-2004 17:38
Ik moet je toch gelijk geven dat er geen beat-couter op zit. Die man die het me mailde van dat bedrijf mailde mij ook dat hij het fout had.

En inderdaat heb je hem niet echt nodig, en mij lijkt die cdj 02 een erg goede cd speler zekers voor zijn prijs. Of zijn de meningen daar anders over?
SHIBBY ! ! !
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 19:13
hier kan je in elk geval al eens de reviews bekijken.
"ervaringen van gebruikers".
Ikzelf kan geen uitspraak doen want ik heb nooit met het desbetreffende apparaat gedraaid wink ;) Ik kan je wel al in elk geval het volgende zeggen: als je begint met draaien, (anders mss ook hoor) is dit in elk geval een zeer leuk instaptoestel. (rekeninghoudende met de functies dan en zo). Of het technisch zo'n goede aankoop is, laat ik aan de andere forumers over.

www.new-line.nl/v/13221

greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ JerreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-1-2004
Laatste: 6-6-2005
Berichten: 14
17-12-2004 21:49
geef mij maar en echte cd speler
maw ene met een vinyl mode :) pioneers 800/1000 denons 3000/5000, numark cdx1,
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-12-2004 22:40

DJ Jerre schreef:

geef mij maar en echte cd speler
maw ene met een vinyl mode :) pioneers 800/1000 denons 3000/5000, numark cdx1,
Geef jij iedereen een echte grote zak met geld dan?

Sorry maar ik vind dit persoonlijk nogal een opmerking waarvan ik zeg......... Je kunt namelijk zelf wel bedenken dat 9 van de 10 mensen het geld niet heeft voor de door jou genoemde cd spelers of er het geld niet aan uit wil geven.

Daarnaast is vinyl mode erg leuk maar voor vinyl mode hebben we een draaitafel, das zo'n grote lompe kast met zo'n stuk metaal aan de bovenkant wat je weer op zo'n grote zwarte schijf moet leggen.
Dan heb je een vinyl gevoel. Daarnaast vind ik het hele draaiende platter gebeuren een door marketing ingegeven onzinnige feature waarvan bij mij nog steeds het nut en de zin er van ontbreekt.

Gelukkig kunnen de draaiende platters ook uit op sommige spelers zoals de Denons wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
18-12-2004 11:39
Dan hou ik het wel bij die Gemini cdj 02, die vinyl opties heb ik toch niet nodig dan was ik wel met vinyl gaan draaien he. En ik ben student dus al te veel goed heb ik ook niet. :)
SHIBBY ! ! !
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
18-12-2004 16:03
Van de 8 CDJ-02's die ik binnen heb gekregen hadden 2 problemen met het laadmechanisme. Volgens de importeur had ik pech (heb ik altijd natuurlijk).

Die pech heb ik nog niet gehad met de RCD-800s/CD-200 spelers (broertjes van elkaar op verschillen in software na (scratch functie op CD-200)). Wel heb ik bij de American Audio variant van de RCD-900s één probleempje gehad met een jog die na een paar dagen niet meer wilde pitch benden (oorzaak nooit gevonden, jog werkte verder prima en apparaat is direct door de importeur omgeruild voor een ander exemplaar).

IK vind de RCD-800s/CD-200 dus een leukere speler dan de CDJ-02.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
19-12-2004 23:03
Zal is naar die cd-spelers kijken en daar ook over denken.
Weet nog niet of de prijs van deze ook ongeveer hetzelde zijn, zou wel fijn zijn.
SHIBBY ! ! !
JansenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 2-1-2011
Berichten: 24
19-12-2004 23:48
Heb is wat rondgekeken op internet, en dankje het is gelukt ik twijfel :)
De cdj 02 vind ik erg mooi en lijkt me nog steeds goed maar de RCD-800s is ook mooi en lees ik ook goede dingen over.
Nog maar is overdenken dan maar.
Maar toch bedankt!
SHIBBY ! ! !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)