Final Scratch 2
(155 reacties. Pagina 12 van 16)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 26-11-2004 13:46 |
Ik heb het topic niet helemaal gevolgd, maar ik lees: problemen met functionaliteit. Soms is in het buitenlanf verkregen software niet voor elke taal geschikt. Maw. als jij een windows XP nederlandse versie hebt,en je wilt daar een ingewikkeld stuk software op instsaleren wat zich helemaal in XP zou moeten nestelen, kan het zomaar gebeuren dat zaken niet weken, omdat bepaalde links>to in het engels zijn, en derhalve in de nederlandse vertaling niet gevonden word door het programma. Ik heb dat een keerje gehad met een oude kopie van Visual D base..... Aangezien de software in de VS aangeschaft is..... Op dvd's heb je toch ook zo'n regio systeem En wat je al helemaal niet moet proberen (ik zeg niet dat het zo is), is een illegale kopie te proberen te registreren Dan is het in één keer klap boem en over, totdat je je hele schijf formateerd..... Dan mag je het weer opnieuw proberen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Verwijderd070223Account Geblokkeerd Uit: - Sinds: 27-8-2004 Laatste: 10-4-2007 Berichten: 29 | 7-12-2004 19:07 |
Zeg Dré, volgens mij ben je nu een van de weinige die het verkoopt, en meteen de goedkoopste, of zie ik dat verkeerd? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 8-12-2004 09:52 |
Ik heb er gewoon de standaard calculatie op los gelaten. Vaak zie je dat het eerst voor de volle mep neergezet wordt en dat daarna iedereen gaat "onderschieten". Vind dat altijd een beetje zinloos gedoe (dus vandaar gewoon ineens een goede maar vaste prijs). Overigens is de set nog niet leverbaar (importeur HOOPT dat ze deze maand binnen gaan komen). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Verwijderd070223Account Geblokkeerd Uit: - Sinds: 27-8-2004 Laatste: 10-4-2007 Berichten: 29 | 9-12-2004 17:04 |
ok, ik ben benieuwd. | |
Fr3aKERStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-4-2002 Laatste: 13-3-2005 Berichten: 4 | 12-12-2004 22:06 |
ook interesse kiwi? zit er ook aan te denken om dit systeem aan te schaffen, wordt alleen wel bang van de veeeele users die problemen hebben als ik de FS fora zo lees | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 14-12-2004 10:04 |
Een laatste aanvulling op het service verhaal, hoop dat het dan duidelijk is. Iedereen die een product koopt heeft recht op service van de fabrikant. De fabrikant is/blijft verantwoordelijk voor zijn product voor een bepaalde tijd. Deze tijd is afhankelijk van de te verwachten levensduur van het product bij normaal gebruik. Duidelijk zal zijn dat voor een wasmachine een langere tijd geld als voor een simpel speeltje uit Korea van maar 3 euro. Wordt een product echter buiten Europa gemaakt dan wordt, voor de wet, de importeur als fabrikant gezien. Wat betekend dat je voor service bij de importeur terecht moet. Deze is dan ook verantwoordelijk voor de geleverde producten. Op het moment dat je zelf iets van een bedrijf buiten de EU koopt wordt je zelf de importeur. Met andere woorden, voor de wet ben je dus zelf de fabrikant. Voor garantie en service moet je dus bij jezelf aankloppen. Een eindverkoper (zoals New-Line dus) is nooit aansprakelijk voor de geleverde producten. En hoeft dus ook geen service te verlenen. Vele doen dit echter wel (klanten binding) maar zijn dit dus niet verplicht. Je hoeft dan dus ook op geen enkele manier service of garantie van een wederverkoper of officiële importeur te verwachten als je zelf hebt geïmporteerd, zij zijn dat ook niet verplicht. Zoals al eerder is genoemd moet de importeur ook zijn geld verdienen, als iedereen dan zelf gaat importeren verdient hij niets meer, hoe moet hij dan die service kosten terug verdienen. Service is namelijk iets waar niet voor betaald wordt, de gemaakte kosten moeten dus uit de verkoop van producten terug verdient worden. Deze kosten worden dus in de prijs van het product verwerkt. Vandaar dat de producten in Nederland vaak duurder zijn dan in de VS waar de fabrikant direct aan de wederverkoper kan leveren. Tevens vergeet men vaak dat in de VS alle prijzen exclusief BTW worden gegeven. Deze moet betaald worden zodra het product Europa binnen komt. Meestal zal de vervoerder dit voorschieten en bij aflevering (plus handeling kosten) met je afrekenen. Ook moeten er meestal verzend kosten betaald worden. Als alles op de legale manier gaat komt er dus al snel een flink bedrag bij het aankoop bedrag waardoor het vaak haast niets meer goedkoper is. Maar voor de service kun je dan nergens terecht. | |
SjapperStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2003 Laatste: 19-7-2012 Berichten: 376 | 14-12-2004 10:19 |
fracktone schreef: Een eindverkoper (zoals New-Line dus) is nooit aansprakelijk voor de geleverde producten.En hoeft dus ook geen service te verlenen. Vele doen dit echter wel (klanten binding) maar zijn dit dus niet verplicht. Dit staat in Richtlijn 1999/44/EG en heeft geleid tot wetsvoorstel 27809 in ons landje. De wet zelf heb ik (nog) niet kunnen vinden (ik dacht sowieso art. 6 van boek 7a van het BW), maar richtlijnen van de EG dienen direct te worden overgenomen in het nationaal recht. | |
Beauty hides in the deep | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 14-12-2004 12:03 |
In behandeling te nemen: Dit houd in dat hij op dat moment de belangen van de klant moet behartigen. Hij hoeft niet zelf de problemen op te lossen, daarom zijn producten ook vaak lang onderweg voor reparatie. Doorgaans wordt het product voor de klant naar de importeur opgestuurd. Let wel: het gaat hierbij alleen om door hem geleverde producten. Producten die betaald zijn en niet of onvolledig geleverd zijn vallen wel onder zijn verantwoording. Voorbeeld: een keuken blok zonder deurtjes. Of dubbele CD speler zonder bedieningspaneel. Maar nogmaals het gaat hier om door de wederverkoper geleverde artikelen. Producten, ook al levert hij ze ook, die elders gekocht zijn vallen hier dus niet onder. | |
SjapperStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2003 Laatste: 19-7-2012 Berichten: 376 | 14-12-2004 12:09 |
Dan zijn we het daarover eens! Alleen vond ik het in bovenstaande quote duidelijk vermeldt. Daar viel ik dus een beetje over! Verkoper hoeft idd niet zelf te repareren, maar hij moet zorgdragen dat het probleem verholpen wordt en is dus daarom eerste aanspreekpunt voor de consument. | |
Beauty hides in the deep | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 14-12-2004 12:26 |
Sjapper schreef: Dan zijn we het daarover eens! Alleen vond ik het in bovenstaande quote duidelijk vermeldt. Daar viel ik dus een beetje over!Verkoper hoeft idd niet zelf te repareren, maar hij moet zorgdragen dat het probleem verholpen wordt en is dus daarom eerste aanspreekpunt voor de consument. Echter, de verkoper is wel zelf verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van de producten en dat deze aan de Europese normen voldoet. Een Nederlandse verkoper mag dan ook geen producten in de handel brengen die niet aan de CE normen voldoen. Dat is ook het probleem met eigen import, vaak hebben de Amerikaanse producten geen CE keurmerk (ook al gaat het om hetzelfde product) omdat dit daar niet hoeft. Als je pech hebt kunnen de producten zelfs door de douane in beslag genomen worden. | |