Forum > Geluid

Sony MDR-V700

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 14:46
Als Sony nou gewoon eenmalig de behuizing FLINK verbeterd.. wat mij betrefd kopieeren ze die van de HDJ-1000..
En de rest de speakertjes t zelfde enzo.. Dan zou t nog welles de perfecte koptelefoon worden...

Ze zullen toch niet zo dom zijn geweest dat ze dit zelf nog nooit zijn opgevallen bij de prototypes?..
De v500, v700, z700 hebben allemaal de zelfde behuizing volgens mij.. en allemaal zijn ze brak..
echt zonde van sony..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
2-12-2004 14:48

alexs schreef:

Als Sony nou gewoon eenmalig de behuizing FLINK verbeterd.. wat mij betrefd kopieeren ze die van de HDJ-1000..
Grapjas... (lees tussen de regels van dat ene woord door...).
Ze zullen toch niet zo dom zijn geweest dat ze dit zelf nog nooit zijn opgevallen bij de prototypes?..
De v500, v700, z700 hebben allemaal de zelfde behuizing volgens mij.. en allemaal zijn ze brak..
echt zonde van sony..
Ja en nee. Er zijn zat mensen die hem WEL heel houden. De koptelefoon is dus slap qua constructie MAAR de eigenaar (hoe erg hij/zij ook zegt er keurig mee om te gaan) heeft er zelf ook een handje in. De V900 kan ook stuk MAAR dan moet je wel zo'n lompe lul zijn dat je eigenlijk beter een andere hobby kunt gaan zoeken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 14:54

Dré schreef:

alexs schreef:

Als Sony nou gewoon eenmalig de behuizing FLINK verbeterd.. wat mij betrefd kopieeren ze die van de HDJ-1000..
Grapjas... (lees tussen de regels van dat ene woord door...).
Niet de bedrading van de HDJ1000 overnemen uiteraard.. ;P
Ze zullen toch niet zo dom zijn geweest dat ze dit zelf nog nooit zijn opgevallen bij de prototypes?..
De v500, v700, z700 hebben allemaal de zelfde behuizing volgens mij.. en allemaal zijn ze brak..
echt zonde van sony..
Ja en nee. Er zijn zat mensen die hem WEL heel houden. De koptelefoon is dus slap qua constructie MAAR de eigenaar (hoe erg hij/zij ook zegt er keurig mee om te gaan) heeft er zelf ook een handje in. De V900 kan ook stuk MAAR dan moet je wel zo'n lompe lul zijn dat je eigenlijk beter een andere hobby kunt gaan zoeken.
Erg vreemd.. Want ik ben altijd HEEL voorzichtig met me koptelefoon omgegaan, omdat ik ervan wist dat hij snel zou gaan breken..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
2-12-2004 15:06
Fout is vaak de afzettechniek ("scheur de koptelefoon zo ver uit elkaar dat jij, je buurman en de rest van de straat tussen de schelpen passen") en de cue techniek ("een perfecte immitatie van de gebochelte van de Notre Dame") een oorzaak van het probleem.

Op en afzetten: Schuif hem gewoon van je hoofd af. Je hoeft hem helemaal niet uit elkaar te scheuren als je hem naar achteren wegschuift en dan vanuit je nek verwijdert (techniek die werkt als een trein na een bepaalde gewenning).

Cue'en: Beide schelpen op de oren voor beide schelpen (duh ;-), 1 schelp een stukje naar achteren (dus net achter je oor) voor 1 cup cue'en, koptelefoon in je nek als je hem niet nodig hebt. Wederom een eitje.

En met beleid opvouwen natuurlijk.

PS: HDJ-1000 kabeltje was niet het enige.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
2-12-2004 15:09

alexs schreef:

...
Ik dacht eerst ook om eerst secondelijm op de scheur te doen, tirap erover.. en zo alles aan elkaar vast.
...
Ik weet niet van wat voor materiaal de gescheurde stukjes plastic zijn, maar als het PP (polypropeen/polypropyleen) of PE (polyetheen/polyethyleen) is dan wordt het lijmen erg moeilijk, en volgens mij bijna onmogelijk.
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 15:14

petertyuh schreef:

alexs schreef:

...
Ik dacht eerst ook om eerst secondelijm op de scheur te doen, tirap erover.. en zo alles aan elkaar vast.
...
Ik weet niet van wat voor materiaal de gescheurde stukjes plastic zijn, maar als het PP (polypropeen/polypropyleen) of PE (polyetheen/polyethyleen) is dan wordt het lijmen erg moeilijk, en volgens mij bijna onmogelijk.
Hmm dat klinkt me wel heel erg technisch.. Geen idee welk materiaal het precies is... Het voelt als normaal plastic.
Waarom zou lijmen onmogelijk worden dan? Pakt het niet?
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
2-12-2004 15:48

alexs schreef:

...
Hmm dat klinkt me wel heel erg technisch.. Geen idee welk materiaal het precies is... Het voelt als normaal plastic.
Waarom zou lijmen onmogelijk worden dan? Pakt het niet?
Juist, op dat soort materialen pakken de meeste lijmen niet, tenzij het hele dure industriele lijmen zijn of als je een primer gebruikt. Maar als het plastic gelakt is, dan kan het goed zijn dat het wel werkt (daar weet ik minder vanaf).
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)
AlexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 9
2-12-2004 17:16

petertyuh schreef:

alexs schreef:

...
Hmm dat klinkt me wel heel erg technisch.. Geen idee welk materiaal het precies is... Het voelt als normaal plastic.
Waarom zou lijmen onmogelijk worden dan? Pakt het niet?
Juist, op dat soort materialen pakken de meeste lijmen niet, tenzij het hele dure industriele lijmen zijn of als je een primer gebruikt. Maar als het plastic gelakt is, dan kan het goed zijn dat het wel werkt (daar weet ik minder vanaf).
Lijm zit erop ertussen erin en het pakt HEEL erg snel en goed.. ik kreeg niet eens meer de tijd om de onderdelen weer goed precies op elkaar te drukken.. Nu heb ik gewoon de tiraps ermee op vast gelijmd...
MattieboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2004
Laatste: 3-12-2004
Berichten: 1
2-12-2004 22:53
uuhm dat die mdr 700 kapot gaan aan het dj gebruik?? want ik wil em gan gebruike voor mn ipod, heb je dan dezelfde manier van slijten? lijkt me niet he.. ashamed :$
ammai ammai ammai
PetertyuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-9-2004
Laatste: 9-5-2014
Berichten: 76
3-12-2004 08:09
Als je de tips van Dre opvolgt (dus niet misbruiken dat ding), dan kun je er volgens mij lang(er) mee doen.

Aangezien je m op de ipod gaat gebruiken denk ik dat de koptelefoon een heerlijk leventje krijgt. Nooit te hoog volume, niet te vaak op- en afzetten en natuurlijk goed onderhoud.
Wannabe DJ (ik heb al 6 platen :-p)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)