Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 9 van 16)
Moderator(s): Dré
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
19-11-2004 20:28
Ik wil de 1.5 versie aanschaffen als de prijs daarvan zakt. Waarom geen 2.0? omdat ik die gewoon té duur vind, en ik wil eerst kijken of het systeem mij überhaubt bevalt. Ik ben al flink aan het opnemen en heb na drie weken met een paar uurtjes per dag muziek opnemen/downloaden als 1,5 krat met platen klaar. Het meeste is in 192/265 kbps, dus dat moet voldoende zijn.
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
22-11-2004 17:35

kvm schreef:

Tja, goedkoop uit en geen support. Da's dom dat je dat niet voor aanschaf bekeken hebt.
Tja ik vind t niet zo dom, ook al heb ik natuurlijk wel de afweging gemaakt. Iniedergeval vindt ik de aankoop in de VS niet zo dom totdat die absurde prijzen in NL een keer naar beneden gaan. Ik vind als je hier 700 euro betaald en in de VS 599 dollar (wat neerkomt op 459 euro) dat het toch zijn redenen heeft om in de VS je spullen te halen. Toch baal ik er wel van natuurlijk, het werkt niet op t moment en dat is gewoon zuur. Ik vind het raar dat er geen internationale support is. Als je een Saab koopt kan je die ook in Italie laten repareren op je garantie terwijl je m toch in Zweden hebt gekocht. Dat heet nou service. Iedereen zegt maar; "tja maar t staat in de voorwaarden" maar die zijn ook maar door het bedrijf zelf ingesteld en niet door mijzelf ondertekend ofzo. Er is natuurlijk niet voor niets een consumentenbond. Je mag toch voor 500 euro best wat support verwachten?
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-11-2004 17:54

XLZ schreef:

Ik vind het raar dat er geen internationale support is.
Zelfs interwinkel support is niet zo vanzelfsprekend als jij blijkbaar denkt.
- Als een winkelier je handje moet vasthouden gedurende een uur om alles netjes uit te leggen, dan heeft hij twee keuzes: ofwel alle klanten gedurende dat uur zeggen dat ze naar huis moeten en een heel wat geld kwijtspelen, ofwel huurt hij een helper in om het andere werk te doen (of om jou te helpen natuurlijk), wat ook al weer geld kost! Waarom zou de winkelier dat doen? Voor je volgende aankoop? Laat me niet lachen, hij weet ook wel dat je die weer in de States zult doen omdat die goedkoper zijn. Kun je dus rekenen op support? Ja hoor, als je de niet-garantieprijs ervoor betaald laugh :D
- Als een winkelier een herstelling binnenkrijgt binnen garantie, dan heeft hij er bijna geen werk aan omdat hij het gewoon moet opsturen. Denk je? Bijna juist, op voorwaarde tenminste dat de groothandelaar toevallig langs moet komen met een bestelling, anders mag de winkelier zelf instaan voor transport van je kapot toestel naar de groothandel/importeur.

Nou, nog steeds zo overtuigd dat je als winkelier geld moet betalen om mensen te helpen die goedkoop willen kopen? Ik niet...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-11-2004 19:20

XLZ schreef:

Ik denk dat ik idd dat maar even ga proberen hoewel ik net een schone install heb gedaan maar mischien moet ik ergens nog extra usb ondersteuning vandaan toveren bij osx. Bedankt iig.

PS Dre, ik ga idd toch maar ff een middagje de handleiding doorlezen al denk ik dat ik het alsnog niet ga vinden hoor.
Ik vind het eerlijk gezegd een stuk interessanter of bovenstaande is gelukt. Want stel nou dat het sowieso toch aan de gebruiker lag die de handleiding niet heeft gelezen? shut up :X

No offence verder.
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
23-11-2004 10:35

sylvia schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd een stuk interessanter of bovenstaande is gelukt. Want stel nou dat het sowieso toch aan de gebruiker lag die de handleiding niet heeft gelezen? shut up :X

No offence verder.
Ik had de handleiding al gelezen zoals ik in mijn eerdere posts heb gemeld, alleen was dat de handleiding van versie 1.1 en de handleiding van versie 1.5 is miraculeus nergens te vinden. Mocht je m hebben in PDF format stuur m ff door naar xtralarz@yahoo.com.
No offence taken by the way!!

Ik heb dus net WEER een clean install gedaan, alle benodigde usb extra's van osx geintsalleerd (komt neer op het updaten naar 10.3.6, zit wat xtra USB support bij)
En nieuwe 1.5 prog geinstalleerd, en nog heb ik wel een glitch of twee. Maar wat mij opviel is dat de glitch dit keer in OSX leek te liggen. OSX had een duidelijke kernel crash, kernel CPU stond op 99% gebruik. DA KLOP DUS NIE!!

Anyweez om even terug te komen op het aanschaffen in amerika enso, ik blijf ervan overtuigd dat bij een multinational je overal ter wereld dezelfde service moet bieden. En dat is helemaal niet zo raar, dus laat me niet lachen!!!

mzzl
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-11-2004 10:38
Dus je hebt versie 1.5 en gekocht en daar zat de handleiding van 1.1 bij?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-11-2004 10:38

XLZ schreef:

Tja ik vind t niet zo dom, ook al heb ik natuurlijk wel de afweging gemaakt. Iniedergeval vindt ik de aankoop in de VS niet zo dom totdat die absurde prijzen in NL een keer naar beneden gaan. Ik vind als je hier 700 euro betaald en in de VS 599 dollar (wat neerkomt op 459 euro) dat het toch zijn redenen heeft om in de VS je spullen te halen
Vreemd hoe getallen toch zo fanatiek gedokterd worden om een bepaald gelijk aan te tonen. De going prijs van FS 1.5 is, in Nederland, al tijden zo'n 619 euro (niet 700 euro). Je moet immers going prijs in Nederland vergelijken met going prijs in de USA (appels met appels). In de USA is het dus 459 euro. Als je daarna volgens de regels handelt dan komt daar nog ca. 5% importtax bij (481,95 euro) en daarna natuurlijk nog de BTW die er onder andere voor zorgt dat wij dingen zoals school en gezondheidszorg als normale dingen aannemen (dus 573,52 euro). Natuurlijk zal er een maas ergens zijn waardoor je dit kunt omzeilen MAAR da's eigenlijk oplichting (hoe je het ook wendt of keert). Gooi er nog eens zo'n 15 euro verzendkosten overheen en je zit op zo'n 590 euro.

Een verschil van 29 euro op een totaalprijs van ca. 600 euro. Mijn rekenmachine vertelt mij dat dit zo'n 5% is...

[edit]Hmmm. Ik zie dat de straatprijs in de US of A niet genoemde 459 euro is maar fiks lager. I stand corrected...

Overigens is dat iets dat sowieso een beetje krom is op dit moment. De euro/dollar verhouding is dusdanig dat WIJ in de afgelopen jaren eigenlijk een 30% prijsverlaging hadden moeten genieten op producten die in Dollars ingekocht worden. Ik heb dit een aantal importeurs voorgelegd. Hun reactie is keer op keer dat ze bufferen voor tijden wanneer het andersom zal worden. Persoonlijk klinkt dat mij hetzelfde als het aardappelverhaal... Als de aardappels duurder worden dan wordt de patat duurder. Als de aardappels daarna weer een normale prijs krijgen vergeet elke snackbar per ongeluk de prijs weer te verlagen, wachtend op de volgende keer dat de aardappels duurder worden zodat ze ons verder kunnen naaien...[/edit]
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-11-2004 15:28

XLZ schreef:

Anyweez om even terug te komen op het aanschaffen in amerika enso, ik blijf ervan overtuigd dat bij een multinational je overal ter wereld dezelfde service moet bieden. En dat is helemaal niet zo raar, dus laat me niet lachen!!!
Dan mag jij mijn persoonlijke serviceman worden voor alle In-Duitsland-Of-Amerika-Gekochte artikelen (IDOAG-artikelen, in het kort laugh :D). Het gaat em namelijk niet om de service die de importeur wil geven maar wel om de kosten die een arme zelfstandige verkoper zou moeten maken om jouw IDOAG-artikel te helpen financieren... er zit dus een klein verschil in hé!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
24-11-2004 12:48

Didier_S schreef:

koste die een arme zelfstandige verkoper zou moeten maken om jouw IDOAG-artikel te helpen financieren... er zit dus een klein verschil in hé!
In dit geval kan die arme zelfstandige importeur die "financiering" van mijn product makkelijk opbrengen door het grote netto winstbedrag wat hij verdient op de in Europa verkochte FS systemen. Dus zo arm is die importeur ook weer niet. Niemand importeert iets uit belang voor de gehele electronica minnende mensheid maar puur om geld mee te verdienen. Ik vind dat je dan ook men op de vingers mag tikken als men daar te ver in gaat.

Me dunkt dat dit een eindeloze discussie is, wie gelijk heeft en wie niet, ik blijf ervan overtuigd, ook al heb ik ook niet ALLE feiten (wie wel overigens), dat ik, ondanks mijn "illegale" inkoop in de VS, recht heb op volle service en backup van de Europese importeurs/ producenten. Sowieso van landen waar Stanton en/ of NI is gevestigd, respectievelijk UK en Duitsland.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-11-2004 14:27
Daar heb je helemaal geen recht op.

Jij hebt gekocht van een leverancier in de VS. Dat is jouw aanspreekpunt en als er iets mis is zal je naar hem terug moeten. Ik zie niet in waarom een importeur in een ander land jou zou moeten helpen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)