Forum > Geluid

nieuwe synQ CDX-1 cd-speler

(93 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
MispoesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2004
Laatste: 23-3-2005
Berichten: 6
15-11-2004 15:13
In een ander forum poste ik dit:

Quote :

ze zien er uiterlijk mss wel hetzelfde uit, of toch een beetje maar om met te draaien is de Synq toch een pak leuker hoor!!
-------------------------------------------------------
Ik:

Natuurlijk is de synq leuker om mee te draaien dan de JB, dit door alle bijkomende functies die er op zitten, maar dat de JB zou slechter zijn bij de basishandelingen, daar heb ik nog niets van gemerkt. Die doet zijn werk, en hij doet het goed.

Quote : tom314 op vandaag om 11:14:22
die control panels zijn dus wel serieus verschillend hé.. tenzij da ge zegt da alle dubbele cd-spelers op elkaar lijken..
btw, hoeveel cases lijken wel nie op mekaar maar toch verschillende merken.

------------------------------------------------------
Ik:

Hum, ik ben niet blind hoor, kijk eens beter, bijna alle knopjes die op de jb staan, staan op de synq op juist dezelfde plaats, tot op de milimeter hetzelfde, dit is zeker geen toeval dacht ik zo! Zo ook het jogwheel is juist identiek hetzelfde, het voelt ook identiek hetzelfde aan, juist de kleur is anders. Dusja, natuurlijk staat er op elke cd speler een cue en play, maar toch niet op identiek dezelfde plaats met identiek dezelfde grote en identiek dezelfde "feeling"?

Spijtig dat ik hier geen deftige foto's van dat binnenwerk kan maken, want het motortje, de tandwielen, gans het ladesysteem is juist hetzelfde als van de JB. Je kan altijd eens komen kijken, dat wel , ik ben ier echt niet aan het liegen hoor, waarom zou ik?, wat heb ik er bij te winnen???

MAAR: nogmaals, ik zeg dit alles niet omdat dan zogezegd de synq "maar" evenwaardig zou zijn aan JB, ik ben nog altijd heel blij met men JB Cd700, hij doet zijn werk goed, niks op tegen. Er zijn dingen van JB die niet goed zijn (mengpanelen, enz... ), maar van die cd speler heb ik echt geen klagen hoor.

En nu de conclusie volgens mij, de synq word in dezelfde fabriek (of bedrijf) als de JB's gemaakt, de cdx is dan ook een OEM maar met meer functies.

Oooo jeee, wat heb ik nu voor verschrikkelijks gezegd?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-11-2004 15:20
Synq en Beglec horen bij elkaar.

Synq is niets anders als een afsplitsing van Beglec die het serieuzer aan wil pakken en de fout niet wil maken waar het destijd fout ius gegaan met JB Systems.

En dat de spelers hetzelfde zijn........ lijkt me vrij stug. De scheiding tussen synq audio en JB is heel erg duidelijk merkbaar en die 2 hebben niets met elkaar te maken behalve dat ze van dezelfde baas zijn. Wat dat betreft ligt de scheidings lijn van de producten wel erg duidelijk daar.

Welke speler van JB zou het om gaan by the way?

Ow en
Spijtig dat ik hier geen deftige foto's van dat binnenwerk kan maken, want het motortje, de tandwielen, gans het ladesysteem is juist hetzelfde als van de JB.
Allemaal sony KSS loopwerkjes. Die gebruiken Gemini, Numark, Reloop e.d allemaal. Belangrijker is wat voor software er achter zit die de hele zooi aan stuurt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MispoesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2004
Laatste: 23-3-2005
Berichten: 6
15-11-2004 15:34
Het gaat hier om de CD 700 van Jb

En, reind, je spreekt jezelf een beetje tegen, eerst zeg je dat ze niets met elkaar te maken hebben, en dan zeg je dat ze dezelfde loopwerkjes hebben.

Wat ik hiermee, zoals jij wsl sneaky :V bedoel is dat de basis hardware van deze 2 spelers juist hetzelfde zal zijn, kheb ze hier namelijk naast elkaar staan.

En het is echt niet alleen het loopwerk dat hetzelfde is hoor.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
15-11-2004 16:09

mispoes schreef:

Het gaat hier om de CD 700 van Jb

En, reind, je spreekt jezelf een beetje tegen, eerst zeg je dat ze niets met elkaar te maken hebben, en dan zeg je dat ze dezelfde loopwerkjes hebben.

Wat ik hiermee, zoals jij wsl sneaky :V bedoel is dat de basis hardware van deze 2 spelers juist hetzelfde zal zijn, kheb ze hier namelijk naast elkaar staan.

En het is echt niet alleen het loopwerk dat hetzelfde is hoor.
Ehm, die sony loopwerkjes zijn terug te vinden in bijna alle standaard spelers (gemini, reloop, Numark e.d.)
En dat wil nog niet zeggen dat al deze merken samen werken en de spelers het zelfde zijn... wink ;)

Bij 9v.d.10 producten is de hardware het zelfde.. en bepaalt de software hoe goed het product is. (en daar komt bij dat hardware productie duur en vrij moeilijk is. voor software heb je maar een afdeling met wat nerds nodig)

koop bijv. een sony autoradio.. daarin vind je op het loopwerk na allemaal philips spullen in terug, bij de philips audiodingen vind je weer sony loopwerken terug. En dar terwijl het de grootste concurenten zijn. Dit doen ze alleen maar omdat het goedkoop is... en waarom zou je als fabrikant van cd spelers allemaal een loopwerk gaan ontwikkelen als er een goed betaalbaar model zo te krijgen is ??
je gaat toch niet opnieuw het wiel uit vinden ??sneaky :V
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
MispoesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2004
Laatste: 23-3-2005
Berichten: 6
15-11-2004 16:22
Wel, dat is nu juist wat ik bedoel, danku voor het nog eens te verwoorden, dus dan moeten ze bij mij ook niet gaan afkomen dat de cd spelers(!) van JB slecht zijn, want de hardware is toch juist hetzelfde, juist toch?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-11-2004 17:24
Ja maar zoals ook al eerder vermeld hangt de kwaliteit van een speler niet alleen van de hardware af.

Vandaag de dag is het vooral de software die het onderscheid maakt tussen de verschillende merken.

Die loopwerkjes zijn zo'n beetje een standaard en alle merken met uitzondering van Pioneer en Denon maken gebruik van de sony loopwerkjes. Dus wat dat aangaat zou naar jou mening iedere speler hetzelfde zijn. Dat is dus simpelweg niet waar.

En dat de CDX hetzelfde is als de CD700...... ik zal het is vragen aan Mark Ameryckx van Synq Audio. Die weet exact wat er wel en niet in zit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-11-2004 17:45
Vraag hem dan gelijk even of hij alsnog de moeite kan nemen m'n vragen in het topic over die nieuwe JB-Systems speakers te beantwoorden. Hij kon namelijk wel de moeite nemen de producten aan te prijzen in ons forum MAAR nam helaas niet de moeite een aantal in dat topic gestelde vragen (naar aanleiding van z'n relaas over de speaker) te beantwoorden.

Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Wel het forum gebruiken ter promotie van het product maar niet de moeite nemen wat moeilijkere vragen te beantwoorden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MispoesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2004
Laatste: 23-3-2005
Berichten: 6
15-11-2004 18:33

Reind schreef:

Ja maar zoals ook al eerder vermeld hangt de kwaliteit van een speler niet alleen van de hardware af.

Vandaag de dag is het vooral de software die het onderscheid maakt tussen de verschillende merken.

Die loopwerkjes zijn zo'n beetje een standaard en alle merken met uitzondering van Pioneer en Denon maken gebruik van de sony loopwerkjes. Dus wat dat aangaat zou naar jou mening iedere speler hetzelfde zijn. Dat is dus simpelweg niet waar.

En dat de CDX hetzelfde is als de CD700...... ik zal het is vragen aan Mark Ameryckx van Synq Audio. Die weet exact wat er wel en niet in zit.
Ik bedoel bijlange niet dat elke cd speler hetzelfde is, versta me niet verkeerd, wat ik dus bedoel is dat de basisonderdelen van de synq ongeveer dezelfde zullen zijn als van de cd 700, ik zeg gewoon wat ik hier kan zien. Tuurlijk zitten er op de synq meer opties, anders zou ik hem niet gekocht hebben, het enig verschil dat er zou kunnen zijn tussen de 2 loopwerken is dat er op de synq antishock zit. Software zal natuurlijk ook wel verschillend zijn, synq heeft (weeral) meer opties, maar ik hoor hier van sommigen dat de synq sneller is enz.., totaal niet waar, synq is zelfs ietsje trager bij cd's laden(cue's, loops), wat volkomen normaal is dacht ik zo.

Maar al bij al kom ik hier eigenlijk oud nieuws vertellen, ik wou gewoon ff jullie mening hierover, waarvoor dank happy :) .
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
16-11-2004 09:47
Dré, ik lees het forum hier regelmatig om te kijken wat er beweegt enz.
soms plaats ik inderdaad een topic maar vergeet ik, wegens de drukke werkzaamheden, nadien om het vervolg te bekijken. Kijk even in de topic over de vibes en dan zal ik je dadelijk antwoorden.
DJ IncubusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-11-2004
Laatste: 4-1-2016
Berichten: 3
21-11-2004 13:47
Ik zit al een paar weken het Net af te speuren naar een goeie en betaalbare cd-player omdat de mijne totaal verouderd en versleten is.
Ik draai ondertussen al een aantal jaren(9)mee en ben ook begonnen toen met 2 Sony cd spelertjes ZONDER pitchcontrol.
Daarna heb ik me een dubbele gekocht(IMG Stage-line CD-300 DJ)en ben er jaren tevreden van geweest.
Nooit stukgegaan maar nu is het beestje totaal op en aan vervanging toe.Dus begon ik rond te zien en na talloze reviews gelezen te hebben is mijn keuze gevallen op de CDX-1.
Ivm prijs kwaliteit verhouding scoort hij het hoogst in mijn ogen.Je hebt er talloze mogelijkheden mee,hij ziet er goed uit enz...
Een goede speler hoeft niet persé veel geld te kosten volgens mij.In de jeugdclub waar ik regelmatig draai hebben ze nu al een jaar of 5 een JB Systems cd400 en dat beestje heeft al HEEL veel meegemaakt want er draaien ook mensen mee zonder respect voor andermans materiaal.
Ik wil maar zeggen dat JB Systems ook goed en betaalbaar materiaal heeft he.Goedkoper is niet altijd slechter.
Het verwondert mij dat hier zoveel negatieve dingen gezegd worden over JB.JB Systems is geen merk dat je volop in de verhuur van materiaal moet steken dat weet iedereen maar voor regelmatig gebruik buitenhuis voldoen ze vind ik.
Ik heb ook al met andere spelers gewerkt waaronder Denon en dat is nu duurder en daar was ik niet tevreden over.Ook Stanton heeft CD spelers en die voldoen dan wel voor mij als ook de JB CD700.
Er zijn zoveel modellen op de markt dat we niet meer weten wat te kiezen en als er dan een nieuw merk bijkomt is er geen vertrouwen omdat het afhangt van een ander merk enz.
Het is allemaal een kwestie van uitproberen denk ik.
Alleszins ik heb mijn zinnen gezet op de CDX-1 en ik zal wel zien waar ik ermee uitkom. wink ;)
Ik vraag me 1 ding af;Diegenen die zoveel commentaar spuien op SynQ,hebben die de speler zelf uitgeprobeerd???
Anders weet je volgens mij toch niet waar je over praat en als je begint te leuteren over de kleur van de knoppen enz is dat maar om er iets over te zeggen.
Of zijn we beter af met 1 merk dat een monopoliepositie veroverd met een speler die laat ons zeggen een slordige 1000€ kost?
Zie Technics bij de draaitafels die teren al jarenlang voort op dat eene model zonder er iets te moeten aan veranderen en hun prijs is er ook naar he.
Het werd tijd dat zij ook eens van hun troon werden gestoten.
Hetzelfde geldt voor sommige merken van CD spelers.
Sorry maar het moest me ff van mijn hart.

Grtz,
Incubus sneaky :V
Keep on Rocking you bastard!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)