Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 7 van 16)
Moderator(s): Dré
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
19-11-2004 11:29
Beste Dre,

Aangezien de USA versie van FS niet afwijkt van de Europa versie van FS (behalve de adapter) lijkt het me sowieso nuttig om te kijken (op een Nederlands, japans en/of braziliaans forum) of er meer mensen zijn die problemen hebben zoals ik. En de trade in policy is inderdaad nog niet aan de orde in Europa maar mijn boodschap is vooral bedoeld om te laten weten dat het raar is dat je als bedrijf zo een vernieuwend apparaat op de markt brengt en de mensen die het kopen uiteindelijk zo laat zitten. FS 1.5 werkt bij heel veel mensen wel maar bij een HELE grote groep ook niet. Ik wil met mijn posts alleen maar aangeven dat ik het er absoluut niet mee eens ben dat er zo een commerciele instelling rond FS zit. Als FS 1.5 niet werkt vindt ik, en mensen bij de consumentenbond ook (heb ik inmiddels aan de telefoon gehad voor advies) dat je minstens een werkend alternatief ervoor in de plaats moet krijgen, in dit geval FS2. En natuurlijk vindt ik het niet erg om iets bij te betalen, maar $400 is mij iets te gortig. Aangezien Europa altijd duurder uitvalt ben ik bang dat het hier nog wel meer geld gaat kosten bij de inruilactie. Mijn excuses voor enige opschudding op je forum Dre, maar ik wil gewoon aanduiden dat er iets niet in de haak is.

PS bij het gewone plaatgeluid, oftewel "thru" geluid, is er geen sprake van ruis of brom en de aarde check ik ALTIJD voor elke set, ook als ik niet met FS draai.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-11-2004 11:32
De oproep van problemen met FS 1.5 is wat mij betreft geen probleem. De oproep voor het trade-in verhaal vind ik wel een probleem aangezien dat gewoonweg nog niet aan de orde is in Nederland. Dus laten we het bij de problemen met FS 1.5 houden in dit geval.

Wat is de staat van je FS platen? Wat zegt de calibratieprocedure? Wat is de error rate?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
19-11-2004 11:49

Dré schreef:

Wat is de staat van je FS platen? Wat zegt de calibratieprocedure? Wat is de error rate?
Okee, you is the boss!!
Mijn FS platen zijn in goede staat met hier en daar een minor scratch. Maar als het wel werkt krijg ik constant vol signaal door, als het niet werkt krijg ik geen signaal of een constant tot de helft jojo'end signaal door. Ik weet niet zo goed wat je met error rate bedoelt. Maar ik neem aan dat dat met een errorlog te maken heeft??!!

Af en toe valt het signaal tijdens mijn set opeens weg, de mp3 blijft wel draaien maar met enige rare bliepjes en vertraginkjes, als ik de FS plaat stil zet en weer aan dan pakt ie m niet meer op door gebrek aan signaal.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-11-2004 12:28

XLZ schreef:

Ik weet niet zo goed wat je met error rate bedoelt. Maar ik neem aan dat dat met een errorlog te maken heeft??!!
Yep. Daarin kun je keurig zien of de tijdcode goed en correct van de plaat gehaald kan worden. Heb je daar al naar gekeken? Als de read errors namelijk hoog zijn (zou eigenlijk 0 moeten zijn) dan is er dus iets aan de hand (bijvoorbeeld plaat naar de knoppen OF naald naar de knoppen).

Er wordt wel eens over het hoofd gezien dat ook een FS plaat gewoon slijt (een doordat je steeds dezelfde plaat slijt is de slijtage zelfs ZEER merkbaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
19-11-2004 12:33
Ja, dat dacht ik al met die errorlog maar die is niet te vinden. Maar wat ik al zei, als het systeem het goed doet, krijg ik constant goed signaal door. Dit is, zoals je waarschijnlijk weet, goed te zien in de signaalbalkjes bovenin elk deck in FS. Maar ik weet gewoon niet meer wat ik nu kan doen, ben beetje ten einde raad. Alles klopt gewoon en toch werkt t niet!! raarrrrrr!
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-11-2004 12:36

XLZ schreef:

Ja, dat dacht ik al met die errorlog maar die is niet te vinden.
Moet ik er nu ook nog een screendump van gaan geven???

Als je ergens een probleem mee hebt dan is het natuurlijk zaak dat je ontdekt wat de fout is. Dan KAN het gebeuren dat je even door de handleiding moet neuzen om (bijvoorbeeld) uit te zoeken waar je de read-out log terug kunt vinden.
Maar wat ik al zei, als het systeem het goed doet, krijg ik constant goed signaal door. Dit is, zoals je waarschijnlijk weet, goed te zien in de signaalbalkjes bovenin elk deck in FS. Maar ik weet gewoon niet meer wat ik nu kan doen, ben beetje ten einde raad. Alles klopt gewoon en toch werkt t niet!! raarrrrrr!
De errors kunnen, tot een bepaald punt, gecorrigeerd worden (en, zoals je weet, een gecorrigeerde error is dus GEEN error meer). MAAR als het niet meer lukt die errors te corrigeren dan is het INEENS gebeurd! Is niet zo vreemd (je kunt over de weg zwalken zonder problemen TOTDAT je in de berm komt en verongelukt). Dit zou bij jou best eens aan de hand kunnen zijn.

Dus... Zoek zoek naar de error logs ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
XLZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2004
Laatste: 7-12-2004
Berichten: 19
19-11-2004 13:48
He Dre,

Met alle respect naar jou toe maar ik ben geen domme prutser met een paar platen. Ik heb heus alles doorgelezen en gezocht maar er is gewoon geen error log aangemaakt. Er zijn verschillende logs van traktor en console logs te vinden maar daar staat niets significants bij. Ik ben ook op zoek gegaan naar een crashreport maar omdat FS eigenlijk niet echt crashed is dit ook niet te vinden. Die zou normaliter in /library/logs/crashreporter/ staan maar dat is er niet.

Is het eventueel een optie om de USB drivers 2.0.9 van versie 1.1 er overheen te installeren? Ik las ergens op een forum dat dat "kan" helpen, maar ik ben huiverig.
-- ALWAYS OUTNUMBERED NEVER SCARED --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-11-2004 14:03


Foto geleend van een klant die deze monitorfunctie wel heeft.

Verder is er niemand hier die je een domme prutser noemt. In plaats van je aangevallen te voelen (vreemde reactie IMO) kun je natuurlijk ook even kijken of je toch niet iets over het hoofd gezien hebt (want niemand is alleswetend).

Of het een USB issue is... Geen idee. Ik heb bij m'n Wintels wel eens dat een USB device zo maar verdwijnt maar of dat ook bij MAC systemen kan gebeuren weet ik niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-11-2004 14:25
Euhm Dre......... trade in policy geld hier ook in NL.

www.aboutdj.nl/content/view/44/1/

Bevestigd door Frank de Roy van Iemke Roos.
Ze hebben er zelfs een website voor die binnenkort helemaal online gaat, www.finalscratch.nl
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-11-2004 14:29
Heb ze ^&%$@#$ EN gisteren EN vandaag aan de lijn gehad maar ze hebben me NIETS verteld over het FS trade in verhaal. Vorige week zat de vertegenwoordiger hier en die wist van niets MAAR zou het me laten weten zodra hij wel iets wist.

Soms vraag ik me af wat nu eigenlijk precies de toegevoegde waarde van een importeur ook alweer is...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)