Forum > Muziek

Lounge

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-11-2004 19:51
Gothic gitaarbeuk? Dacht het niet. Die scène is nog zeer alive en er wordt (op ein Bischen Rammstein na dan) geen gitaarbeuk gedraaid op die feesten. Maar dat terzijde.
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
1-11-2004 22:17

sylvia schreef:

Gothic gitaarbeuk? Dacht het niet. Die scène is nog zeer alive en er wordt (op ein Bischen Rammstein na dan) geen gitaarbeuk gedraaid op die feesten. Maar dat terzijde.
dat bedoel ik nu net
ok, gothic is geen gitaargeweld, het is een heel aparte stijl met een heel eigen cultuur. de muziek zelf is heel theatraal en maakt wel gebruik van gitaren, maar het is niet meer te herleiden tot gitaargebeuk.

Een buitenstaander daarentegen zal Gothic wel veel sneller onder gitaarbeuk klasseren, juist omdat hij niet vertrouwd is met de hele scene. Pas als je de muziek wat dichter bekijkt/beluisterd zul je de nuances horen die net dat genre of nummer uniek maken.
Jazeker
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-11-2004 22:31

s schreef:

Een buitenstaander daarentegen zal Gothic wel veel sneller onder gitaarbeuk klasseren, juist omdat hij niet vertrouwd is met de hele scene.
Over de andere genres ga ik me niet uitspreken, maar jongens, Gothic past toch echt wel niet bij deze uitleg hoor! Laat dat nou net het enige rockgenre zijn waar ik van ook echt van hou (geloof het of niet ashamed :$), dus, als zelfs ik vanaf de eerste keer het verschil hoorde tussen Gothic en al de rest van geschreeuw en overstuurde gitaren, dan moet het toch wel een héél groot verschil zijn hé? wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-11-2004 22:34
Ik denk niet dat een buitenstaander Gothic, bij het horen ervan, onder gitaargeweld zou classificeren. Ik denk wel dat een buitenstaander bands als Evanescence (met hun gitaren) onder Gothic zal classificeren, omdat zij in hun clips en uitstraling zwaar uit de Gothic scène hebben geleend.
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
2-11-2004 18:23
ok, ik geef het toe

zelfs een buitenstaander zal gothic niet snel onder gitaargeweld klasseren; en ik wou geen enkele gothic fan beledigen of shockeren met mijn uitspraken, een paar goeie vrienden van me hebben zelfs een gothic groep. ;-)

Ik blijf natuurlijk wel bij mijn standpunt dat muziekstijlen pas interessant worden als je er wat in gaat graven. Zelf ben ik niet zo'n trance, retro of hardstyle liefhebben. (enkele nummers niet te na gesproken) Voor mij lijkt dat allemaal veel op elkaar, en ik kan er de nuances niet uithalen, omdat ik er praktisch nooit naar luister. In de tijd dat ik LJ was op zulke feesten, had ik het gevoel dat ik de hele tijd naar de zelfde 3 platen aan het luisteren was. (schiet me nu niet af, dit is geen belediging naar iemand die dit wel goede muziek vind) Terwijl mensen die hier meer naar luisteren hier waarschijnlijk wel een heleboel nuances en plezier uit kunnen halen. (wat ik hun natuurlijk ook van harte gun)

om net iets meer ontopic te verschuiven:

de absolute lounge/deephouse klassieker is voor mij st. germain met Boulevard (heb hem zelfs dubbel gekocht)
verder kan ik nog volgende artiesten aanraden:
* fila brazilla
* nightmares on wax (fantastische platen, echt waar)
* portishead (niet echt lounge, maar samen met Lamb de mooiste vrouwelijke zanglijnen ooit)
* Lamb
* Dj shadow al uitgecheckt? (ook weer niet echt "lounge", maar wel de moeite waard)
* buscemi
* sven van hees
* Aim
Jazeker
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
4-11-2004 10:44
bedankt! happy :)

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-11-2004 13:49
De muziek die ik zelf op zou zetten om bij weg te chillen/loungen:

- royksopp
- kruder & dorfmeister (de cd met K&D sessions is echt heel chill)
- audiobullies

Deze muziek op, liggend op een zitzak en dan een heerlijk waterpijpje erbij en heerlijk wegdromen en bruut loungen.
niet nodig
DJ JoorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 26-12-2004
Berichten: 3
10-11-2004 19:02
Je gaat niet menen dat je Ian pooley nog niet kent he?? The king of lounche and house..!!! Greetz.. Joor!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
11-11-2004 14:33

mutz schreef:

- kruder & dorfmeister (de cd met K&D sessions is echt heel chill)
Ken je toevallig die set van K&D genaamd "Live at Snowbombing" ?

Ik vind het nog steeds hun beste set.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Ati_didoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 30-11-2003
Berichten: 24
14-11-2004 22:47
"dave dudley - tosca" is een goeie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)