Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 5 van 16)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-11-2004 12:46
Ik weet niet precies waar je die mening vandaan haalt, maar fs 1.5 was niet eens stabiel onder Panther, iedereen downgrade weer naar Jaguar. Vaak is het een bewuste keuze van profs om niet het nieuwste van het nieuwste aan soft of hardware in huis te halen omdat er nog teveel bugs in zitten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
7-11-2004 15:01
denk eigenlijk dat hawtin nog een oude fs heeft ala 1.0 of 1.1, die waren toch het meest foutloos naar wat ik heb gelezen.
Toch is hawtin ook niet helemaal crash vrij gebleven. En er is dan ook vaak nog wel een bak vinyl in de buurt.

2tim deels met je eens, ja heb wel eens met die pioneer beesten gewerkt.. mooi spul. Toch geniet het mijn voorkeur niet. Meer gevoelskwestie. Heb toch het idee dat zulke spelers draaitafels emuleren. En waarom zou ik dan niet gewoon met draaitafels klooien. Maargoed is alsnog niet echt wetenschappelijk onderbouwt ofzo. Een kwestie van gevoel. Maar ik ben wel blij met die integratie van traktor dj studio in FS2... Dan heb je wel de keus om met alleen je laptop te draaien (en midicontroller, heb er inmiddels eentje besteld) wat voor bepaalde momenten erg handig is. Maar wanneer er tafels voorhanden zijn kruip ik daar toch liever achter :-).
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-11-2004 21:36
Je bent niet de enige die er zo over denkt wink ;) Misschien ben ik iets te radicaal als ik zeg dat er heel mooi spul is en dat dat voor mij genoeg reden is om de tt's eruit te kwakken. Maar als je echt dat draaitafel gevoel wil hebben, lijkt mij een cdx toch nog mooier dan final scratch, dat is een draaitafel, enige verschil is dat je een cd'tje in de lade kwakt ipv een naald op de plaat zet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
8-11-2004 18:22
Dat vind ik nou juist de grote plus van FS, dat je gewoon je tafels blijft gebruiken.
Die CDJX units zijn daarbij ook nog eens 1000E gemiddeld per stuk. FS hoef je er maar 1 van te kopen. Dus ik beschouw dat zeker niet als een optie eigenlijk :-)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-11-2004 20:01
Volgens mij hebben we het over 2 verschillende dingen, ik bedoelde de CDX-1 van Numark.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
8-11-2004 23:14
Klopt , stom van me, lees fout.
Ik dacht dat je de pioneers bedoelde.. CDX-1's nog niet mee gespeeld. Zal eens langs gaan bij een zaak in de buurt. Toch blijft de rest van de post wel relevant.. Qua financien is FS voordeliger dan die CDX-1's. En m'n tafels blijven dan ook nog in gebruik, wat niet het geval is als je ( de in principe TT vervangende ) CDX-1's koopt.
Vandaag is trouwens als het goed is FS2 in de winkels gekomen in de VS... Echter nog geen dingen gehoord er over.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-11-2004 18:25
Als je het vanuit financieel oogpunt bekijkt en je bent gewoon helemaal verknocht aan je draaitafels en wil hier niet vanaf stappen heb je absoluut gelijk als je zegt dat final scratch de beste oplossing is. Ook als je geen vinyl meer wil sjouwen en kopen en toch lekker plaatjes wil blijven draaien.

Ikzelf ben niet zo van final scratch, je blijft met het ongemak zitten dat je naald kan overslaan en dat de draaitafel netjes op een stabiele ondergrond moet staan, stofjes onder je naald, naalden bijtijds vervangen en je tijdcode platen. En bovendien weet je nooit of de naalden in een club goed zijn voor je systeem, moet je weer je eigen naalden meenemen en de draaitafel afstellen, daarnaast, als je het tussentijds moet overpakken van iemand moet je de kabels van de tt's loshalen en in de scratch amp duwen..
Tis best een behoorlijk gedoe. Die tijdcode cd's van ze zijn dan weer beter vind ik omdat je dan niet met bovenstaande factoren zit (behalve cd tulpjes even loshalen, maar de meesten draaien dan toch met tt's), maar wat ik daar weer de ellende van vind, is dat een hele berg functies op je cd-speler niet meer werken omdat er een tijdcode cd inzit. Dan toch maar liever cd's of een dedicated mp3 controller. (trouwens, Traktor opzich met externe mixer vind ik ook perfect, ben erachter gekomen dat je icm je shift toets kan fijnpitchen zodat je stapjes in 0,0 procent kunt maken, ben hier net zo snel in als cuen op een tt of op een cd speler razz :p )
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
OldSkooLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2004
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 4
9-11-2004 23:09
Eindelijk een (low-quality) filmpje van FS2:

www.skratchworx.com/news/comments.php4?id=183

Out of the steamy jungles of Uganda comes top secret video of DJ Craze cutting it up with FS2. I would like to point out a few things:

1. Note the skipless vinyl-whereever he drops the needle it is on the sample.
2. Record modulation scratches actually sound like they should.
3. Note that the entire set is being recorded with the computer he is using!

Windows Media: homepage.mac.com/marksettle/.Movies/fs2/fs2_craze2.wmv

RealMedia: homepage.mac.com/marksettle/.Movies/fs2/fs2_craze2.rm

Niet dat ik van scratchen hou...
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
10-11-2004 06:50
Ik vind het eigenlijk maar een weinig boeiend filmpje, niet dat we nu veel keuze hebben, maar toch.
Ik wil meer zien dan zijn hoofd, draaidende plaat en een scratch handje.
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
11-11-2004 11:17
Zelfde filmpje is er nu ook in HQ... maargoed brengt niets nieuws ivm wat je in bovenstaande ziet.
Dre al wat gehoord van stanton? Begin me nu echt beetje te verbazen over de prijzen.. 600 dollar (460 euro) tegenover 900 euro in de EU... Blijf het belachelijk vinden dat het in europa gewoon 2x zo duur is op dit moment. Vraag me af wanneer dit omlaag gaat en met hoeveel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)