Drive-in-show wel/niet projecteren van publiek
(41 reacties. Pagina 4 van 5)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 15-10-2004 17:02 |
Niek Bolscher schreef: Standaard plasma scherm heeft een levensduur van ong. 10.000 uur.Nee, dan scoort een CRT een STUK beter (zo ook een LCD). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 15-10-2004 17:12 |
Dré schreef: Niek Bolscher schreef: Standaard plasma scherm heeft een levensduur van ong. 10.000 uur.LCD hangt er tussenin, maar toch nog een heel stuk beneden de helft . Eigenschappen plasma? - De lagere kostprijs (relatief gezien de prijsklasse) bij grotere schermen (vanaf 36" laat maar zeggen) - Realistischere kleurweergave dan LCD. - Beter "3D-zicht" dan LCD. - Kortere levenscyclus. - Branden in alhoewel de meeste fabrikanten hier truukjes toepassen zodat het menselijk oog het minder ziet, toch blijft je beeld ingebrand... Eigenschappen LCD? - Lagere kostprijs bij kleinere schermen (tot 32" ongeveer). - Langere levensduur. - Scherper beeld. - "3D-zicht" ontbreekt, alles ziet eruit als één vlak schilderij. - Kleuren zijn niet levensecht. - Branden niet in . | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 15-10-2004 18:40 |
Hoe kan het dat ik dit hier pas voor het eerst lees ? Ik koop maandelijks een aantal toonaangevende HT en Hifi bladen, maar nooit of te nimmer is daarin gesproken over de slijtagegevoeligheid van een plasma of de mogelijkheid tot inbranden. Is het iets waarvan idere dealer in NL weet dat het bestaat, of blijft het "hangen" bij de fabrikant? Het is natuurlijk ook het delven van het eigen graf van een HT dealer, als hij het wel vermeldt.... Want ik kan mij toch zo voorstellen, dat wij dit binnen niet afzienbare tijd in het nieuws gaan vernemen. Er zullen dan een aantal mensen zijn die er een probleem van maken, dat hun Plasma de geest gegeven heeft binnen 6 jaar, terwijl de gangbare levensduur van een crt televisie al gauw het dubbele is. Ik kan mij namelijk voorstellen dat men dan ook een verwachtingspatroon heeft dat pas bij die 12 jaar de geest geeft, simpelweg, omdat men dat gewend is van een televisie.... John | |
I am a TimeDriver! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 15-10-2004 19:04 |
hoe dat kan? Didier is develper bij Philips afdeling Platte beeldschermen..... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 15-10-2004 19:10 |
Aha, maar is het iets, wat heel plasma verkopend Nederland weet, maar moedwillig verzwijgt, of ligt het probleem bij de fabrikant ? John | |
I am a TimeDriver! | |
HansStandaard Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 30-4-2002 Laatste: 13-11-2014 Berichten: 315 | 15-10-2004 19:20 |
dit is niet nieuw hoor, is al eens aan bod geweest bij zo'n consumenten programma op de TV (ik dacht radar). Een van de problemen is het inbranden van de logo's van bijvoorbeeld RTL4, daarom bewegen sommige fabrikanten het beeld heeeeeeeel langzaam van links naar recht en omhoog en omlaag zodat het logo niet altijd op dezelfde plek staat in te branden. | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 16-10-2004 20:01 |
hans schreef: dit is niet nieuw hoor, is al eens aan bod geweest bij zo'n consumenten programma op de TV (ik dacht radar).hans schreef: Een van de problemen is het inbranden van de logo's van bijvoorbeeld RTL4, daarom bewegen sommige fabrikanten het beeld heeeeeeeel langzaam van links naar recht en omhoog en omlaag zodat het logo niet altijd op dezelfde plek staat in te branden.ideedeluxe schreef: Aha, maar is het iets, wat heel plasma verkopend Nederland weet, maar moedwillig verzwijgt, of ligt het probleem bij de fabrikant ?Aan de andere kant denk ik dat de ontwikkeling van LCD sneller zal gaan dan de ontwikkeling van plasma waardoor plasma langzaamaan zal verdwijnen... maar dat blijft een wilde gok natuurlijk. | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 18-10-2004 14:46 |
hans schreef: dit is niet nieuw hoor, is al eens aan bod geweest bij zo'n consumenten programma op de TV (ik dacht radar).Ook is het programma met de verborgen camera een plasmascherm gaan kopen, de verkoper heeft glashard gezegt dat inbranden alleen voorkomt bij LCD TV´s | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 18-10-2004 23:36 |
LJ DaAn schreef: de verkoper heeft glashard gezegt dat inbranden alleen voorkomt bij LCD TV´sVoor alle duidelijkheid: LCD maakt geen gebruik van een fosforlaag en kan dus ONMOGELIJK inbranden! Plasma daarentegen is een schitterende voorbeeld om iemand uit te leggen wat het effect is van inbranden! Zo zie je maar weer hoe goed de verkopers op de hoogte zijn van nieuwe technieken... believe me, het enige wat telt voor de meeste verkopers is hun geldbeugel en het stoort hun geweten niet dat ze daarmee regelrecht de klant bedotten! | |
DJ HanSie VStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2003 Laatste: 11-4-2015 Berichten: 219 | 22-10-2004 18:29 |
dutchspiders schreef: Ben echt mooiuh feesten in zuid-Friesland en Noord-Overijssel. Altijd gezellig, toevallig ook na het oldemarkte feest geweest ?Heb daar 2 dagen het geluid gedaan.. | |