Forum > Licht

DMX-interface

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
18-3-2004 17:16
Ik heb wel de volgende interface:
users.skynet.be/kristofnys/

Maar die is niet om aan te raden. Hier worden de scans heel "nerveus" van en ze luisteren niet zo goed. Verder is het een best goed programma. Heeft misschien iemand anders een van die interfaces gebouwd? kunnen we kijken of het aan mijn interface licht.
Doe mij maar Fohhn!!!
Frank_gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2004
Laatste: 29-4-2008
Berichten: 7
9-10-2004 15:24
Heeft ondertussen al iemand een oplossing gevonden?
Of heeft er soms toevallig iemand die DMX Creator USB-DMX kabel aangeschaft met bijhorend schematje? ;)
AdjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 25-11-2010
Berichten: 18
10-10-2004 22:44
Velleman heeft een USB-DMX interface in het pakket, en kost slechts E70,-. zie: www.velleman.be/common/product.Aspx?lan=1&id=353412
Er wordt tevens een stukje software bijgeleverd. Als je een beetje handig bent met het programmeren van software, kun je gemakkelijk zelf een programma als dashlight aanpassen op de velleman interface.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-10-2004 00:09

Adje schreef:

Er wordt tevens een stukje software bijgeleverd. Als je een beetje handig bent met het programmeren van software, kun je gemakkelijk zelf een programma als dashlight aanpassen op de velleman interface.
Klopt dat wel? Een programma als Daslight zoekt naar een stukje hardware, indien dit aanwezig is dan werkt het programma op de controller. (zo gaat het ook met sunlite)

Martin.
kvm entertainment
AdjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 25-11-2010
Berichten: 18
11-10-2004 23:23
Om eerlijk te zijn is dit van horen zeggen, maar ik kan me indenken dat wanneer je simuleert dat dit stukje hardware aanwezig is, je het programma kunt misleiden.
Dan moet de output van het programma worden aangepast aan de hardware van velleman.

Wat ook mogelijk is, is een MTS-er informatica vinden die nog opzoek is naar een afstudeer opdracht. Zo'n student kan een dergelijk programma wel modificeren denk ik.

Een collega van mij heeft als afstudeeropdracht voor MTS electronica samen met een andere student, die af moest studeren op informatica, een werkende interface gebouwd met een mooi stukje software.

Overigens, de software van velleman zal grafisch wel niet zo mooi zijn als dahslight, maar wellicht ook toerijkend.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
11-10-2004 23:25
Of de MTS er blij mee zal zijn dat een van hun leerlingen gebruikt gaat worden voor het kraken van een beveiliging (want da's PRECIES wat hier voorgesteld wordt) valt natuurlijk nog te bezien...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 27-6-2024
Berichten: 184
11-12-2004 13:31
De grap is misschien wel dat de print in de Daslight controller gemaakt wordt door sunlight!!

Dit staat namelijk gewoon in de print ge-etst uit de daslight controller?
Lampie erbij??
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2004 20:18
Bovengenoemde print komt echter niet van D.A.S. Sunlite.

Maar inderdaad de daslight, sunlite. GLP en nog meer andere merken gebruiken de D.A.S. Sunlite (siudi) print echter allen met een andere sleutel.

Martin.
kvm entertainment
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 27-6-2024
Berichten: 184
12-12-2004 01:03
mm dat van die andere sleutel heb ik vanavond inderdaad ondervonden.
Nadat ik de naam op de printplaat had "ontdekt" was de verleiding groot om even testen of sunlight inderdaad niet werkt!

Heb je (KVM) enig idee hoe ze die "sleutel" hier in "verstoppen"
Zou dit middels een weerstand oid zijn of in de chip zelf?

Ik zag namelijk dat er op de print nog het 1 en anders open is voor niet geplaatste weerstanden en diode's
Lampie erbij??
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-12-2004 12:37

DJ/LJ Savidge schreef:

Heb je (KVM) enig idee hoe ze die "sleutel" hier in "verstoppen"
Zou dit middels een weerstand oid zijn of in de chip zelf?

Ik zag namelijk dat er op de print nog het 1 en anders open is voor niet geplaatste weerstanden en diode's
Ik denk dat de sleutel code zich bevind in het gedeelte waar de grijze "pasta" overheen zit (chip).
Heb foto's gemaakt van de Das unit en vergeleken met de Sunlite unit en die zijn identiek. d.w.z. beide kastjes "missen" gelijke onderdelen.

Kastje kost los (per 3) plm 289euro p/st zonder software. Voor versies met software geldt, hoe duurder het pakket hoe beter de software. (Ik heb het dan over de suidi print die ook als stand alone te gebruiken is.)
Met de Daslight software moet je veel meer zelf programmeren (patronen van scans e.d.) In de sunlite software zit alles al in.

Voor een upgrade naar Sunlite moet je je "oude" kastje (DAS, GLP) opsturen, en krijgt dan een nieuw pakket, je krijgt dus niet de sleutel code opgestuurd.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)