Forum > Geluid

cdj-100s <-> cmx-3000

(64 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-3-2003 17:20

f3nder schreef:

Dus ik zou beter cdj-100's nemen om ze tog een beetje rendabel te maken aangezien ik een 15 jarige scholier ben.
Maar bij jou speelt het "rendabel maken"-verhaal nou juist niet, lijkt me. Dré moet ervan eten, jij (waarschijnlijk) niet. Dus mag jij jezelf lekker kietelen met een paar 800's of voor mijn part 1000's!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
F3nderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 5-4-2003
Berichten: 23
23-3-2003 19:00
Maar nu moetek serieuze inkopen doen (cdspelers+mixer) dus zouek nu die cdj-100s met een mengtafel alla "1 4 life" kopen en dan binne 4 jaar of zo, als de lasers naar de gort zijn, topmodelletjes van pioneer in huis halen. That's the plan of a mastermind laugh :D
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
23-3-2003 23:42

f3nder schreef:

nu ff iets anders, kent iemand het merk formula sound? ik heb er onlangs mee gedraaid en ik moet zeggen, beter hebbek nog nooit gehad, zelfs beter dan rodec en dateq
www.formula-sound.com
Net ff gekeken op die site... Lekker fotootjes kijken, hiep hoi: allemaal KNOPJES voor de pfl enzo wink ;) en dan voor mezelf maar ff een favorietje gekozen: FSM 600... Dán pas prijzen kijken... shocked 8O sad :( Grote fout. Was meteen de duurste natuurlijk. Alleen vreemd dat ze nix over de faders (behalve de x-fader dan, maar wie gebruíkt dat ding nou he? razz :p ) zeggen... Ach ja.
Heb er geen ervaring mee maar zal best wel een redelijk apparaatje zijn (mag ik hopen voor al die britse ponden happy :) )!
Was leuk ff te kijken dus thnx 4 the link!

Mzzl!
imho...
F3nderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 5-4-2003
Berichten: 23
24-3-2003 18:42
Deze mixers zijn de absolute top!!!! beter dan rodec of dateq serieus !!!!!! en die fsm-600 is de créme de la créme laugh :D heb er nog eens mee mogen op klooien met bpm studio en gotver, was dat geil, als je het geld hebt kopen die meuk!!!!!!!!!! razz :p
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-3-2003 21:08
Rustig maar hoor! Busje komt zo...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
F3nderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 5-4-2003
Berichten: 23
24-3-2003 21:29
laugh :D i'm so excited and i just can't hide it laugh :D wacht maar tot jij er es met je pollekes mag achter staan, zuppa goed.
Dré, ken jij dit merk?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
25-3-2003 10:54
F3nder,

Heb je serieus wel eens achter een Dateq gestaan??? Als ik zo die FSM-600 zie vind ik hem niet echt bijzonder. Ook mute knoppen boven mijn fader... Zijn ze helamaal van de pot gerukt.. Even een keer per ongeluk met je dikke worstevingers de fader omhoog gooien en hij staat gemute. Geen mooie optie voor een disco-mixer.
Verder heeft hij minder kanalen als een 7.3 (in dezelfde prijsklasse). Faders die lichter schuiven is ook niet makkelijk, dan zouden ze vanzelf zakken als de mixer ietwat schuin staat.

Tevens zou ik gaan voor de 3000. Vrijwel 2 100's in een. Zonder effecten, maar met meer opties. Hij draait lekker. Okee, de 3000 heeft wat minpuntjes. Maar elke speler heeft zijn nadelen.
F3nderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 5-4-2003
Berichten: 23
25-3-2003 18:26
Reemski,

WOW, zo iemand als jij heb ik nog nooit tegen gekomen, iemand die met zen ogen en een pc scherm een mixer kan testen, is het handig? doet het pijn? shocked 8O
ja ik heb al eens achter een dateq gestaan, jij wel al achter een fsm-600 shocked 8O ?
Zie hier een voorbeeld van een dateq verslaafde, ......

[Verwijderd door Dré: Hitler referenties (hoe subtiel ook) worden hier ABSOLUUT niet op prijs gesteld (en worden meestal ook alleen gebruikt door mensen die geen discussie kunnen voeren! (je hebt me dan ook heel verdrietig gemaakt))]

....., nee dus, er zijn nog andere merken die zééér goed zijn. Probeer em eens en geef dan je mening. Dateq is ook niet alles. DON'T get me wrong, ik vind dateq ook goed hoor maar kijk ook es naar iets anders (tipje) wink ;) .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
25-3-2003 18:41

f3nder schreef:

Reemski,

WOW, zo iemand als jij heb ik nog nooit tegen gekomen, iemand die met zen ogen en een pc scherm een mixer kan testen, is het handig? doet het pijn? shocked 8O
ja ik heb al eens achter een dateq gestaan, jij wel al achter een fsm-600 shocked 8O ?
Vaak kan iemand (zeker een DJ) niet echt bepalen of iets kwaliteit heeft door er even "achter" te staan. Je kunt dan hooguit zeggen of hij wel of niet lekker werkt!

De praktijk moet vaak tonen of een product ook wel of niet "in het veld" goed werkt. Wat je ook kunt zeggen over Dateq... Da's nu net het punt waar ze zich WEL bewezen hebben. Mijn oudste Dateq is FIKS ouder dan de gemiddelde leeftijd op dit forum!
er zijn nog andere merken die zééér goed zijn. Probeer em eens en geef dan je mening.
Persoonlijk kreeg ik enigszins het idee dat je nogal "gehyped" was door dit merk. Het is altijd goed dat mensen je dan weer even op de aarde terug proberen te trekken. wink ;)

Nog even dit: Bij de EQ van de FSM-600 kun je kiezen tussen +/-10dB (net te weinig voor DJ gebruik) en +/-5dB (helemaal te weinig voor DJ gebruik). Wellicht is het merk nog niet zo goed in het LUISTEREN naar z'n doelgroep? Ergens rond de +/-15 tot +/-20dB is toch wel optimaal (en sommigen denken zelfs -32dB of meer nodig te hebben). Ook mis ik een pan pot per kanaal. Mooi is wel dat hij een aux bus heeft. Mute op microfoonkanalen is slim (in reactie op een opmerking, geplaatst door iemand anders), je kunt ook zien dat er alleen op de MIC kanalen een mute geschakeld is (en niet op de andere kanalen).

Overigens vind ik de website in kwestie HELEMAAL RUK (echt van het "m'n buurjongen pleurt wel wat in elkaar want het mag geen reet kosten" type). Ook de laatste update (februari 2002) vind ik nogal beangstigend. Volgens mij zijn we namelijk al Maart 2003!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
F3nderStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 5-4-2003
Berichten: 23
25-3-2003 18:46
1 x bewerkt. Laatst door F3nder op 25-3-2003 19:01
neuh ben niet gehyped er door maar kvond ze gewoon lekker werken, hebbek overgins al een goeie 10 uur mogen doen ( sad :( veel te weinig naar mijn zin). DAt dateq zich heeft bewezen moet je mij niet meer zeggen!!! In de uren dat ik er mee heb gewerkt heb ik nooit last gehad van die EQ en welke potmeter mist u?
Had u al gehoord van dit merk?
Overigens wil ik er op wijzen dat voor Belgen Rodec tha mixa is, Nederlanders verafgoden Dateq en Britten vinden Allen & Heat het mekka... see my point? happy :)
Enneeuh wat vind u van de FSM-400 ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)