Forum > Newbie Forum

Niet gemixte cd's

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
31-8-2004 16:54

Meter schreef:

Maar er zijn genoeg cd dj's op dit forum, dus mijn vraag aan diegene die met cd's mixen: Hoe doen jullie dat nou? Mixen jullie snel een nummer in voordat het nummer op de cd gemixt is. Of kopen jullie bepaalde [zo ja, welke]cd's waar gewoon de volledige nummers op staan.

Het verhaal van: downloaden --> op cd zetten en dan draaien kan natuurlijk ook en dan heb je volledige nummers, maar dat bedoel ik nu even niet wink ;)

Yard
Ik heb zelf een paar Gary D cd's, zoals hierboven vermeld zijn die wel aardig. Albums van artiesten kan ik ook wel lekker mee mixen en heel soms komt er een cd uit met de lange versies van nummers (mooi voorbeeld is die klassieke trance cd van Jan Vayne en Armin van Buuren). Voor de rest maak ik nu een inhaalslag wat betreft cd singles die uitgebracht worden. Dit is erg moeilijk zoeken omdat ik trance draai, maar heb nu toch al wel een leuke verzameling. Verder heb ik (zoals zovelen denk ik) wel wat mp3's op cd, maar ik ben van plan om deze te gaan downloaden bij betaalsites zodat ik én goede kwaliteits mp3's én legale mp3's heb.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
CanardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2003
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 21
1-9-2004 15:06
Hier staat nog een topic over goede cd's met lange nummers...
www.new-line.nl/forum/read/?t=617

Ikzelf gebruik vnl. D.Trance en D.Techno van Gary D. Bijna alle tracks zijn 6 minuten of langer, ideaal dus.

Op www.musicsafe.nl hebben ze er een aantal. Een paar andere heb ik gekocht bij een platenzaak in Utrecht.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
1-9-2004 15:09
Er zijn ook al zoveel nieuwe releases op kazaa beschikbaar.
Anders kun je ook nog altijd kijken wat er op single te krijgen is. Niet veel waarschijnlijk, maar soms heb je mazzel.

Succes ermee.

Groetuh,
Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
1-9-2004 15:36

Groovelover schreef:

Er zijn ook al zoveel nieuwe releases op kazaa beschikbaar.
Dat is dan weer niet de bedoeling...
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-9-2004 16:57

sylvia schreef:

Ligt eraan. Als het een leuke mix is, laat ik zo'n cd ook rustig 2 nummers achter elkaar doorlopen. (EN tijdens de overgang natuurlijk koptelefoon op één oor, hoofd scheef, over het mengpaneel gaan hangen en lekker interessant gaan draaien aan de eq-knoppen razz :p .)
Ik dacht dat ik de enige was op de wereld die zo makkelijk geld liep te verdienen wink ;)

(ik heb dat wel is een uur lang vol gehouden namelijk shocked 8O )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
1-9-2004 20:25
totdat er iemand is die die cd thuis ook heeft laugh :D
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-9-2004 22:59
Dag Meter,

Als cd"dj heb ik dus ook zeer veel met dit probleem te kampen.
Enige oplossingen voor jouw genre:

* Serious Beats => alle serious beats zijn ongemixte cd's en staat trance, techno, french techno op. Echt ideale verzamel cd's en ook mijn nummer 1. Ze kosten ongeveer 25 euro (iets minder) voor twee cd's met telkens 15 VOLLEDIG ONGEMIXTE nummers.
(zoek maar eens de laatste op, serious beats 45 en 46) Heb ze allebei liggen en ik moet zeggen dat 46 echt een aanrader is wanneer je graag french techno mixt, en dat 45 volstaat met trance.

* Tuning Beats => op zich voorgemixt. Mijn methode: Koop de legale gemixte tuning beat cd's en haal daarna de ongemixte versies af van een downloadprogramma. Ik heb nog gehoord dat dit niet 100% legaal is. Maar wanneer je dezelfde versies en zo downloadt, en je hebt de originelen bij je... Dan is er zowat 0% kans op risico.

* enkele verzamelaars => D TEchno of D Trance zijn verzamel cd's van Gary D. Vond ik ook wel leuk in het begin maar de bassen die in het hardstyle genre passen begon ik echt wel irritant te vinden. Het is dus een zekere soort techno-hardstyle.
Ook Diabolik Techno is leuk. Daar staan vele hitjes op waarmee je natuurlijk bijna niets bent omdat ze te dance achtig zijn. Maar laat ons zeggen dat 2 van de 4 cd's toch wel echt goed bruikbaar zijn. Ze zijn niet voorgemixt, alleen de outro van het ene liedje hangt vast aan de intro van het andere liedje;. Geplakt, om het zo te zeggen.
Electronic Hits is een tweede keuze. Hierop zul je vooral de wat rustigere muziek vinden en ook sommige bekendere Detroit Techno liedjes zoals Liebing, Carl Cox, ...
Dj Team cd's zijn ook perfect bruikbaar. Ruime keuze aan french techno liedjes (daarbij denk ik aan Dj HS en zo.)

De verzamelaars die ik net opsomde kosten hier in Vlaanderen echt bijna niks. Ik kan aan elke verzamelaar geraken (4 cd's met 11 tot 16 liedjes per cd) tegen een prijs tussen de 7 en de 12 euro. Als je de verzendkosten betaalt wil ik het zelf nog wel even regelen voor je. (indien je er daar niet zo goedkoop aanraakt)

Dan komen we bij je hardcore stijl. Ik hoop dat je techno-hardcore bedoelt en niet zo'n punktoestanden :) maar dat kon ik wel afleiden uit de context. Hardcore is helemaal niet zo moeilijk te vinden als je denkt, alleen moet je er wel wat meer voor betalen. Kijk, ... Je moet je richten op albums of cd's met verschillende dj's en artiesten die meer dan 1 of 2 cd's bevatten. Vrijwel bij 50% van de cd's zul je zowel de gemixte als de niet-gemixte cd aantreffen. Zoek maar eens, je zult er nog van opkijken!

Greetz
Zyrax
ik hoop dat ik je zo wat kunnen helpen heb. Indien je nog namen zou willen en verzamelaars, dan kan ik je wel eens in een PR mijn hele cd bestand doormailen.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
3-9-2004 02:39
En cherry moon cd 's waar kun je deze kopen, staan ook hele versies op..
Where words fail, music speaks :D
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-9-2004 22:04
In de betere cd winkel raak je er wel aan, aan die cherrymoons..;
Ben je zeker dat er ook hele versies opstaan?
Over het algemeen is dat nogal gemixt.

Greetz
zyrax

edit: mss ook handig als ik enkele namen zou geven van cd winkels?
Tjah, misschien heeft het wel helemaal geen zin omdat ze in nederland niet bestaan.
- Billboard
- Musicman
- Compact 500
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2004
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 5
6-9-2004 11:21
Zeker heb je me hiermee geholopen teknoknights. Ik ben een lang weekend weg geweest vandaar dus de laate respond, maar ik denk nu dat ik ongeveer wel weet wat ik moet gaan halen om te kunnen draaien... Ik heb namelijk ook hier wat rondgevraagt aan dj's ;). Bedankt allemaal!

Yard

Terug naar forum Reageer (zonder quote)