Forum > PC related Forum

MIXvibes DVS

(79 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-8-2004 21:06
Ok, maar wat is nu eigenlijk de best werkende situatie? Want ik hoor je zeggen dat je een uitgebreidere soundcard gaat aanschaffen in de toekomst en nog wat software maar dat het nu ook al werkt? Wat is je advies om de boel goed werkend te krijgen?

Sorry dat ik zoveel vragen stel wink ;)

btw, ik heb 2x Axis 8+ Dateq XTC en een flinke pc met sb live. en werkt je reverse eigenlijk? Of zit dat niet op een psx?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
26-8-2004 22:25
Ik weet bij dj decks dat een vereisden toch zeker Asio soundcard is.

Dit omdat dit de minste vertraging veroorzaakt...
Als ik jou was DJ tim dan zou ik van de virtual dj de tijdcode mp3 downloaen , en de trial ,en eens proberen kijken hoe het bevalt. Hoe het zit met de functies etc.

Kost je alleen 1 cd tje, En dan weet je of het iets voor jou is!

Succes!!
Where words fail, music speaks :D
MisterICE18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 26-9-2006
Berichten: 23
27-8-2004 02:09

DJ Tim schreef:

Ok, maar wat is nu eigenlijk de best werkende situatie? Want ik hoor je zeggen dat je een uitgebreidere soundcard gaat aanschaffen in de toekomst en nog wat software maar dat het nu ook al werkt? Wat is je advies om de boel goed werkend te krijgen?

Sorry dat ik zoveel vragen stel wink ;)

btw, ik heb 2x Axis 8+ Dateq XTC en een flinke pc met sb live. en werkt je reverse eigenlijk? Of zit dat niet op een psx?
*Zucht razz :p

Ik heb een TRIAL van DJDecks en een 50E sound card ZONDER ASIO support, met 1 in en 1 uitgang:

Dalijk heb ik de VOLLE (1) versie van DJDecks, en mooie sound card MET ASIO SUPPORT (2) en 4 in en 4 uitgangen (3):

1. ik kan langer dan 30 minuten mixen met de hele versie
2. ik heb een betere geluidskwaliteit + een betere latency met de Maya44USB
3. ik kan beide cd spelers aansluiten met de Maya44USB
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
28-8-2004 19:59
Jongens, thnx voor de info, ga ik maar is even naar kijken als ik wat tijd heb.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
AdionStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 5-8-2006
Berichten: 2
5-9-2004 14:38
Hey allemaal.
Ik wil ff nog wat dingen verduidelijken die misschien niet helemaal duidelijk leken ivm djDecks.

1. Indien je een geluidskaart zonder ASIO hebt, kan je enkel de FinalScratch code gebruiken als test. (Dus geen MsPinky, en geen VirtualDJ)
Zonder ASIO is niet alleen niet echt aan te raden vanwege de hoge latency, maar ook vanwege het slechtere resamplingalgoritme dat in DirectSound mode gebruikt word.
Vooral bij Scratchen klinkt dit echt een stuk slechter en zal je gemakkelijker digitale artefacten kunnen horen.

2. Met ASIO kan je zowel MsPinky, FinalScratch als VirtualDJ codes gebruiken. Je moet op de djDecks downloadpagina dan de juiste plugin downloaden en installeren.
Alle 3 deze tijdscodes kunnen zowel in relatieve als absolute mode gebruikt worden.
Absoluut betekend dan dat als je de naald/cdspeler positie veranderd, dat dan ook de positie in de mp3 veranderd.

3. Met behulp van de www.kxproject.com kX drivers kan je inderdaad een SB Live! geluidskaart ASIO support geven.
Indien je geen externe Live! Drive kastje hebt, heb je dan wel maar 1 input (de line-in achteraan op de kaart) en kan je dus maar 1 draaitafel of cdspeler gebruiken.
Verder is het instellen van de kxdrivers bij een sb live! niet heel eenvoudig, hoewel je op het djDecks forum wel wat info kan vinden over hoe het in te stellen.
Als je het eenmaal goed ingesteld krijgt werkt het even goed als met andere geluidskaarten.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-9-2004 14:42
Een wat laat bedankje voor de info, heb er nogal overheen gelezen geloof ik. Ik ben zojuist een beetje aan het prutsen geweest met 1 speler op mijn live en ook de mixer op mijn live, wat ik alleen zo raar vind is dat je het volume van de externe mixer niet kan wijzigen door te schuiven terwijl ik een vinkje bij software riaa preamp had gezet. Bovendien ben ik niet bijzonder te spreken over de algemene werking, ik kan die sound quality niet op 100% krijgen en ik vind het nog steeds jammer dat ik mijn effecten niet kan gebruiken. Ik weet niet of ik hier dus nog meer tijd in ga steken en alleen maar teleurgesteld raak. Misschien toch maar gewoon cd's blijven branden.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2004
Laatste: 20-10-2004
Berichten: 1
19-10-2004 10:03
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over welke MixVibes Free dan ook, ze passen niet naast elkaar op mijn scherm, hoe kun je dat goed krijgen, zonder een grotere monitor te hoeven kopen? Ik kreeg er pas last van toen ik Win XP had geïnstalleerd, met Win ME had ik hier totaal geen last van. Alvast bedankt voor jullie 'verlossende' antwoord,

groetjes en succes,

Peter
Clean Air Now!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
20-10-2004 18:18
Ik snap je vraag niet helemaal??? (maar is het niet gewoon een scherm-resolutie-probleem?)
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
23-11-2004 15:40

PJ schreef:

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over welke MixVibes Free dan ook, ze passen niet naast elkaar op mijn scherm, hoe kun je dat goed krijgen, zonder een grotere monitor te hoeven kopen? Ik kreeg er pas last van toen ik Win XP had geïnstalleerd, met Win ME had ik hier totaal geen last van. Alvast bedankt voor jullie 'verlossende' antwoord,

groetjes en succes,

Peter
is waarschijnlijk schermresolutie ,maar misschien is het mogelijk om de compatibility functie van xp te gebruiken , en hem dan op 640/480 te zetten
of het progje te laten denken dat hij op me (of andere versie) draait

of het werkt weet ik niet, maar als je scherm het aankan is het natuurlijk slim de resolutie omhoog te zetten
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
MarshalPatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-2-2005
Laatste: 28-2-2005
Berichten: 3
14-2-2005 10:00
https://djspark.free.fr/moody_low.wmv
Wat kunt u het vaststellen op deze video gericht naar Parijs in februari 2005 de versie 6.15 van DVS is zeer nauwkeurig!

Mixvibes zoekt naar tussenhandelaars in Nederland. Vraagt dus aan uw lievelingswinkel om contact met patrick@mixvibes.com op te nemen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)