Forum > Newbie Forum

Niet gemixte cd's

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2004
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 5
21-8-2004 19:42
Mensen,

Ik wil gaan beginnen met dj'en [CD] maar nu heb ik eerst nog een vraagje voordat ik eraan begin. Er zijn een boel cd's te koop in de winkel en op het web, maar de meeste trance/hardcore [en deze stijl wil ik draaien] zijn al voorgemixt, dus er valt nog maar weinig te mixen. Zijn er speciale cd's voor dj's die dus niet zijn gemixt en waar zijn deze te krijgen?

Yard
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
21-8-2004 21:13
Ik ken het probleem van je. Bijna alle cd's zijn al voorgemixt. Maar wat ik je aan kan raden is om een (hifi-)platenspeler te kopen, en je platen op cd branden. HEt is wel een heel gedoe, maar je moet er wat voor over hebben he wink ;).
Overigens zou het best kunnen dat er winkels zijn waar ze gewoon ongemixte cd's zijn hoor, maar dan hoor ik het zelf ook graag happy :).
MeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2004
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 5
21-8-2004 21:42
In dat geval kan je tog beter gewoon 2 turntables aanschaffen. Anders ben je dubbelop bezig. Maar hou doen andere cd dj's dit dan die trance/hradcore draaien?

Yard
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
21-8-2004 23:03
Nja met die cd's digitaliseren... Ben je toch wel t haasje als de Buma je pakt? Of is dat nu weer niet zo? [bedoel: thuis legaal je vinyltjes.. En op klus je gedigitaliseerde vinyltjes mee]
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-8-2004 14:41
Zou daar maar niet teveel waarde aan hechten, er zijn zat bekende dj's die het op die manier doen (John '00' Fleming, Laidback Luke, Michel de Heij etc.) en deze zijn ook nooit gepakt, enige wat Luke een keer is overkomen is dat hij bij de douane was aangehouden op het vliegveld omdat hij foto's van de platenhoezen op zijn cd's had gestickerd en dat ze daarom dachten dat hij een cd-piraat was.

Ik denk dus nog steeds dat het probleem ver overtrokken is, er zwerven wat vage verhalen rond maar of ik deze nou allemaal moet geloven.

www.new-line.nl/forum/read/?t=10526 en wie heeft het straks nog over een tt aanschaffen en digitaliseren terwijl dit ook al mogelijk is? Investeer in de toekomst met cd-spelers of een mp3 systeem ipv achter de feiten aan te hobbelen, zeker als je net begint.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
31-8-2004 12:38
De cd's van D-Techno zijn ongemixt , als je club wil draaien kan je ook altijd de hed kandi cd's proberen wink ;)
MeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2004
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 5
31-8-2004 15:50
kijk, daar kan ik al wat meer mee... Maar er zijn genoeg cd dj's op dit forum, dus mijn vraag aan diegene die met cd's mixen: Hoe doen jullie dat nou? Mixen jullie snel een nummer in voordat het nummer op de cd gemixt is. Of kopen jullie bepaalde [zo ja, welke]cd's waar gewoon de volledige nummers op staan.

Het verhaal van: downloaden --> op cd zetten en dan draaien kan natuurlijk ook en dan heb je volledige nummers, maar dat bedoel ik nu even niet wink ;)

Yard
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-8-2004 15:55

Meter schreef:

Mixen jullie snel een nummer in voordat het nummer op de cd gemixt is.
Ligt eraan. Als het een leuke mix is, laat ik zo'n cd ook rustig 2 nummers achter elkaar doorlopen. (EN tijdens de overgang natuurlijk koptelefoon op één oor, hoofd scheef, over het mengpaneel gaan hangen en lekker interessant gaan draaien aan de eq-knoppen razz :p .)

Zonder gekheid: hangt helemaal van de mix-cd af. Op sommige cd's zijn nummers zo kort achter elkaar gemixt dat het ronduit afkappen zou worden om sneller dan de volgende mix je eigen nummer erin te gooien. Bij andere mix-cd's gaat het prima omdat alleen maar intro/uitro gemixt worden.

Maar over het algemeen draai ik liever niet met mix-cd's. Ik wil gewoon de volledige versies van nummers hebben, met veel ruimte om mijn eigen gang te gaan. (En dan vallen helaas ook veel niet-gemixte verzamelcd's weer af.)
MeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2004
Laatste: 13-9-2004
Berichten: 5
31-8-2004 16:26
Zou je dan een kleine selectie van je nieuwste cd's eens willen opzeggen, dan kan ik een beetje idee krijgen wat voor cd's het beste zijn om mee te draaien.

Voor de rest: Thanx voor de informatie, dit was wat ik bedoelde.

Yard
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-8-2004 16:39

Meter schreef:

maar de meeste trance/hardcore [en deze stijl wil ik draaien] zijn al voorgemixt
Ik draai geen trance/hardcore, dus daarvoor zul je toch bij iemand anders moeten zijn. (De mix-cd's die ik hier heb zijn van de genres Electro Clash, Chemical, Big Beat, dat soort spul. Veelal uit de aanbiedingbakken van FRS.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)