Forum > Geluid

micro voor lokaal rappend talent.

(82 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-8-2004 23:56

B-Real schreef:

dat diegene die dat larie vind,zijn standpunt dan eens onderbouwd ipv 1 woord te zeggen?
1/ Die gene die dat larie vind heeft dat verschil al zeker 5 keer op dit forum uitgelegd. Zoek maar eens rond met de zoekmachine.

2/ Dré heeft het al uitgelegd waarom een condesator mic larie is voor een rapper.
Ik kan daar verder nog aan toevoegen, dat ik nog nooit een echte rapper stil heb zien staan achter een mic op een statief. En dan ook nog achter een plopscherm......
Get real!
Zo'n rapper wil de mic in zijn strot kunnen douwen, en dan de kop van de mic nog vol in zijn hand. Op die maner kunnen ze (vinden ze) beter de beats met hun stem nadoen. En dat effect wat ze dan krijgen, is niet met een condensatormic ter verkrijgen. Omdat ze eenvoudigweg de geluidsdruk niet aankunnen.

Verder is een condensatormic supergevoelig voor vocht, hebben de meeste pc-mic-aansluitingen nogthans geen fantoomvoeding, en een goede condensator mic kost ongeveer het dubbele van een dynamische mic.

Genoeg uitleg zo?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Gamefreak977Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-8-2004
Laatste: 14-1-2005
Berichten: 19
13-8-2004 01:27
ha ha, ik heb hier een waar gevecht gestart :p
ivm met rappers en niet stilstaan moek gaak tom toch maar gelijk geven.
Rappers zingen niet hé
Rappen kan je niet vergelijken met welk andere muziek genre dan ook.
LeraimyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2004
Laatste: 10-2-2007
Berichten: 10
13-8-2004 04:08

gamefreak977 schreef:

Rappen kan je niet vergelijken met welk andere muziek genre dan ook.
Nee, rappen is (ondanks wat velen denken) veel moeilijker dan de andere muziek soorten
iedereen kan op een gitaar leren spelen( kan bij sommige wel enorm lang duren maar uiteindelijk leer je het toch) Iedereen kan een gemiddeld rock lied schrijven( cfr. Busted) ook wel met de nodige moeite maar iedereen zou het kunnen...

Niet iedereen zal dope rapteksten kunnen schrijven, vereist enorme creativiteit en talenkennis

Niet iederee zal kunnen leren hoe ze on beat zitten en flowen

Conclussie: Rap heerst de pan uit wink ;)

Morgen me maat ze mic gaan halen

Binnen 2 weken mijn mic bestellenn (suggesties nog steeds welkom)
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
13-8-2004 09:17
nou... de ego, grote bek en zomaar-wat-rondschreeuwen-wat-nergens-op-slaat houding van een rapper heb je in elk geval al happy :)

Mark.
Gamefreak977Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-8-2004
Laatste: 14-1-2005
Berichten: 19
13-8-2004 09:23
Daarom dat ik ook zeg dat rappen niet te vergelijken is met gelijk welke andere muziek genre.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
13-8-2004 09:32
Voordat we nu een hele dicussie krijgen over de grote mond van meneer;

Stoer doe en hard roepen dat je de beste bent hoort een beetje bij de hip hop:
"want niemand is heter dan mij, beter dan mij
sneller dan mij, feller dan mij,
roffer dan mij, toffer dan mij" (Def P van de osdorp posse)

Maar Leraimy heeft nog niet helemaal door dat dit een spelletje is wat een beetje negatieve reactie oproept in de echte wereld. Je moet het wel een beetje kunnen relatieveren knul. en gedraag je wat anders als je iets nodig hebt van andere mensen die niet het spelletje net zo mooi vinden als jij.

("somtimes I like toe brag, sometimes I'm softspoken. But when I'm in Holland I eat the pannekoeken" Beastie Boy's) happy :)
The return of the BoomBap
B-RealStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-8-2003
Laatste: 14-1-2007
Berichten: 18
13-8-2004 11:40

Tom schreef:

B-Real schreef:

dat diegene die dat larie vind,zijn standpunt dan eens onderbouwd ipv 1 woord te zeggen?
1/ Die gene die dat larie vind heeft dat verschil al zeker 5 keer op dit forum uitgelegd. Zoek maar eens rond met de zoekmachine.

2/ Dré heeft het al uitgelegd waarom een condesator mic larie is voor een rapper.
Ik kan daar verder nog aan toevoegen, dat ik nog nooit een echte rapper stil heb zien staan achter een mic op een statief. En dan ook nog achter een plopscherm......
Get real!
Zo'n rapper wil de mic in zijn strot kunnen douwen, en dan de kop van de mic nog vol in zijn hand. Op die maner kunnen ze (vinden ze) beter de beats met hun stem nadoen. En dat effect wat ze dan krijgen, is niet met een condensatormic ter verkrijgen. Omdat ze eenvoudigweg de geluidsdruk niet aankunnen.

Verder is een condensatormic supergevoelig voor vocht, hebben de meeste pc-mic-aansluitingen nogthans geen fantoomvoeding, en een goede condensator mic kost ongeveer het dubbele van een dynamische mic.

Genoeg uitleg zo?
leg me dan eens uit waarom dan ieder,maar dan ook ieder album opgenomen wordt met condenser
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-8-2004 12:50

B-Real schreef:

leg me dan eens uit waarom dan ieder,maar dan ook ieder album opgenomen wordt met condenser
Weet je dat zeker?
Rappers Delight, heb ik video opname's van gezien tijdens de take....
Dat waren toch echt gewone dynamische mic's.

En het opnemen van een album, zoals jij bedoeld, is geen hobbywerk, dat is met een redelijk pro opname studio. Als je op dat niveau gaat werken, dan dicteerd de maatschappij, nog met welk Wc papier ze hun kontje moeten afvegen.

Iemand die thuis op de pc opname's wil maken, zal waarschijnlijk niet het pro verstand hebben van het maken van een perfecte opname, en al zeker niet met een cond mic. En vergeet niet dat een beetje studio nog zo 2 tot 5 apparaten tussen de mic en de mixer insert om toch een lekker klinkend geluid te krijgen. Er zijn zelfs simulatoren, die het geluid van een dynamische mic simuleren. (Tubes).

Nee, in DIT geval raad ik nog steeds een recht toe recht aan SM58 aan, maar als jij vind dat de op € 400,- moet uitgeven, ga dan eens bij hem langs en laat hem met zijn eigen preformance wijze blind een keuze maken,
ik denk dat ik al weet wat hij zal verkiezen.....
Ook denk ik dat de op al nauwelijks een budged heeft om met cond aan de gang te gaan, want alleen een cond, geeft niet het gewenste resultaat.

Wat ik toch wel tegenstrijdig vind, is dat je pretendeerd heel veel van cond mic te weten, maar amper weet wat voor kabel je moet gebruiken om een mic aan een pc aan te sluiten:
www.new-line.nl/forum/read/?t=10400 shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
B-RealStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-8-2003
Laatste: 14-1-2007
Berichten: 18
13-8-2004 12:57
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-8-2004 13:06
ik ken veel mensen die als hobby een eigen studiootje hebben met condensor mic en whatever,om je toch maar te overtuigen,gewoon eens een foto droppen

www.psychologicalrecords.com/images/pics/10-Goretex-recording-for-Bi.jpg
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-8-2004 13:59
Mij hoef je niet te overtuigen hoor. Maar een echte studio mic zal niet echt binnen het budged vallen.....
Een goeie van Beyer/Neumann of dergelijke kost een aardig bedragje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)