Forum > Algemeen Forum

Bedrijf Beginnen

(91 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
8-8-2004 16:30
Als ik de site bekijk, je berichten lees en zie hoe makkelijk denkt over "even een bedrijfje starten", raad ik je aan je plan om als bedrijf te beginnen uit te stellen. Doe het lekker als hobbie, voor je oom een tante, voor die collega van je moeder of voor die vriend van een vriend van je vader. Wij (ik en 2 vrienden) doen dit nu al ruim 2 jaar en nu pas zijn we de mogelijkheid aan het onderzoeken om ons bij de KvK in te schrijven. De enige reden is gewoon, dat we vaak door de gemeente worden gevraagd, maar zij ons niet veel kunnen betalen en alleen in de vorm van cadeaubonnen. En zelfs dan nog, zijn we heel rustig alles aan het uitzoeken. Ik raad je sowiezo af om een BV te starten. Één van mijn vrienden zou in ons geval dan een eenmanszaak beginnen en dan ons in loondienst nemen.
En ja, bij een eenmanszaak moet je al je schulden zelf betalen en kan er aanspraak worden gedaan op je persoonlijke bezittingen, maar je hebt niet een al te grote kans om falliet te gaan (als je het goed doet ;).

Dus zoals al eerder is gezegd, zoek eerst alles heeeel zorgvuldig uit en start zeker geen BV, maar een eenmanszaak of VOF (hoewel een vof lastig zal worden als je minderjarig bent).

Succes met het inlezen!
I will not comply.
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
8-8-2004 16:39
Oh en trouwens, zeg eens eerlijk, je huurvoorwaarden; heb je die nou helemaal zelf bedacht? Ik kan precies de zinnen er tussenuit pikken die van een andere (professionele) drive-in site zijn gehaald en de zinnen die je zelf hebt toegevoegd laugh :D.
I will not comply.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
8-8-2004 16:46
Over de nogal rammelende algemene voorwaarden van DJJD hebben we het al eens gehad: www.new-line.nl/forum/read/?m=63442#63442

Hij heeft er sindsdien nog niets aan veranderd...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
8-8-2004 16:53
Ik zie het. Maarja, then again, het is een hobby en hij krijgt heus niet wit betaald razz :p. Hij kan het wel formuleren als onderlinge afspraken, maar zelfs dan nog, moet hij het drastisch verbeteren qua schrijfstijl, woordkeuze en spelling.
I will not comply.
PowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2004
Laatste: 23-9-2008
Berichten: 17
9-8-2004 19:10
Laats ze toch lekker hun bedrijf opstarten met de gemiddelde maximale omzet van 30 euro !
1...2...3...4.... gewoooon negerenn....
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
10-8-2004 02:46
De tip van Reind is toch echt de beste. Een veloningsbureau kan de facturen voor je regelen en jij krijgt dan netjes een loonstrook. Kun je bij de gemeente draaien, iedereen een factuur sturen en uiteindelijk ook bij je belastingopgave je aangeschafte apparatuur opvoeren. Scheelt een hoop gedoe en qua kosten valt het mee.
Ik werk als een eenmanszaak (niet alleen als DJ) en ben per jaar toch zo'n E 2000,- kwijt aan mijn accountant.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-8-2004 10:00

Elcee schreef:

De tip van Reind is toch echt de beste. Een veloningsbureau kan de facturen voor je regelen en jij krijgt dan netjes een loonstrook. Kun je bij de gemeente draaien, iedereen een factuur sturen en uiteindelijk ook bij je belastingopgave je aangeschafte apparatuur opvoeren.
Grotendeels volg ik, Elcee, jij krijgt je loonstrook en dat veRloningsbureau stuurt een factuur naar de klant (iedereen gelukkig). Maar hoe ga je dan je apparatuur inbrengen in je boekhouding? Of anders gezegd: hoe kun je als werknemer apparatuur in je boekhouding steken (werknemers hebben nu eenmaal geen boekhouding dunkt me?).
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 1207
10-8-2004 10:22

massive schreef:

dj large schreef:

het gaat mij er vooral om dat ik de btw kan afschrijven als ik iets koop
ik ben voorlopig niet van plan om winst te maken, mijn bedoelling is om nog 2 jaar (tot dat ik 17 ben) AL mijn geld in de drive in te steken dus ook zakgeld, geld voor de verjaardag ed. en dan op mijn 17e een gedeelte van de inkomsten van de drive in weg leggen voor een auto zodra ik m'n rijbewijs heb wink ;)
Als je daarmee op zo'n 100 euro per maand weet te komen (en dat is voor iemand met vast inkomen naast de vaste lasten al lastig), heb je misschien wel een kans van slagen om het als HOBBY te doen... als bedrijf?

no way....
100 euro per maand, dan heb je na 2 jaar een degelijk mengpaneeltje en een leuke cd-speler, als je mazzel hebt nog een microfoontje erbij.
En de rest dan?
Voor een drive-in heb je gewoon asociaal veel startgeld nodig, ik steek er nu zo'n 200 euro per maand in en ik zie het echt groeien. Voordat ik begon te werken (in februari) stond ik met een skytec/dap setje en een geimproviseerde flightcase (paar plankjes en schroeven) Nu door te werken heb ik toch dingen als een cmx-3000, een dx1000 (meer heb ik niet nodig) een hele mooie 19'' case, sennheiser mic, en sinds het weekend 2 B1520 toppen waar over 2 weken 2 B1800X'en onder komen.
Ik probeer zo veel mogelijk op te bouwen voordat ik echt kosten krijg die je als bedrijf zou moeten betalen.
Een drive-in is echt een kwestie van prioriteiten stellen, je kan het altijd als hobby blijven doen maar als je niet bereid bent om er dingen voor op te offeren moet je er niet aan gaan denken om een bedrijfje op te starten.
Je moet voor jezelf echt goed uitzoeken wat je wilt.
Ik heb het idee dat de OP nu allemaal euro tekentjes ziet fladderen en al overal op internet zit te kijken hoeveel speeltjes hij wel niet van dat geld kan kopen, ten eerste profiteer je al van iemand en ten tweede weet je niet eens wat je precies wilt.
Als je echt meer info wilt over een bedrijf beginnen schrijf dan een lijst met vragen op papier, praat hierover met je ouders, die weten vast ook nog wel wat vragen en bel dan de KvK eens op, zijn hele aardige mensen die je graag te woord staan.
Ik heb het ook eens gedaan en wat ik wel weet, na ruim anderhalf uur bellen, is dat ik erachter gekomen ben dat ik nog lang niet toe ben aan een eigen bedrijf.
Misschien stof om over na te denken?
Darth Crossfader
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
10-8-2004 10:26
Dj T, dat was alleen nog maar voor de cd's en een kleine afschrijving wink ;)

Had het er niet bijgezet, maar bedoelde dat je dat bedrag nodig bent buiten de aanschaf van apparatuur om (daarvoor word immers het 'startkapitaal' gebruikt)

Mark.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-8-2004 10:29

DJ.T schreef:

Ik heb het idee dat de OP nu allemaal euro tekentjes ziet fladderen
Yep, daar ben ik ook bang voor. Terwijl de snelste manier om zonder fatsoenlijke voorbereiding, bedrijfsplan en startkapitaal stapels euro's te verdienen in het drive-inn-werk illegaal gedownloade muziek draaien op tweedehands budget-apparatuur en je woekerprijs zwart laten uitbetalen is sad :( .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)