Forum > Geluid

Pioneer CDJ-800 Of denon S-3000

(69 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
2-8-2004 03:01
Ik kan niet veel zeggen over de 3000 vs 800 discussie. Wel over de 1000 vs 5000, waar ik de cdj 1000 een stuk prettiger vind werken. En dat heeft maar één reden: de pitch instelling, het corrigeren met de jog, de manier van cue-en en het gebruik van loop en hot-cue vind ik er prettiger op werken. De basisfuncties dus eigenlijk. En voor de 800 vs 3000 kan ik me qua functies alleen voorstellen dat de 3000 het qua sampler en hot cue wint van de 800. Verder is het echt een kwestie van uitproberen en kijken welke speler je fijnst vind aanvoelen en waar je je het meest happy bij voelt en dan met name bij de standaard dingen van het draaien.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
2-8-2004 03:03
Het valt me in dit soort discussies ook altijd op. Het gaat vaak alleen maar om de functies of het uiterlijk, terwijl je als iemand een gitaar koopt hij toch met name kijkt of ie lekker speelt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-8-2004 09:02

flax schreef:

en hoe zieje dan het verloop van je track op een s-3000, is dat zo'n streepje op het middelste als ik me niet vergis?
Zowel de 800 als de 3000 geven het verloop van een track aan met een teller (in minuten:seconden:frames) én met een streepje dat korter wordt (en als de track bijna is afgelopen gaat knipperen).

Verder geldt natuurlijk dat je moet kijken welke speler bij je past. Neemt niet weg dat het handig is om te weten wat ze kunnen. Dan kan je in ieder geval vast een voorselectie maken.

Elcee schreef:

En dat heeft maar één reden: de pitch instelling, het corrigeren met de jog, de manier van cue-en en het gebruik van loop en hot-cue vind ik er prettiger op werken.
Waarom de pitch-instelling, loop en hot-cue bij een cdj-1000 prettiger zou werken dan bij een DN-S5000 ontgaat me volledig. Pitch werkt hetzelfde (Pioneer heeft alleen de 0,02% resolutie over een groter bereik). Loop werkt hetzelfde (alleen heeft de 5000 meer loops). Hot-cue werkt juist bij een DN-S makkelijker, omdat je niet eerst "rec" hoeft in te drukken voordat je een hot cue-punt kan vastleggen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
2-8-2004 11:42
Zowel de 800 als de 3000 geven het verloop van een track aan met een teller (in minuten:seconden:frames) én met een streepje dat korter wordt (en als de track bijna is afgelopen gaat knipperen).
mja know, maar bedoel in het 'midden' van de platter? bij de cdj-800 is het een streepje die zo ronddraait, is dit ook zo bij een dn-s3000? ik dacht dat het ook een streepej was maar dan op dat cirkeltje ofzo?
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
2-8-2004 11:50
Het is een streepje op de platter en de hele platter draait rond dus het streepje ook.
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-8-2004 12:05
De 800 geeft met die draaiende streepjes het draaien van de cd aan. Bij pitch 0% doet'ie er meen ik zo'n 2 seconden over om rond te draaien. Bij de 3000 draait het plateau echt, dus daar heb je dat niet nodig.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-8-2004 18:07

Victor schreef:

De 800 geeft met die draaiende streepjes het draaien van de cd aan. Bij pitch 0% doet'ie er meen ik zo'n 2 seconden over om rond te draaien. Bij de 3000 draait het plateau echt, dus daar heb je dat niet nodig.
klopt, zelfs bij pitch veranderingen gaat de platter sneller of langzamer draaien... (het is niet exact hetzelfde percentage als de pitch instelling, want op -99% pitch draait ie toch nog redelijk vlot door)

maar verder zou ik ze gewoon beide even proberen, misschien vind je een draaiende platter helemaal niks, of misschien gaat juist je voorkeur daar naar uit...

wat ik wel een groot voordeel vind, is dat als je 2 s3k's aan elkaar knoopt, dat dan de memopunten automatisch overgestuurd worden, zodra ik op speler 1 een cue punt of pitch setting opsla, en ik doe diezelfde cd in mn andere speler, dan begint mn memo lampje al te knipperen wink ;)

ook 1 van de redenen dat ik voor de denon's ben gegaan, is omdat ie een stuk kleiner is, zo hoefde ik dus geen nieuwe case te maken... en verder vind ik hem er ook wat minder 'speelgoed'-achtig uitzien.

en een slipmat maken is heel simpel, er is een template voor photoshop te downloaden, daar maak je je slipmat in, en die print je uit.
dan haal je de doorzichte scratch-disk los van je denon, plaatst je geprinte slipmat eronder, scratch disk weer vastmaken, en daar heb je je mooie slipmat wink ;)
Music is what feelings sound like...
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
2-8-2004 22:44
nice ivm die slipmat!! ja tuurlijk ga ik ze eerst es testen.; maar in mijn ogen nu vind ik een draaiende platter toch leuker (meer vinyl-achtig)
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
4-8-2004 17:01

flax schreef:

nice ivm die slipmat!! ja tuurlijk ga ik ze eerst es testen.; maar in mijn ogen nu vind ik een draaiende platter toch leuker (meer vinyl-achtig)
Ik vind ze iniedergeval heel erg lekker corrigeren, het gaat gewoon zo makkelijk happy :) (ik wou dat ik het geld er voor had sad :( ) .
*Quukske*
MustangStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 5
5-8-2004 23:18
jah das voor mij ook de grote vraag denon of pioneer sneaky :V maarja ik heb wel HOREN zegge da de denon trager reageert en as er nu een ding is wat ik ni kan hebbe is zoveel geld neertelle ver iets wa te traag gaat en heeft de denon ook een beatcutter ofzoiets vondk wel handig bij de pioneer laugh :D
in the beginning there was ...... euh jack ? :-s

Terug naar forum Reageer (zonder quote)