Forum > Algemeen Forum

Bedrijf Beginnen

(91 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
4-8-2004 15:44
Hallo, misschien ga ik met een vriend een drive-in bedrijf opzetten,
we hebben dan een budget van tot nu toe 15.000 euro. Mijn vraag was dus hoeveel ik moet rekenen voor vergunningen, patent op naam, bedrukte aanhangwagen, promotie, geluid+licht en of ik misschien nog dingen vergeet. Dan kan ik kijken of het goed is te realiseren.

Mvg Menno
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
4-8-2004 15:56
Vergunningen heb je niet nodig.
Een inschrijving van jullie originele naam bij het BMB (Benelux Merkenbureau) kost en paar honderd euro.
Een bedrukte aanhangwagen hangt erg af van het model. Voor de kosten van een paar stickers of platen zou je ook weer op een paar honderd euro kunnen rekenen, afhankelijk van grootte, materiaal, ontwerp etc.
Promotie kan je zo duur maken als je zelf wil. En dat geldt eigenlijk voor alles wat je verder nog nodig hebt.
Edit Mod: Lijstjes van apparatuur en prijzen daarvan wil ik hier eigenlijk niet zien. Dat wordt veel te uitgebreid, en verschillende apparatuur wordt op het forum al uitgebreid besproken. Bovendien hebben we slechte ervaringen met dat soort lijstjes!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJJDStandaard Lid
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
4-8-2004 16:25
ok bedankt ik wist niet dat dat zo duur was wink ;)
Hoe zit het dan met brandveiligheid enzo? Moet je daar niks voor aanvragen oid?
Hoeveel kost het eigenlijk ongeveer om een BV aan te vragen?
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
4-8-2004 16:37
Ik vraag me toch af hoe 2 mannetjes van +/_ 15 jaar aan een budget komen van 15.000€

Ik weet niet waar je ze vandaan haalt maar ik weet wel dat een normale 15 jarige geen 15.000 in z'n kontzak heeft zitten.
Trouwens je bent minderjarig. Dan kun je geen officieéle BV of wat dan ook opstarten en geld bij een bank zul je daar voor je 21ste al helemaal niet voor krijgen.

Je ouders kunnen trouwens tot je 24ste financieel aansprakelijk gesteld worden voor iets wat jij doet dus ik zou mezelf nog maar is 10 keer achter de oren krabben voor je daar aan begint.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
4-8-2004 16:48
1 x bewerkt. Laatst door Niek op 4-8-2004 16:50
En vergeet niet de inschrijving bij de Kvk à EUR 110,- o.i.d. en BV inschrijving is vrijwel onmogelijk voor je. Niet alleen de 18.000 EUR startkapitaal, maar ook de kosten voor bijv. administratie vallen voor een dergelijk bedrijf erg hoog uit in procenten van je omzet!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
4-8-2004 16:49
De oprichting van een B.V. kost een paar duizend euro aan notaris- en andere kosten. Plus een bankgarantie voor het minimumkapitaal van € 18.000 dat je moet storten. Dat zal wat lastig worden als je minderjarig bent. Bovendien: waarom zou je in een B.V. beginnen?

@Reind: de leeftijd tot waar ouders überhaupt iets te zeggen hebben over hun kroost is 18 jaar. En de jaren daaronder kunnen ouders alleen rechtshandelingen van hun kind terugdraaien als die niet normaal zijn voor de leeftijd van dat kind.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
4-8-2004 16:51
Maar laten we heel eerlijk zijn...Op site van DJJD lees ik:
Binnenkort parren!!! Ook zijn er nu foto's van de lichteffecten!
...en dat wil nu een BV beginnen. Sweet dreams sad :(
Dj fleurStandaard Lid
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
4-8-2004 17:08
waarom een bv, je kan toch ook een gewoon bedrijfje beginnen (serieuze vraag).

ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
4-8-2004 18:23

Victor schreef:

@Reind: de leeftijd tot waar ouders überhaupt iets te zeggen hebben over hun kroost is 18 jaar. En de jaren daaronder kunnen ouders alleen rechtshandelingen van hun kind terugdraaien als die niet normaal zijn voor de leeftijd van dat kind.
Ik heb het er ook niet over of de ouders er iets over te zeggen hebben of het terug kunnen draaien.

Toen ik naar de bank moest voor zulke zaken kreeg ik vrolijk te horen dat mijn ouders of voogden (ik heb ze allebei nog dus in mijn geval ouders) in princiepe aansprakelijk gesteld kunnen worden mocht ik failliet gaan bij wijzen van spreken voor mijn 24ste.
Toen ik dat na vroeg bij de notaris bleek het inderdaad te kloppen dat je pas op je 24ste compleet financieel onafhankelijk bent.

Als je trouwens naar de bank gaat op zo'n leeftijd vragen ze om een garantie en dan kom je toch 9 van de 10 keer bij je ouders uit. Ik tenminste wel.

Maar ik was er snel achter dat werken voor een goede baas je meer op levert dan voor jezelf te beginnen en gelukkig heeft het hele geintje me uiteindelijk geen reet gekost (als je maar slim bent zeggen ze dan).
En de eerste de beste die over vrijheid begint als je eigen baas bent, yeah shure leg dat maar aan het eind van de maand uit bij de bank als je je zooi niet kan betalen als het allemaal ff wat minder gaat wink ;).
Die vrijheid heb je pas als je grotendeels van je schulden af bent en mocht je naar de knoppen gaan dat je dan niet 20 jaar jezelf kapot kunt werken als bouwvakker om alles af te betalen.
Sommige mensen denken dat ze meteen dik geld verdienen nou reken er maar op dat je minstens 10 jaar bij de bank in het krijt staat wil je alles in 1 keer goed doen.

Tsja tis maar net wat je vrijheid noemt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
4-8-2004 18:36
Ik denk dat Reind meer bedoelt-Laten we uitkijken dat we niet weer zo'n Grimm verhaal krijgen.
Ik vind het ook niet meer dan redelijk,normale veronderstelling cq conclusie.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe 2x knullen van 15,de gestelde vraag aan forummers willen onderbouwen.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)