Forum > Licht

DMX-besturing via PC voor discotheek

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-12-2003 20:18
Bedankt voor de hulp tot nu toe!

Ik kreeg echter net een mail binnen waardoor het me duidelijk wordt dat ik een totaal verkeerd beeld heb van controllers...
**schaamrood**

Ik stel dan ook voor om deze thread even te laten rusten tot ik wat meer info kan verzamelen, zodat niemand hier onnodig zit te typen!

Bedankt nogmaals voor de hulp tot nu toe en als het nodig is, kick ik deze thread wel weer omhoog wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
28-7-2004 21:46
Om geen nieuw topic te moeten starten, plaats ik m'n vraag even iets.

Kan je een Sunlite 2004 programma gebruiken met een DASLIGHT Standard USB Doggle ?

Lijkt niet te lukken, moet je iets veranderen ?

Ik vind DASlight software minder dan de Sunlite. Wat denken jullie ervan ?

Alvast bedankt.
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
28-7-2004 22:26
Geen antwoord op je vraag, maar voor de geinteresseerden: het oude systeem houdt het momenteel nog vol (nou ja, bij wijze van spreken) maar er is budget voorzien voor een Enigma happy :). Ik heb uiteindelijk niet zelf kunnen kiezen, maar ik heb wel hopen bijgeleerd via deze thread! TNX!! De overstap is gepland in oktober of november dacht ik happy :)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-7-2004 23:55

powersound] schreef:

Kan je een Sunlite 2004 programma gebruiken met een DASLIGHT Standard USB Doggle ?
Geen idee, maar als het een beetje meezit kan ik het morgen / overmorgen waarschijnlijk even uitproberen.

Persoonlijk denk ik van NIET. De DAS versie is een stuk goedkoper (plm 250 / 300euro!) dan de sunlite versie mede door de "mindere"software, het usb kastje ziet er aan de buitenkant gelijk uit, ze gebruiken beide de Das ocx driver maar toch denk ik dat er binnen in het kastje iets zit wat de aanstuur software bepaald.

Welk Das kastje heb je? De DVC512 GOLD versie die ook als standalone is te gebruiken?

Overigens kan je ook even kijken bij het Sunlite forum of daar eventueel je vraag stellen.
Ik neem aan dat het bekend is maar sunlite zelf heeft 3 versies van dit dmx kastje met verschillende software.(het goedkoopste model werkt dus niet met de software van het duurste model)

Martin.
kvm entertainment
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
29-7-2004 01:28
Nee heb de standaard versie. (ECONOMY). Las op de fora van Sunlite dat die dongles alleen met hun easy stand alone te gebruiken was. Niet met sunlite.

Echt spijtig, want de DASLIGHT VIRTUAL CONTROLLER is gewoon slecht. Had beter moeten checken, wou eigenlijk goedkoop kopen voor de Sunlite.

Lekker in me g*t.
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
29-7-2004 11:08

Didier_S schreef:

Geen antwoord op je vraag, maar voor de geinteresseerden: het oude systeem houdt het momenteel nog vol (nou ja, bij wijze van spreken) maar er is budget voorzien voor een Enigma happy :). Ik heb uiteindelijk niet zelf kunnen kiezen, maar ik heb wel hopen bijgeleerd via deze thread! TNX!! De overstap is gepland in oktober of november dacht ik happy :)
Op zich helemaal geen verkeerde tafel mits goed/creatief geprogrammeerd! Offline programmeren kan ook met de 'graphics effects generator' op iedere windows pc. Verder mogelijkheid voor extra touch paneel en faderpaneel (vereenvoudigd programmeren). Er zit ook een midi ingang op, optie voor smpte en uitbreidbaar tot 8 dmx lijnen geloof ik.
Het is echter wel zo dat je even goed de tijd moet nemen om het hele systeem door te krijgen, vooral het programmeren, patchen, etc.

Heb er redelijk vaak mee gewerkt en het is echt een die hard systeem, lekker te bedienen. Zorg wel dat je desks logisch zijn ingedeeld! En je kunt gewoon een glas cola of whatever eroverheen gooien, doekje erover, klaar!
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-8-2004 17:52
@Powersound
Ik heb vorige week de DAS Gold versie binnen gekregen en natuurlijk uitgeprobeert met de Sunlite software, het werkt dus NIET.

Op de print in de dmx box is een kleine sticker geplakt met de letters DVCG naar mijn mening bedoeld men hiermee Das Viritual Controler Gold.
De Das software is veel "minder" dan de Sunlite en bovendien is de online handleiding zeer slecht.

Als je wilt werken met de sunlite software zit je dus vast aan hun pakket. Prijzen staan op de nicolaudie site.

Martin.
kvm entertainment
FonsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2003
Laatste: 11-5-2007
Berichten: 4
3-8-2004 12:38
Mag ik even reclame maken?/p

Voor een echte lichttafel gebaseerd op een PC:

HogII PC

www.highend.com/products/controllers/Wholehog2pc.asp

Niet de goedkoopste, wel de meest professionele, flexibele en meest kant en klare systeem. Met effects generator en al!

Zelfde software als de HogII: de meest gebruikte professionele tafel ter wereld.

Download de software gratis van www.flyingpig.com/support/hog2/downloads/ en bekijk het op je gemak.

Ik heb er hier eentje liggen als je een demo wilt.
Of bel Lightco (verkoop)
of Ten Feet (operators) in Utrecht

Fons

fons@highend.com
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
11-8-2004 17:36
ik snap niet goed waarom je perse een pc based besturing wil:
1) Flexibiliteit: thuis lekker lui nieuwe bewegingen programmeren en die gewoon uploaden naar de besturings-PC net voor we starten
2) Gemak: ooit al eens een ganse discotheek bestuurt a.d.h.v. consoles? De twee totaal gescheiden DMX-circuits die we nu gebruiken zitten al lekker vol en naar de toekomst plannen we nog twee of zelfs drie nieuwe bij te trekken...
Een pearl heeft ook een redelijke offline editor met een 3d visualiser, om maar iets te noemen.
en gemak... ik twijfel er sterk aan of pc-based gemakkelijker is dan een hog II.
exit-clear
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
11-8-2004 18:34
Die offline Pearl werkt anders Ruk, om maar eens iets te noemen zit het vol met bugs (je kan bijvoorbeeld als je eenmaal gepatched hebt niets anders meer patchen of corrigeren).
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)