Forum > Geluid

Technics SH-MZ1200

(42 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
QuackAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 29
26-7-2004 18:02
Tijdens de aankondiging van de SL-DZ1200 vorig jaar werd deze mixer ook vertoond en zie hem nu ook hier en daar in wat webshops staan, maar heb er hier nog maar weinig mensen over horen praten. Iemand al de kans gekregen om er mee te werken? Dré, krijg jij 'm binnenkort nog binnen? Zag in ieder geval wat leuke prijzen staan van ongeveer €800,- en als de kwaliteit ook nog eens goed is...
Dus...barst maar los happy :).

quack
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
26-7-2004 19:18
Ik heb nog een beetje de oude battle mixer van Technics in het achterhoofd...

Ook heb ik nog een beetje hun oude (en helaas ook nieuwe) CD-speler in het achterhoofd.

Technics maakt een hele leuke draaitafel en een redelijk bruikbare koptelefoon...

(Sta dus niet echt te springen om die nieuwe mixer op voorraad te gaan nemen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-7-2004 00:13
En toch schijnt deze mixer wel redelijk goed te zijn.

Maarja datkwam uit de mond van mensen die ook de SLDZ hebben gekocht en een cdx maar niets vinden dus ik ben er bang voor dat er vrij weinig van klopt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
QuackAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 29
27-7-2004 01:50
Toch best raar dat je er vrij weinig van hoort/leest. Als je wat zoekt op internet kom je heel weinig tegen over mensen en hun meningen c.q. bevindingen hierover. Misschien dat er velen toch te huiverig zijn en 'm dan al bij voorbaat links laten liggen. Zoals ie er nu uitziet is een een leuke mixer vooral voor thuis, maar er zullen ongetwijfeld andere goedkopere modellen zijn die beter zijn hiervoor. Maar zolang er nog maar weinig bekend is over deze mixer zullen we dat nog niet snel te weten komen. De tijd zal het leren in ieder geval.

Trouwens Dré, je gaat dus uit van de vorige gear die technics heeft uitgebracht en hebt er dus ook al bij voorbaat geen vertrouwen in, maar is het niet beter om een test-model o.i.d. via technics te krijgen en dan pas te oordelen?
Ik zie in ieder geval veel nieuwe mixers de revu paseren hier (ecler, denon) met een toch stevig prijskaartje, misschien dat de nieuwe technics wel uitkomst biedt voor de wat krappere portemonnee met een behoorlijk prestatie.

quack

P.S. Ik probeer het trouwens niet voor dit apparaat op te nemen, weet er helaas nog weinig over, maar ben er wel zeer in geinteresseerd. Daarom ook deze topic om te kijken of er al wat mensen ervaringen mee hebben.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-7-2004 03:41

quack schreef:

Trouwens Dré, je gaat dus uit van de vorige gear die technics heeft uitgebracht en hebt er dus ook al bij voorbaat geen vertrouwen in, maar is het niet beter om een test-model o.i.d. via technics te krijgen en dan pas te oordelen?
Ik zie in ieder geval veel nieuwe mixers de revu paseren hier (ecler, denon) met een toch stevig prijskaartje, misschien dat de nieuwe technics wel uitkomst biedt voor de wat krappere portemonnee met een behoorlijk prestatie.
Technics verzint tegenwoordig een skip resist syteem op de nieuwe M5G wat nergens op slaat. Technics brengt een cd speler uit die er leuk uit ziet maar dat is ook het enige bijzondere. Technics heeft een koptelefoon die matig is en hun laatste mixer was iets waar ze zich diep voor moeten schamen.
Dan vragen ze ook nog is bakken met geld voor hun producten en dan vind jij het raar dat Dre er niet zo'n haast mee heeft om de producten op te nemen in het assortiment?

Mwah die SLDZ staat er ook alleen maar in omdat het gegarandeerd een hype werd. Als de hype er niet was geweest vraag ik mezelf af of Dre hem wel had opgenomen in de webshop.
En dan zit je nog met een ander verhaal en daar is de DJX700 van Behringer een mooi voorbeeld van. Het product werd al gehyped voor het uit was en dat resulteerde in een grote vraag naar de mixer. Dus stel je koopt 100 van die dingen in en na een maand heb je er nog 50 over en blijkt dat het een waardeloze bak is. Zit je mooi met 50 van die veredelde pisbakken die licht geven als je er stroom op zet maar wel ruimte in beslag nemen.

Zodra het bij Dre in de loods staat kost het in princiepe geld want je zult een leverancier ook moeten betalen. Opslag kost geld en de stroom van het koffie zet apparaat is ook niet gratis dus je neemt liever dingen op voorraad die snel en goed verkopen en waar je ook nog is zo min mogelijk gezeur en gezeik mee hebt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
QuackAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 29
27-7-2004 13:42
Ben het met bovenstaande eens hoor, daar niet van. Begrijp ook dat het allemaal geld kost happy :). Maar had het ook niet over een vooraad aanleggen en dan maar hopen dat ie verkoopt. Wat die Behringer betreft is het natuurlijk allemaal schaapgedrag geweest, velen kochten 'm volgens mij met de wetenschap dat het een djm-600 cloon was, maar dan stukken goedkoper, wisten zij veel en als er één schaap over de dam is...
Maar we weten nu wel hierdoor dat het een pisbak is. Zonder de mz1200 te testen zullen we het niet te weten komen lijkt me.
Vroeg me meer af of Dré niet de mixer zelf eens kon testen (is trouwens geen request hoor laugh :D). Neem aan dat één zo'n testapparaat niet klauwen met geld kost. Is toch ook zo dat ie 'm voor nop van technics kan krijgen om te testen, maar vervolgens wel gewoon weer terugstuurt of zie ik dit verkeerd?
Ik wil zelf graag weten waarom dit dus een goede of slechte mixer is d.m.v. een review o.i.d. want zoals vaak op dit forum tegen anderen wordt gezegd (geschreeuwd zelfs) dat men een onderbouwde mening moet geven. Om dan te zeggen dat de nieuwe cd-speler eigenlijk best slecht is en dat andere apparaten van technics ook te wensen over laten vind ik niet echt een goede onderbouwing om de mixer al bij voorbaat af te schrijven. Maar begrijp natuurlijk wel dat producten uit het verleden die als slecht ervaren worden mee gaan spelen.
Hoe dan ook, ik zoek nog even fijn verder en wellicht kom ik dan toch tot de conclusie dat jullie gelijk hebben razz :p.

quack
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-7-2004 14:03
Ik vind dat je dus wel een fabrikant af mag rekenen met wat ie in het verleden heeft gedaan.
Dat gebeurd bij Behringer Omnitronic en nog een handjevol van die dozenschuivers en Pioneer is ook al aardig wat keren de pineut geweest als het ging om zijn mixers en dan zal Technics maar even vergeten moeten worden omdat ze heel toevallig een SL1200 hebben maar daarna nog nooit maar dan ook echt nog nooit een product op de markt hebben kunnen zetten wat net zo goed in elkaar zat als de SL1200MKII

Als je dan ziet dat de kennis van zaken bij Technics een beetje is verdwenen en dat er redelijke producten worden gebakken maar er wel een bak geld voor word gevraagd vind ik het logisch dat niemand echt happig is op die spullen.

Technics teert nog steeds op de roem van de SL1200MKII. Zodra die uit het assortiment zou worden gehaald bij wijzen van spreken dan was iedereen over een jaar of 5 heel het merk technics vergeten en konden ze de fabrieken (die voor de dj gear draaien) lekker sluiten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-7-2004 15:33
Ik zal het allemaal nog eens "heroverwegen". Een ander groot nadeel van Technics is trouwens het prijzenverhaal. Als Nederlandse dealer (met Nederlandse spulletjes) betaal je een arm en een been INKOOP terwijl het in het buitenland voor diezelfde prijs (dus mijn inkoop) in de schappen van de winkels ligt. Dat mag natuurlijk eigenlijk niet kunnen (gelijke monikken, gelijke kappen; we zijn immers één happy Europa!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-7-2004 19:10

Dré schreef:

Als Nederlandse dealer (met Nederlandse spulletjes) betaal je een arm en een been INKOOP terwijl het in het buitenland voor diezelfde prijs (dus mijn inkoop) in de schappen van de winkels ligt.
Die was ik inderdaad nog vergeten.

En mensen gaan hier zeuren of je het in de webshop wil nemen om vervolgens bij de oosterburen te gaan shoppen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
QuackAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 29
28-7-2004 02:39
Het is inderdaad achterlijk dat de landen om ons heen andere prijzen e.d. hanteren terwijl we één Europa moeten voorstellen. Ligt toch aan de importeur uiteindelijk die de prijs beïnvloed of niet? In dat geval pleit ik voor één Europese importeur, maar of dat haalbaar is voor alle merken, is een tweede happy :).
Reind, hoop niet dat je op mij doelt met je laatste post heb namelijk afgelopen weekend gewoon mijn spullen bij New Line besteld razz :p, terwijl het in het buiteland relatief goedkoper is, met de nadruk op relatief. Vind het echt niet de moeite waard om het net over de grens te halen en New Line heeft wat dat betreft een goeie reputatie. Zijn vooral de mensen die niet even verder denken (garantie, steeds terug de grens over etc.) die dus hun spullen uit het buitenland halen.
Hoe dan ook, Dré hoeft natuurlijk geen gehoor te geven aan mensen die vragen om iets in de webshop te halen. Is zijn keuze. Populaire en goede spullen daargelaten, dan kun je er niet omheen.
Daarom vind ik het geen goed argument van je om het te gebruiken in deze topic. Heeft er verder niet veel mee te maken. Ging namelijk alleen over bevindingen/reviews etc. van eventuele gebruikers.
Goed, we dwalen wat af maar bij deze is er dus een topic voor deze mixer. Hoop dat er in de nabije toekomst toch wat mensen zijn die er wat in te vertellen hebben laugh :D.

quack

Terug naar forum Reageer (zonder quote)