Forum > Geluid

sorry hoor, maar welke mixer...

(61 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
GeizStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-7-2004
Laatste: 10-6-2005
Berichten: 15
12-7-2004 00:46

Skit schreef:

Let wel op de Stanton is rechterschelp van de koptelefoon master en links de voorbeluistering.
Dus is het met de stanton ook niet mogelijk de master in stereo (over beide oorschelpen) te luisteren?
Dit aangezien de vestax dit ook niet kan, zonder een lus te leggen naar een kanaal.
Het speelt namelijk wel licht een rol aangezien ik ook vaak snachts loop te pielen met mijn platen en dan niet vol over de boxen wil gaan. Dan komt dat master in stereo wel van pas.
Aangezien deze mixers zo dicht bij elkaar liggen gaan dit soort dingetjes dan wel mee tellen. Tevens kon tot nu toe elk mengpaneel waarmee ik heb gewerkt wel 'master-stereo-en' en het zit dus een beetje in mijn systeem snapt u :-)
Btw thanks voor je reactie, een goeie post.. veel info waar ik wat aan heb. Cheers!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
12-7-2004 17:07

Geiz schreef:

Dus is het met de stanton ook niet mogelijk de master in stereo (over beide oorschelpen) te luisteren?
Dit aangezien de vestax dit ook niet kan, zonder een lus te leggen naar een kanaal.
Ik denk het in de eerste plaats niet. Toch niet zonder een externe oplossing en die is er. Gewoon je booth-uitgang op een externe versterker met koptelefoon uitgang aansluiten. Bijvoorbeeld de standaard pc-speakertjes die je bij een nieuwe pc krijgt. Als je daar een koptelefoon insteekt, spelen ze alleen door de koptelefoon.
Btw thanks voor je reactie, een goeie post.. veel info waar ik wat aan heb. Cheers!
Thx, ik ga hem ook aanschaffen, hij staat in een jeugdcafé waar ik draai. Ik was meteen verkocht, maar overhaast iets kopen is nooit goed. Dus ik was al wat aan het afwegen welke het zou worden. Het enige waar ik echt schrik voor had was de faders, gaan ze niet snel beginnen kraken enzo. Maar ik meende dat Dré er toch wel over te spreken was. Een minpuntje wat ik nog niet gezegd heb, is dat de CUE-knopjes om de voorbeluistering toe te wijzen nog al redelijk dicht bij elkaar zitten. Enjoy
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)