cd spelers of draaitafels
(170 reacties. Pagina 16 van 18)Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-11-2003 Laatste: 28-9-2009 Berichten: 543 | 4-6-2004 19:18 |
Rega Speed schreef: Als je het op mij bedoeld, ik bedoel online winkels waar je cd's kunt bestellen enzo... | |
DJDarknessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-4-2004 Laatste: 22-12-2009 Berichten: 251 | 8-6-2004 23:26 |
Didier_S schreef: Aan éénieder die nog twijfelt over "kopieren voor eigen gebruik"...www.hln.be/hln/cch/det/art_11896.html enjoy and think twice! hehe dat kna nog lachen worden als ze bij iedereen langs komen | |
Where words fail, music speaks :D | |
Magik77Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-12-2002 Laatste: 7-3-2006 Berichten: 156 | 9-6-2004 09:29 |
Ik zal me ook even mengen in deze (eindeloze) discussie. Als je een TT uit het topsegment aanschaft ben je zo'm 400 Euro per stuk kwijt (Oen bak) Als je een cd speler uit het topsegment aanschaft ben je tussen de 800 en 1200 Euro per stuk kwijt. Dat is een verschil (per 2) van ongeveer 1000 Euro. Ik laat de duurdere Vestax draaitafels buiten beschouwing. Ik weet niet hoe het zit met afschrijving, en onderdelen (laser loopwerkje vervangen) van de cd spelers. Maar volgens mij is een draaitafel waarde vaster. Omdat volgens mij het minder slijtage gevoellig is dan een cd speler. Er zitten minder onderdelen aan die kapot kunnen gaan. En voor de 1000 Euro verschil in aanschafprijs kun je flink wat elementen en naalden kopen. Ik hoor trouwens regelmatig dat mensen hun draaitafels wat te drinken geven, hoe goed zijn cd spelers daartegen bestand? Is het niet zo dat als je een cd-r 10 jaar in een doosje laat zitten, dat de cd-r toch onderhevig is aan uv licht, welke de cd aantast, of zijn dat fabels? Een plaat die je 10 jaar in je platenkoffer doet, en vervolgens afstoft is weer als nieuw, of vergis ik me? Ik ben altijd zuinig op mijn audio dragers, maar mijn cd speler heeft toch af en toe moeite om cd's van 10 jaar of ouder af te draaien. (dus op tijd een back up maken) Wat zijn trouwens goede cd-r's? Ikzelf brand op Sony op een lage brandsnelheid. 8x of lager. Ik heb trouwens ook wel eens hier gelezen dat de ene cd speler een bepaalde cd-r wel slikt terwijl de andere het gewoonweg weigert. Je merkt wel dat er louter negatieve vragen/opmerkingen over cd spelers staan, ik draai zelf ook alleen maar met TT's, maar wil er minimaal 1 cd speler bijnemen. Vandaar dat ik alle voor en tegens afweeg. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 9-6-2004 10:37 |
Magik77 schreef: (Oen bak) | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
Magik77Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-12-2002 Laatste: 7-3-2006 Berichten: 156 | 9-6-2004 11:19 |
ik zie het zelf nu ook.... | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 9-6-2004 11:51 |
Magik77 schreef: Als je een TT uit het topsegment aanschaft ben je zo'm 400 Euro per stuk kwijt (Oen bak) Als je een cd speler uit het topsegment aanschaft ben je tussen de 800 en 1200 Euro per stuk kwijt. Dat is een verschil (per 2) van ongeveer 1000 Euro.Je kan het niet vergelijken, het is net zo als: het top segment van een auto is veel hoge rdan het top gement van een brommer (rare vergelijking ;-)) Als je de vergelijking toch doet, doe dan maar met een gemin cd 20, die is basic net als een draaitafel Ik hoor trouwens regelmatig dat mensen hun draaitafels wat te drinken geven, hoe goed zijn cd spelers daartegen bestand? Niet zo heel goed,maar verschilt per cd-speler.als je ze toch alleen thuis gebruikt, kan je jezelf toch regel leren om niet tedrinken bij je gear?Is het niet zo dat als je een cd-r 10 jaar in een doosje laat zitten, dat de cd-r toch onderhevig is aan uv licht, welke de cd aantast, of zijn dat fabels? Je heb je cd's toch in een cd case zitten oid, Als je een cd 10 jaae in een case doet, doet hij het ook nog perfectEen plaat die je 10 jaar in je platenkoffer doet, en vervolgens afstoft is weer als nieuw, of vergis ik me? Ik ben altijd zuinig op mijn audio dragers, maar mijn cd speler heeft toch af en toe moeite om cd's van 10 jaar of ouder af te draaien. (dus op tijd een back up maken) Als of je een plaat langer dan een jaar kan draaien zonder dat er ruis optreed. | |
Magik77Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-12-2002 Laatste: 7-3-2006 Berichten: 156 | 9-6-2004 12:44 |
niet draaien, maar opbergen. Platen slijten door het draaien, maar kunnen volgens mij wel lange tijd worden opgeborgen zonder dat ze slijten. Hoe zit dat met cd's, zijn die onbeperkt houdbaar? | |
DJDarknessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-4-2004 Laatste: 22-12-2009 Berichten: 251 | 9-6-2004 13:40 |
Als je cd tjes netjes in je hoesjes bewaard gaan deze heel lang mee. Het probleem is echter dat mensen de cdtjes niet in de hoesje doen, ze in de zon leggen etc etc, dan worden de cd's op de duur geel. en kunnen ze wel eens problemen geven. Maar bij gewoon normaal gebruik en een klein beetje onderhoud,, gan die cd'tjes erg lang mee. | |
Where words fail, music speaks :D | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 9-6-2004 14:26 |
Magik77 schreef: niet draaien, maar opbergen. Platen slijten door het draaien, maar kunnen volgens mij wel lange tijd worden opgeborgen zonder dat ze slijten. Hoe zit dat met cd's, zijn die onbeperkt houdbaar?Als er netjes word omgesprongen met zo wel het vinyl als de cd, ze allebei even vaak gedraaid worden, dan moet je plaat als eerste vervangen. | |
SkitStandaard Lid Uit: België Sinds: 3-11-2002 Laatste: 13-2-2016 Berichten: 295 | 9-6-2004 14:34 |
Over algemeen blijft de data (dus de muziek ook) 10 jaar goed behouden. Althans dat wordt gezegd. Hangt trouwens ook af van de kwaliteit van je CD-Rtjes. www.pc-active.nl/toonArtikel.asp?artikelID=508 Dit magazine heeft de proef op de som gedaan. Ik heb altijd Fujifilm CD-Rtjes gebruikt. Nooit problemen mee gehad. En who cares eigenlijk als een CD "maar" 10 jaar meegaat. Als je de data die je op de CD geschreven hebt, bewaard op PC, maak je zo weer een goed exemplaar, kan je er weer tegen voor de komende 10 jaar. Bij een vinyltje is dat wel anders. | |
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen. |