Forum > PC related Forum

encore dj studio? of iets in die vorm....

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
23-5-2004 22:35
Niet helemaal correct Martin.

Jörgen was een hele goede programmeur maar kon RED ook niet verder uitbouwen. Door de structuur van RED was Master tempo bijvoorbeeld niet mogelijk.

Er is echter nooit iets mis geweest met de audio engine van FX, deze is vanaf het begin perfect geweest op enkele problemen na die grotendeels aan Windows WMF engine liggen. Hierover is onlangs weer een groot overleg tussen Microsoft en Visiosonic geweest.

Er zijn wel een heleboel problemen (de meeste zijn nu echter opgelost) met de gebruikers interface. Dit komt omdat de huidige programmeur de snelheid, precisie maar vooral de ervaring van Jörgen mist.

Jörgen was heel goed in het herkennen en ondervangen van mogelijke problemen. Voorbeeld (slaat nergens op en is alleen ter illustratie): Als je op knopje A drukt kun je niet op knopje B drukken zonder dat het programma vast loopt zolang A nog actief is. Jörgen zorgde er dan voor dat knopje B gewoon niet gebruikt kon worden, deze werd pas weer vrijgegeven als de taak van knop A klaar was.

Sumner (de nieuwe programmeur) zag de mogelijke problemen niet (test knop A, alles werkt dus OK, Test knop B werkt ook goed dus ook OK = conclusie alles OK) en "vergeet"dan om knop B uit te schakelen als A actief is. Je kan er dan op wachten dat de eerste de beste gebruiker dan direct op zowel knop A als B gaat drukken. Met als gevolg een crash, oftewel een instabiel systeem.

Je kan het vergelijken met een electro motor die links en rechts om kan draaien (ja ik kom uit de industrie) Stel je voor dat een 20 KVA motor op volle toeren in een keer de andere kant op gestuurd wordt. Als hij niet uit elkaar klapt dan komt hij op zijn minst van zijn bevestigingspunten los. Beide programmeurs zouden dan testen of hij het linksom en rechts om goed doet, maar Jörgen zou er aan denken dat de draairichting alleen kan/mag worden omgedraaid als de motor stil staat.

Puur een kwestie van ervaring, waardoor je mogelijke problemen niet over het hoofd ziet en dus kan voorkomen.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
23-5-2004 23:40
oo okee bedankt voor jullie reacties allemaal !!! happy :)
Where words fail, music speaks :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-5-2004 23:13

fracktone schreef:

Niet helemaal correct Martin.

Jörgen was een hele goede programmeur maar kon RED ook niet verder uitbouwen. Door de structuur van RED was Master tempo bijvoorbeeld niet mogelijk.

Er is echter nooit iets mis geweest met de audio engine van FX, deze is vanaf het begin perfect geweest op enkele problemen na die grotendeels aan Windows WMF engine liggen. Hierover is onlangs weer een groot overleg tussen Microsoft en Visiosonic geweest.

Er zijn wel een heleboel problemen (de meeste zijn nu echter opgelost) met de gebruikers interface. Dit komt omdat de huidige programmeur de snelheid, precisie maar vooral de ervaring van Jörgen mist.

Jörgen was heel goed in het herkennen en ondervangen van mogelijke problemen. Voorbeeld (slaat nergens op en is alleen ter illustratie): Als je op knopje A drukt kun je niet op knopje B drukken zonder dat het programma vast loopt zolang A nog actief is. Jörgen zorgde er dan voor dat knopje B gewoon niet gebruikt kon worden, deze werd pas weer vrijgegeven als de taak van knop A klaar was.

Sumner (de nieuwe programmeur) zag de mogelijke problemen niet (test knop A, alles werkt dus OK, Test knop B werkt ook goed dus ook OK = conclusie alles OK) en "vergeet"dan om knop B uit te schakelen als A actief is. Je kan er dan op wachten dat de eerste de beste gebruiker dan direct op zowel knop A als B gaat drukken. Met als gevolg een crash, oftewel een instabiel systeem.

Je kan het vergelijken met een electro motor die links en rechts om kan draaien (ja ik kom uit de industrie) Stel je voor dat een 20 KVA motor op volle toeren in een keer de andere kant op gestuurd wordt. Als hij niet uit elkaar klapt dan komt hij op zijn minst van zijn bevestigingspunten los. Beide programmeurs zouden dan testen of hij het linksom en rechts om goed doet, maar Jörgen zou er aan denken dat de draairichting alleen kan/mag worden omgedraaid als de motor stil staat.

Puur een kwestie van ervaring, waardoor je mogelijke problemen niet over het hoofd ziet en dus kan voorkomen.
Wat is er niet correct aan mijn verhaal dan?

Zoals ik reeds zei, ze konden niet verder borduren op de RED engine, het uiterste was eruit gehaald.(het kon o.a. niet werken met plug-ins) >hiermee bedoel ik Jörgen / Visiosonic. Met o.a. plug-ins en het uiterste bedoel ik natuurlijk ook mastertempo. En dat is iets wat je nu juist 1 van die dingen die je nodig hebt om te concureren mat andere software programma's.
Na het vertrek van Jörgen hebben ze RED nog een update gegeven duurde echter lang omdat Sumner min of meer onervaren is (was).

Dat de fx engine niet goed zou zijn heb ik niet gezegt,
De FX engine is volgens Ryan gemaakt in Europa althans dat melde hij aan het begin. Neemt echter niet weg dat het een slechte zaak is voor een bedrijf als Visiosonic om Sumner ermee te laten stoeien. Als ik jouw verhaal zo lees heeft hij minder ervaring als Jörgen en dus geen vooruitziende blik wat software programmering betreft.

Martin.
kvm entertainment
DJ MichelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2004
Laatste: 7-2-2005
Berichten: 3
26-5-2004 16:14
heeft iemand de site van CMS Muziekcomputers?
Initiatiefnemer DJ's Tegen Zinloos Geweld
MindslaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 29-6-2005
Berichten: 2
26-6-2005 22:46
hey mense ik was laatst in de kroeg van vriende van mij en zij hadde ook encore media studio ofzo maare weet miss iemadn van jullie of je ook een free trial ofzo kunt downloade daarvan ???
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
26-6-2005 22:50
Weet iemand misschien ook hoe je normaal nederlands kan typen?shut up :X
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
MindslaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 29-6-2005
Berichten: 2
26-6-2005 23:01
ik heb het al gezien dat gaaat dus niet ...
NecrothStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 29-7-2005
Berichten: 1
29-7-2005 12:48
Jammer dat er geen goede zoekfunctie in BPM Studio zit ingebouwd, verder vind ik t een top programma
I always take life with a grain of salt, ... a slice of lemon, ...and a shot of tequila
DaanjoStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2003
Laatste: 22-1-2015
Berichten: 19
29-7-2005 14:25

necroth schreef:

Jammer dat er geen goede zoekfunctie in BPM Studio zit ingebouwd, verder vind ik t een top programma
Geen goede?
Ik vind dit wel goed werken. Heb maar één woordje nodig en hij zoekt alles met dit woord. Alleen een * voor en na het woord.
MichelfunckeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-4-2006
Laatste: 1-4-2006
Berichten: 1
1-4-2006 17:13
hoi

het beste en gebruikers vriendelijke programma is touchtone

suc6

Terug naar forum Reageer (zonder quote)