Forum > Algemeen Forum

Boxen opgeblazen door opdrachtgever

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DjstefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2004
Laatste: 14-5-2012
Berichten: 13
23-5-2004 12:14
Hallo,
Wij zitten met een probleem.
Omdat wij te laat waren aangekomen ( 5 minuten) heeft de opdrachtgever het eigen heft in handen genomen.
Alles stond vol open en de vu meter van de mixer stond vol in het rood.
Nu komt het er op neer dat deze rambo onze topkasten heeft opgeblazen.
Ook alle instellingen van de eq en x-citer waren veranderd.

Nu is mijn vraag wat ik hier mee aan moet .
Of ik het door hun moet laten vergoeden .
Hebben jullie hier zelf ervaring mee??
Alvast bedankt voor julliee reactie
Groet Stefan & Max
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
23-5-2004 12:20
Dus als ik het goed begrijp hebben jullie ergens je set opgebouwd, zijn jullie weggegaan (terwijl er dus zo mensen aan je appartuur konden komen) en kwamen jullie te laat terug voor het feest waardoor de opdrachtgever maar zelf even een muziekje heeft opgezet?

Tja...Uiteraard mag je opdrachtgever niet zomaar aan je spullen zitten, maar als jij het spul achterlaat, en dan ook nog eens te laat terug komt is dat ook niet zo handig van jou. Maar dat hij die topkasten moet vergoeden lijkt me enigszins logisch! Dat wordt sowieso denk ik een verzekeringsverhaal, want hij heeft andermans spullen kapot gemaakt.

Dan is dit wel een les voor de volgende keer: nooit zomaar je spullen achterlaten, en zeker niet te laat komen, al is het maar 5 minuten!
Dance the night away!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-5-2004 12:21
Als je 'n contractje heb laten ondertekenen, en hierin dit duidelijk heb aangegeven wel.

Zoniet: eigen probleem, niks aan te doen. Zelf duidelijk moeten zijn, je kan hem hooguit eens lief aankijken, duidelijk maken dat jij dit ook voor je hobby doet etc etc..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
23-5-2004 12:26
Hoe kan je nou je spullen onbeheerd, en blijkbaar zonder afspraken ergens achter laten? shocked 8O

Rare opdrachtgever, om zomaar zonder eerst te vragen aan jouw spullen te komen shocked 8O

Uieraard is degene die de schade aanricht aansprakelijk.
Maar of je het zonder slag of stoot voor elkaar krijgt.... sad :(

Probeer het is in de minne te schikken, en zeg daarbij dat je zelf de reparaties doet, en dat men dan allleen de materialen hoeft te betalen.
Als dat niet lukt, zeg dan dat je het dan via de officiéle weg wilt laten rtepareren, en laat bij een reparatiebedrijf een offerte maken.
Stuur die rtekening aangetekend naar je klant, en als hij die niet betaald, geeft je nog één kans om binnen 7 dagen te reageren, of te betalen, en als hij dat niet doet, stap je naar de kantonrechter.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-5-2004 12:27
Wat vindt de opdrachtgever er zelf van?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-5-2004 12:28
Daar is geen contractje voor nodig. Hij is aansprakelijk voor de door hem aangerichte schade. Als een fietser een kras in jouw auto maakt is hij ook aansprakelijk, terwijl er dan toch ook geen contract is.

Wel is er kans op "welles-nietes" spelletjes ("Stef zei dat ik vast een muziekje mocht draaien, en die ene speaker was al stuk en die andere was van slechte kwaliteit...").
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-5-2004 14:06
tja, wel erg vervelend als die opdrachtgever aan jou spullen gaat zitten!

als ik mn spullen ergens heb staan, en ik ga zelf weg, haal ik altijd de kabel van stopcontact naar mijn versterkerrack los, en gooi ik in een kist ofzo... als ze hem niet aankrijgen, kunnen ze ook niks slopen!

maarja, wel een beetje fout dat je te laat was, en als die opdrachtgever heeft afgesproken dat ie om een bepaalde tijd muziek wil hebben, dan is het niet gek als ie het zelf gaat proberen! (neemt niet weg dat ie nog steeds verantwoordelijk is voor die defecte speakers)
Music is what feelings sound like...
BR-BStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 10-7-2009
Berichten: 2
23-5-2004 14:39
Er vervelend voor je.

Op basis van de foutaansprakelijkheid is diegene die door zijn fout schade veroorzaakt gehouden deze te vergoeden. Principieel sta je er dus goed voor.MAAR aangezien je waarschijnlijk geen staat van bevindingen oid hebt zal het erg moeilijk zijn de fout te bewijzen, bovendien kun je onmogelijk weten welk knopje precies hoe ver open stond.

Mijn advies: probeer het via de familiale verzekering van die man te regelen. Dan moet je wel het verhaal wat anders inkleden natuurlijk.

Desnoods probeer het in der minne te regelen. Om de kans op een aanvaarde minnelijke schikking te verhogen, kun je idd proberen van de kosten zo laag mogelijk te houden. Zelf doen dus, en enkel materiaal aanrekenen.

Het feit dat jij te laat komt kan mijns inziens niet leiden tot gedeelde aansprakelijkheid (en dus gedeelde schadevergoeding), het zou echter wel het voorwerp van een vordering tot schadelosstelling kunnen zijn. (Op voorwaarde natuurlijk dat de organisator kan bewijzen dat jij dara 5min eerder MOEST zijn)
The best is yet to come.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
25-5-2004 12:37
hoi allemaal.
Ik heb vorig jaar iets dergelijks meegemaakt! Helaas komt de familiale verzekering in deze gevallen NOOIT tussen beide WANT vanaf het ogenblik dat je klant een huurcontract ondertekent en je spullen bij hem staan is hij wettelijk verplicht dat materiaal als "goede huisvader" te behandelen en wordt dat materiaal als tijdelijke eigendom aanzien...: je familiale komt NOOIT tussen bij brokken die je maakt aan je eigendom :-(
P.S: met HEEL WAT druk, goede argumentatie en een maand geduld heb ik wel m'n centen gezien van de (ondertussen ex-)klant. Ik heb wel enkel de onderdelen aangerekend en niet de werkuren - anders wordt de rekening te hoog en zal de klant nog meer proberen eronder uit te komen
Hardcore 4 everStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2004
Laatste: 10-7-2004
Berichten: 21
26-5-2004 17:01
ga eerst eens naar die vent toe en probeer samen met hem netjes te bespreken of er zo een oplossing kan komen want misschien is stampij wel helemaal niet nodig, wat tom zegt naar het kanton kan je doen maar het kanton zal als je het verliest waarschijnlijk duurder zijn dan een nieuwe top
hardcore will survive

Terug naar forum Reageer (zonder quote)