dateq apollo of de lpm 7.3??
(51 reacties. Pagina 1 van 6)Moderator(s): Dré
Dj highwayStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-2-2003 Laatste: 18-12-2012 Berichten: 27 | 22-5-2004 16:22 |
ik ga volgende maand een dateq mixer kopen. In eerste instantie zou het de dateq apollo worden(lkkr veel kanalen etc). Maar toen zag ik dat de dateq lpm 7.3 maar 90 euro duurder was. Omdat de opties op beide mixers een beetje van elkaar verschillen zit ik nu te twijfelen. Op de apollo zit bijv een beatcompare functie(is dit handig bij het mixen??). maar op de 7.3 zitten dan weer meer microfoonkanalen (handig voor het drive in werk). Aan jullie de vraag welke mixer het beste is om te kopen. mgv, jeroen | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 22-5-2004 16:31 |
Absoluut de LPM 7.3, deze is modulair opgebouwd zodat hij veel meer kan hebben als een apollo. Met de aankoop van een LPM heb je voor on the road of als disco of drive inn mixer een bak voor misschien wel 20 jaar, en omdat hij modulair is opgebouwd kan er bijv. in 1 kanaal bier of iets dergelijks komen terwijl het andere kanaal gewoon doorspeelt. Voor zo'n miniem prijsverschil dus absoluut een lpm pakken. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
Friso stubbeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 19-2-2023 Berichten: 131 | 22-5-2004 17:03 |
waarom zie je dan zoveel apollo's als de LPM beter is? beetje kort door de bocht vind je niet? op de apollo zit bijvoorbeeld ook een crossfader, op de LPM 7.3 niet. tis maar net wat je makkelijk vind. er zijn vast nog wel meer verschillen tussen de apollo en de LPM. gewoon even de specs naast elkaar leggen en de dingen die op beide zitten wegstrepen, hou je vanzelf een lijstje over, maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. | |
Eet nooit gele sneeuw... | |
Dj diëgoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-9-2003 Laatste: 3-2-2010 Berichten: 136 | 22-5-2004 17:08 |
Idd. maar de lpm is van binnen ook wat "proffesioneler" opgebouwd(=makkelijker te repareren=minder geld) Ook, bij de lpm zit een master fader de apollo heeft een draaiknop. Zelf ga ik voor de apollo. Maar waar heb je de lpm voor zo'n prijs gevonden? | |
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer! | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 22-5-2004 17:10 |
Pardon? Kort door de bocht? Ga jij maar is eventjes rondzoeken op het forum, kom je er vanzelf wel achter dat dit niet kort door de bocht is. Als je zelf de grootste verschillen niet weet, waarom roep je dan dat het kort door de bocht is? De LPM is modulair opgebouwd, en dat maakt meteen dat het een veel betere mixer is meneertje kort door de bocht! | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
Friso stubbeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 19-2-2023 Berichten: 131 | 22-5-2004 17:36 |
waar zeg ik dat ik de grootste verschillen niet weet? ik zeg alleen dat het kort door de bocht is omdat je een beetje de indruk wekt dat de apollo weinig voorstelt tov de LPM. als de beste man bijvoorbeeld perse een crossfader wil, dan moet hij niet voor de LPM gaan. dat bedoel ik met verschillen bekijken. de LPM kan wel een betere mixer zijn, maar de vraag van de OP was welke hij het beste kon/kan kopen! dat kan de beste man alleen zelf bepalen als hij de voors en tegens tegen elkaar wegstreept. | |
Eet nooit gele sneeuw... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 22-5-2004 17:45 |
De Apollo heeft een paar dingetjes die de LPM7.3 niet heeft: - VCA crossfader met punch-in (transform) knoppen - de beatcompare-ledjes (in mijn ogen volstrekt zinloos, maar goed) - split pfl (pfl op ene, master op andere kant van koptelefoon) - aansluiting voor een lampje - galvanisch gescheiden uitgang voor lichtsturing - sub output (voor subwoofer, frequentie niet regelbaar, redelijk onbruikbaar) De LPM7.3 heeft als extra: - intern volledig modulair opgebouwd - 3 ingangen per kanaal (7 microfoons i.p.v. 2, meer line-inputs) - balance-regelaar per kanaal i.p.v. 1 voor het totaal - monitor-output schakelbaar tussen master en pfl (bij de Apollo hoor je alleen main als alle kanaal-pfl's uitstaan) - output schakelbaar naar mono - effect send afluisterbaar op pfl - pfl line-output (dus voorbeluistering kan ook naar een versterker worden gestuurd) - ALPS conductive plastic superfader als optie leverbaar Al met al zit de 7.3 technisch mooier in elkaar en is hij makkelijker te servicen. Als je de extra's van de Apollo niet nodig hebt zou ik zelf de 7.3 kopen. Hé, wacht even... dat heb ik ook gedaan! PS Dateq ziet zelf beide mixers niet zitten. In de folder van de Apollo én de 7.3 zien we een vrouw achter een...XTC! | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
SteijntjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-11-2002 Laatste: 3-6-2008 Berichten: 141 | 22-5-2004 18:33 |
Victor schreef: De Apollo heeft een paar dingetjes die de LPM7.3 niet heeft:- VCA crossfader met punch-in (transform) knoppen - de beatcompare-ledjes (in mijn ogen volstrekt zinloos, maar goed) - split pfl (pfl op ene, master op andere kant van koptelefoon) - aansluiting voor een lampje - galvanisch gescheiden uitgang voor lichtsturing - sub output (voor subwoofer, frequentie niet regelbaar, redelijk onbruikbaar) De LPM7.3 heeft als extra: - intern volledig modulair opgebouwd - 3 ingangen per kanaal (7 microfoons i.p.v. 2, meer line-inputs) - balance-regelaar per kanaal i.p.v. 1 voor het totaal - monitor-output schakelbaar tussen master en pfl (bij de Apollo hoor je alleen main als alle kanaal-pfl's uitstaan) - output schakelbaar naar mono - effect send afluisterbaar op pfl - pfl line-output (dus voorbeluistering kan ook naar een versterker worden gestuurd) - ALPS conductive plastic superfader als optie leverbaar Al met al zit de 7.3 technisch mooier in elkaar en is hij makkelijker te servicen. Als je de extra's van de Apollo niet nodig hebt zou ik zelf de 7.3 kopen. Hé, wacht even... dat heb ik ook gedaan! PS Dateq ziet zelf beide mixers niet zitten. In de folder van de Apollo én de 7.3 zien we een vrouw achter een...XTC! | |
MVG, Steijn Pelle | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 22-5-2004 18:54 |
Als je persé de crossfader wilt dan moet je de Apollo nemen. In alle andere gevallen zou ik zeggen: de 7.3! | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
SjapperStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-11-2003 Laatste: 19-7-2012 Berichten: 376 | 22-5-2004 19:00 |
Weet iemand wat de meerprijs is voor die ALPS conductive plastic faders ? Dat vraag ik me al een tijdje af, nl. | |
Beauty hides in the deep |