Aankleding "herriehok"
(44 reacties. Pagina 1 van 5)Moderator(s): Dré
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 19-5-2004 14:33 |
Hallo mensen, Ik ben vorig jaar, toen ik begon met draaien verbannen naar een kamertje boven de garage, en dat gaan we (ja, nu al ) nu isoleren enzo, maar nu wil ik wel iets leuks met die muren doen. niet een saaie witte muur ofzo... maar zwart is ook weer erg kil. Ik zie bij sommige topics wellis foto's staan van booth's met posters enzo, waar halen jullie die posters vandaan? Ik hoop dat iemand hier leuke creatieve ideeën heeft, oja, dit is volgens mij niet te off topic, want het is echt een kamertje alleen voor het draaien, als een van de mod's het er niet mee eens is, gooi er dan maar een slotje op... | |
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 19-5-2004 14:40 |
ik heb op me kamer verf dat oplicht bij een blacklight, krijg je echt supergave effecten mee! | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
DjLeon_VStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-3-2003 Laatste: 25-4-2008 Berichten: 240 | 19-5-2004 15:50 |
ff tussendoor: hoe duur is dat isoleerspul per vierkante meter? | |
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y. | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 19-5-2004 15:58 |
ehm, nog geen idee, word nog gehaald, als ik het weet zal ik het poste (het word trouwens niet van dat geluidsisolatie spul, maar gewone isolatie | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 19-5-2004 16:47 |
Gewoon een dik stuk plukschuim nemen, als ze in 10cm dik bestaan dat nemen en dan gewoon je muur gaan behangen. Dat scheelt zo ontzettend veel in geluid, moet je niet vergeten om je vloer en plafond ook te doen. | |
Darth Crossfader | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 19-5-2004 16:51 |
haha, ik zit boven de garage, en eigenlijk maakt het geluid hier niets uit... niemand heb er last van (tenzij ik echt hard ga, maar dat gebeurd zelden) dus het word gewoon een vlakke muur, en nu wil ik graag wat tips om dat een beetje aan te kleden, oja, de prijs van de isolatieplaten kan ik niet voor je opzoeken, want ik krijg ze voor inkoopprijs van me handige buurman gewoon even bij de karwei ofzo langsgaan denk ik | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 19-5-2004 17:03 |
Ga voor posters en ander promotiemateriaal (bv lege LP/Maxihoezen) eens langs bij de betere platenzaak. Meestal krijgen die lui veel meer promotiemateriaal binnen dan dat ze kunnen of willen ophangen. Of je kunt iets wat daar nu aan de muur hangt reserveren voor als ze iets anders gaan ophangen. (FeeRecord o.i.d. heeft geen zin, die krijgen volgens mij alles in afgepaste hoeveelheden aangeleverd). Deed ik ook altijd toen ik nog hardnekkig fan van bepaalde artiesten was, lukte eigenlijk altijd wel om iets los te krijgen. Soms moet je er een paar weken op wachten, maar dat is het dan ook wel waard. Posters kopen kan natuurlijk ook altijd. Met name Expo heeft heel erg veel, ook qua muziek. Ik roste vroeger ook nog wel eens posters uit bushokjes (schaam), en als je die jongens van Publex e.d. toevallig net bezig ziet met verwisselen, gewoon vragen, krijg je ze ook zo mee vaak. | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 19-5-2004 17:49 |
Ik roste vroeger ook nog wel eens posters uit bushokjes (schaam), Dus aan jou heb ik die dure strippenkaarten te danken? @Jus: Als je gaat isoleren terwijl het eigenlijk niet zo nodig is, kun je het beste je aandacht op de zwakste punten richten. Zet je installatie eens aan en luister aan de andere kant waar het meeste geluid door komt (muur of onder de deur door bijv.), richt daar je aandacht op. Het dichtmaken van kiertjes bij ramen en/of deuren maakt erg veel verschil, zelfs op echt feestniveau. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 19-5-2004 18:27 |
haha, ik loop sóchtends krante, dus zie het mannetje nog wellis bij de bushokkies zal een keer vrage als er iets leuks hanght, bedantk voor de tip Ehm, het gaat er vooral om dat het in de zomer snikheet, en in de winter ijskoud is... zulk soort isolatie, en hoe het word geisoleerd is ook al wel bekend (niet agressief ofzo bedoelt, juist fijn dat jullie tips geven ) het gaat nu alleen om de aankleding | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 19-5-2004 19:29 |
Wil je een kamer geluidsdempend maken, dan kun je het beste een "kamer in een kamer" maken. Je maakt dus met andere woorden een zwevende vloer en dubbel plafond, tussen de twee wanden stop je dikke wollen dekens o.i.d. Wel oppassen natuurlijk met de brandveiligheid, i.p.v. die dekens zou je dus beter voor wat anders kunnen kijken. Als je van plan was van die panelen tegen de muur te plakken; die helpen enkel tegen weerkaatsing van het geluid, veel dempen doen ze niet. Ze nemen gewoon refelecties weg. Dit laatste kost wel veel, hangt ook een beetje af van welke soort je neemt. | |