Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 24 van 32)
Moderator(s): Dré
JuicedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 20-6-2005
Berichten: 47
17-4-2004 12:25
Woensdag getelefoneerd met de locatie waar ik het feest wilde houden (naast een plas)... op de datum die we in ons hoofd hadden hadden zij al iets anders gepland, dus moest het één of twee weken eerder. Daarnaast deden ze erg moeilijk over de geluidsproductie, dus ben nu hard op zoek naar een nieuwe locatie... maar het is wel even zuur dat de maarsseveen niet doorgaat sad :(
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
15-5-2004 17:08
Zo , mijn feestje is woensdag geweest , omzetgarantie gehaald en 150 man binnen happy :)
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
15-5-2004 18:12
met dj josé 150 man?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-5-2004 18:17

descon schreef:

Zo , mijn feestje is woensdag geweest , omzetgarantie gehaald en 150 man binnen happy :)
Heb je nog nuttige tips, dingen die je nog over het hoofd hebt gezien ofzo?
Maar dat is MIJN mening...
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
15-5-2004 18:31
Ik heb laatst me feessie gevierd, Kwam meer dan 70 man op af. Heb niet echt sponsors gezocht, gewoon flyers gemaakt en laten drukken bij een drukkerij. Die aan mijn vrienden gegeven (gratis toegang). Zij nodigden verder hun eigen vrienden weer uit.
Was precies goed voor die zaal. Enige wat kut geregeld was (kwam niet door mij) was het rookverbod binnen. Soms was de vloer vol, soms was de vloer eng leeg.

Kortom 150 man als je flyers hebt uitgedeeld en posters hebt opgeplakt vink vrij weinig. Heb goed verlies geleden, maar dat wist ik, aangezien het mijn verjaardag was. Ik heb voor mijn gasten (niet voor iedereen uiteraard) de drankjes betaald. vwb. entre geld wat ik binnen heb gehaald ben ik 52.50 euro rijker geworden. Het kaartje was slechts 2.50 euro ;) Voor een besloten feessie niet slecht. 98% van de mensen die op de gastenlijst stonden kwam ook.

Ga binnenkort (aangezien het de mensen wel beviel kwa licht, geluid etc) een groter feest organiseren.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
16-5-2004 04:55

roberto schreef:

met dj josé 150 man?
Nee , Jose kon niet angry , dubbele boeking. Dus kwam g-spott er voor in de plaats en de 150 man komt omdat het een besloten feest was. We hebben het met sponsoring bijna helemaal rond gekregen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 12:30
Heb je foto's? Ben wel benieuwd hoe het geweest is.
Kay1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 8-7-2004
Berichten: 8
16-5-2004 18:02
Ik weet niet of de starter van dit forum nog eens komt kijken. Het eerste feestje
wat je wil doen wordt al gelijk de klapper... Je weet (waarschijnlijk) dat er genoeg
animo voor is. Toch blijft het nog steeds je eerste keer.
Om te voorkomen dat je (evt.) diep in de schulden duikt, of op een of andere manier
de boot in gaat, raad ik je toch aan om kleiner te beginnen, en vooral niet veel haast
te hebben bij het organiseren van feestjes.
Er zijn zo vaak dingen waar je niet aan denkt, en waar je niet op voorbereid bent.

Voorbeeldje;
Tante kee, Oosterhout. 3 editie van K-Hard.
we hadden een techno dj die opstarte, 2 hardhouse dj's, darkraver, en 2 hardcore dj's tot 3 uur.
Tent volledig uitverkocht, 300 kaarten verkocht.
(categorie; Klein, gemiddeld feest.) Tante kee is een grote kroeg met veel dansruimte.
Een half uurtje voor beëindiging set darkraver; Halve tent zonder stroom.

Uitgevallen: 2 draaitafels, 4x 575Hmi Panscan, 1x 1200Hmi Panscan,
1 strobo, 2 fourbarren, airco, koelcel, barverlichting, nissenverlichting, licht in het
toilet, licht in de keuken(staan versterkerracks), ventilator darkraver(vondt ie niet fijn).

Oorzaak: Versleten 64A zekering in de meterkast.
Dat had je niet kunnen weten. Dat gebeurt en het moet worden opgelost. Aangezien we niet zo'n zekering hadden kon het dus niet worden opgelost.
Door eerdere feesten had ik bij het aansluiten van de apparatuur al rekening gehouden met een dergelijke situatie.

Niet uitgevallen: Versterkers(+- 6kw op een RST blok :)) een draaitafel, XTC, monitor set, 1 strobo, 2 movingheads en wandverlichting, 2 grote ventilatoren bij de nooduitgang die daar klaar stonden, en dus konden worden ingezet toen het warmer begon te worden.

Het enige wat ik hoefde te doen was een andere draaitafel bijprikken. Mensen moesten helaas wel in t donker naar t toilet, maar daar waren niet heel erg veel problemen mee.
De stroomuitval was nog niet eens zo heel erg, het creërde een erg underground sfeertje in de kroeg, ongeveer toen onze hardcore dj's gingen draaien.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, als ik bv. door eerdere feestjes niet wist dat
de elektriciteit in die kroeg van geen meter deugde, dan was m'n feest zeer hard
geflopt en waren er een hoop mensen ontevreden naar huis gegaan. In tegenstelling to
die situatie is m'n feest nu echt een BigTime succes geworden ondanks dat het ergste
gebeurt wat je als organisator kan gebeuren, stroomuitval.

Je kunt maar niet genoeg rekening houden met alles. Door op je bek te gaan met een feestje van 100 man, is overheen te komen. 1000 man word al lastig.

Dit was echt een eigen voorbeeld, bij jou in die tent kan het heel goed zijn dat
alles daar perfect geregeld is. Dan is het voor jou misschien easy om daar iets te regelen, omdat je geen geluid bij moet huren, scanners op moet hangen of beamers moet stellen.

K wens je veel succes met het organiseren van je party, en k vind het echt leuk om te horen hoe het vordert en hoe het afloopt. Zie deze(veel te lange post) als positieve kritiek en niet als iets om je plannen de grond in te boren...

Haleeééé
OH MY GOD THAT'S SOME FUNKY SHIT!!!!!!!!
BizzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2003
Laatste: 19-5-2005
Berichten: 37
15-6-2004 10:54

descon schreef:

Nee , Jose kon niet angry , dubbele boeking.
Dat krijg je als je het niet via de officiële wegen doet.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
15-6-2004 14:30
weer ff een update:

Flyers en posters hebben we laten drukken en zijn als het goed is vandaag klaar. 9 juli is het dan zover... happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)