Forum > Geluid

Beste koptelefoon?

(205 reacties. Pagina 13 van 21)
Moderator(s): Dré
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
9-5-2004 20:37
heb mijn hd-25 ook bijna nooit harder dan 3/10 staan op me mixer. Zelfs als m'n geluid echt heel hard staat ga ik niet over de 5/10 heen. En het is inderdaad gewoon ongezond als je dat ding harder zet.
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
9-5-2004 21:04
Het is nooit verstandig om je koptelefoon zeer luid te zetten. Het kan je gehoor ongeloofelijk schaden. Nu merk je er misschien niks van maar als je wat ouder wordt dan komen de problemen.
Ik krijg er iets van als ik mensen hoor zeggen of zie schrijven op het net dat ze een koptelefoon hebben die zo luid gaat dat je het in het ganse huis kan horen.
Echt belachelijk noem ik dit. Bij de keuze van een koptelefoon kijk dan eerst en vooral naar de frequency response en naar de power ook de bouw is belangrijk.
De hd-25 heb ik al opgehad en ik vond hem lekker klinken. Maar ik heb hem niet gekocht omdat ik het nogal vervelend vind als een koptelefoon op m'n oren drukt. Ik krijg er snel zere oorkes van wink ;)
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
9-5-2004 21:11
is het wel zo wanneer jullie on cup monitoring toepassen, hij dan harder moet ivm demping oid? je hebt het over dat hij drukt op je oren, zit er dan een zodanige druk achter dat het op den duur toch pijn begint te doen?

grtz,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
9-5-2004 21:17
Als ik vb de hd25 voor 1 uurke op mijne kop zet dan beginnen mijn oortjes pijn te doen omdat die mijn oren naar binnen drukt.(dit noemt supra-auraal of op het oor zittend)
Daarom kocht ik de MDR-7506 die zit volledig rond je oor.
Ik heb dus geen last van zere oortjes na een uur. (dit noemt circumauraal of rond het oor afgesloten)happy :)

even ter info: Er wordt een norm opgelegd die zegt dat een koptelefoon max een drukkracht mag uitvoeren van 5N. Meestal liggen de waarden tussen 1 en 4
Dit is eigenlijk wat er gebeurd en wat ik bedoel met "drukt op mijn oren.
ps dit komt uit een oud stukje dat ik poste.
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
9-5-2004 21:37
Jullie zullen het misschien raar vinden, maar ik draai met een Sennheiser HD 437. Dit zullen jullie wel niet geschikt vinden voor het dj'en, maar ik vind em eg heerlijk! Zit heerlijk op je oren, en ookal is hij "open" je hoort als je hem gewoon goed op heb zeer weinig tot niets van het gewone geluid in de omgeving. ik heb het volume van mijn mengpaneel (en daar zit echt niet een geweldigge versterker in volgens mij voor de koptelefoon, jb systems premium) nog nooit vol aan gezet, ja, 1 keer, maar toen had ik hem niet op mijn oren, en toen kon ik helder en hard het nummer horen wat hij afspeelde, zelfs een aantal meters verder in die kamer.
Het geluid wat er uitkomt heeft echt zooo'n mooie kwaliteit, heerlijke diepe bas (geen krakende, ook niet bij hoge volumes) en de andere tonen komen er ook prachtig uit.

Voor mij blijft dit de perfecte koptelefoon, als je hem tegenkomt moet je hem maar eens opzetten, ik was direct verkocht, en draai er nu een jaar mee (ook niet kapot te krijge trouwens).
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-5-2004 22:10

DJ Quinten schreef:

is het wel zo wanneer jullie on cup monitoring toepassen, hij dan harder moet ivm demping oid? je hebt het over dat hij drukt op je oren, zit er dan een zodanige druk achter dat het op den duur toch pijn begint te doen?
Je zet het geluid gewoon zover open dat je het nummer goed kunt horen.

En nee, hij gaat geen pijn doen. De hoofdsteun is van behoorlijk flexibel plastic en er zitten prima kussens op de schelpen. (Maar ik heb wel een heel erg smal koppie, dat wel.)
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 11-6-2024
Berichten: 39
10-5-2005 12:29
Heb nu een Behringer HPX2000 maar wil wat anders wat hetzelfde of beter klinkt.
Deze koptelefoon is kapot aan het gaan namelijk.
Budget max € 100. Muziek: trance en niets anders.
Moet compleet afgesloten zijn van de wereld als ik die koptelefoon op heb..
Wat adviseren jullie mij?
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
10-5-2005 12:52

mrmarcellos schreef:

Heb nu een Behringer HPX2000 maar wil wat anders wat hetzelfde of beter klinkt.
Deze koptelefoon is kapot aan het gaan namelijk.
Budget max € 100. Muziek: trance en niets anders.
Moet compleet afgesloten zijn van de wereld als ik die koptelefoon op heb..
Wat adviseren jullie mij?
De zoekmachine hier geeft de volgende mogelijkheden:

klik

Je kunt dus kiezen tussen:

Stanton Dj Pro 2000
of
American Audio HP-700

Ga maar eens op leestocht over de beide koptelefoons want er is genoeg over gezegt.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
10-5-2005 19:06
Normaal gezien komt (of is hij er al?) een Synq koptelefoon uit!
Hij lijkt me op het eerste zicht wel degelijk en volgens mij ongeveer in dezelfde klasse te plaatsen als de Stanton DJ Pro 2000.

voor meer info https://www.synq-audio.com/
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
10-5-2005 19:23

DJ Inspiration schreef:

Normaal gezien komt (of is hij er al?) een Synq koptelefoon uit!
Hij lijkt me op het eerste zicht wel degelijk en volgens mij ongeveer in dezelfde klasse te plaatsen als de Stanton DJ Pro 2000.

voor meer info https://www.synq-audio.com/
Dat ding stelt niet veel voor, de gemiddelde prijs is 45,- daar valt natuurlijk nooit een fatsoenlijke koptelefoon voor te maken...
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)