Forum > Off-Zone

Samenwerken

(71 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
5-11-2003 19:48
ik werk en werkte samen met men broer men vriendin (altijd gezellig omd ie als lj te hebben) en nog 1 vriend van men broer die hielp bij het opbouwen

1 dj (ik)
1 lj ( men vriendin)
1 dj/lj (multipurpose, men broer dus)
1 rigger( vriend van men broer)
SidheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2003
Laatste: 16-11-2003
Berichten: 1
16-11-2003 14:31

Tom schreef:

ok als het dan toch mag...... laugh :D
Over vrouwen,
Wat mij in het verleden wel is opgevallen met vriendinnen......
Ze vielen op je omdat je Dj was,
maar toen ze eenmaal MET je waren,
vonden ze het sjit als je moest draaien. laugh :D
Haha is altijd zo, vriendin zoeken die ook draait of licht of geluid tech is!
Alleen zorgen dat je niet op dezelfde klus terecht komt!
heb tijdje bandje met mijn toenmalige vriend gedaan we waren meer tijd aan ruzie kijt dan aan bouwen en breken.
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
6-5-2004 00:33
Wat wij doen is ook heel simpel, ten eerste duidelijke afspraken maken, en gewoon alles SAMEN kopen (wat we verdiend hebben met draaien dan wel wink ;) ), gaan we ooit uit elkaar, dan kan 1 van de 2 de hele handel overkopen voor een te bepalen waarde, wil niemand het, word alles in een keer verkocht, delen door 2 en iedereen is happy :)

Gr Ludo
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 1856
6-5-2004 00:36
Samenkopen, dat is dus wel het laatse wat ik ooit zou doen, je kan nooit zeggend at het van je eigen is EN je bent er niet zelf de baas over, zie er weinig voordelen in behalve dan het op dat moment de helft scheelt.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
6-5-2004 07:57
Maar jij moet wel alles alleen doen; staat nu ook alleen op party's e.d. Is nu nog redelijk leuk, maar wanneer je grotere shows gaat geven een ontzettende hoeveelheid werk. Denk alleen al aan het inladen van je apparatuur, dan het opbouwen, en tijdens een schoolfeest moet je opeens naar het toilet...

En ja: je kunt iemand inhuren. Ben je relatief duur uit, en diegene is nooit zo bekend met jouw apparatuur. Dus het blijft behelpen.

Het heeft dus voors & tegens.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
6-5-2004 10:50
Vor diegenen die samen willen werken, lees dit topic nou eens gewoon helemaal door!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
6-5-2004 10:58
Ik heb een eigen bedrijf en alles spullen en winst is dus ook voor mij. Voor grotere klussen heb ik extra mensen. Maar hoezo duur? Er zijn zat mensen die het leuk vinden mee te gaan. Op de meeste klussen zijn we met z'n drieën. HEt enige dat die gasten krijgen is eten en drinken. Voor degene die al langer meelopen heb ik wel de regeling dat ze een BTW bonnen voor grote app. die zij zelf kopen kunnen inleveren. Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat ik het mag gebruiken wanneer ik het nodig heb. Gebeurt wel nooit. Maar anders is het belastingtechnies niet mogelijk.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
6-5-2004 21:17
Ik zie dat veel mensen over samenwerken en partners in bussiness veel kritiek hebben.

Voordelen:

- Delen van kosten en aankoop
- Samen draaien is gezelliger
- Delen van de werklasten
- Meestal gepaard met hechte vriendschap en vrienden zijn nooit verkeerd
- En zoals vermeld delen van de winst maarja kosten worden ook gedeeld he wink ;)

Nadelen:

- Bij ruzie opeens apparatuur tekort
- Klanten zullen ook wel meverhuizen en voor een gedeelte blijven
- Vaak door zwaardere werkdruk demotivatie en uiteindelijk het einde van de drive-in

Alles in het leven heeft zijn voor en nadelen, je moet zelf gewoon kijken wat voor jou zwaarder weegt en dan beslissen wat je doet. er zijn ook verschillende vormen van samenwerken:

- Delen van apparatuur
- Een persoon bezit alle apparatuur maar arbeid wordt verdeeld
- Of zoals ik doe. Eeen doet geluid en da ander doet het licht.

Laatsgenoemde creeert ook een vorm van anfhankelijkheid wat het samenwerken ook meestal ten goede kan komen. De een kan niet zonder de ander dus uit elkaar gaan is minder aantrekkelijk en voor onenigheden zal men zwaarder zijn best doen om ze op te lossen.
Olé Olé heb nu ok AD!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2004 22:28

J.S. Coolen schreef:

[KNIP]HEt enige dat die gasten krijgen is eten en drinken. Voor degene die al langer meelopen heb ik wel de regeling dat ze een BTW bonnen voor grote app. die zij zelf kopen kunnen inleveren. Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat ik het mag gebruiken wanneer ik het nodig heb. Gebeurt wel nooit. Maar anders is het belastingtechnies niet mogelijk.
Voor alleen eten en drinken? Heb jij even mazzel.

Het verhaal van die BTW bon snap ik geheel niets van.
Zij kopen apperatuur en jij boekt die bon?

martin.
kvm entertainment
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
6-5-2004 23:16
Aan J.S Coolen, dan zul jij wel lekkere mensen meenemen, toen ik 11 was, ben ik een keer voor niets meegeweest, en daarna NOOIT meer, iemand in dit wereldje die verstand van zaken heeft en iets kan, weet dat ie een behoorlijk uurloon kan vragen....

Gr Ludo
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)