Forum > Zelfbouw Speakers

X Series

(103 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
7-4-2004 00:48
Foto's staan weer op de lijn wink ;)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-4-2004 15:28

CyberDance schreef:

Met een stackje per kant (subje + topje) moet de 600-700 man haalbaar zijn tegen flink volume.
Vliegen is idd de laatste stap voor de kasten afgelakt worden, komt inderdaad een frame in (niet de complete kast, maar wel zodanig dat de kast beveiligd is tegen "uit mekaar schieten" alstie vliegt. Vliegsysteem wordt manfly, zelfde als in turbosound gebruikt wordt. Het idee was dan ook als er gevlogen moet worden de handel aan turbosound frames te hangen als dat past.
Ik denk ook wel dat deze set goed zal zijn voor 600-700 man. Zelf draai ik met iets soortgelijks welliswaar 15" enkele bandpass hoorns (Craaft cd500(15"+10"+1") en met 4 luidspreker boxen draai hiermee voor plm 500 man. Met 8 stuks pak ik ongeveer 750-900 man. Dit ligt ook een beetje aan de locatie.

Martin.
kvm entertainment
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
9-4-2004 15:59
Hoeveel mensen je met een bepaalde set aankunt blijft discutabel. Wat wel helder is, is dat er bij lange na niet alleen gekeken moet worden naar hoeveel watt een set is/krijgt. Het gaat bij de beleving om veel factoren zoals; mate van vervorming, verhouding laag/mid-hoog etc.
Natuurlijk is de manier van toepassen ook van groot belang.

Ik verbaas me er nog steeds vaak over hoeveel mensen/bedrijven vertellen hoeveel publiek of welke zalen ze wel niet met een bepaalde set aankunnen. Vaak is dit in mijn optiek niet juist en redelijk overdreven, maar oke ik speel graag op safe en wens wellicht meer dan een ander.

Maar hier hebben we het al vaker over gehad.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-4-2004 16:19

Remco schreef:

Ik verbaas me er nog steeds vaak over hoeveel mensen/bedrijven vertellen hoeveel publiek of welke zalen ze wel niet met een bepaalde set aankunnen. Vaak is dit in mijn optiek niet juist en redelijk overdreven, maar oke ik speel graag op safe en wens wellicht meer dan een ander.

Maar hier hebben we het al vaker over gehad.
Welliswaar is dit niet het juiste topic hiervoor, maar waarom is dit in jouw optiek niet juist en redelijk overdreven?

Je zal toch ongeveer moeten weten wat je set doet en wat je set ongeveer aankan.(ik praat over ongeveer en plusminus)tevens geef ik aan dat het ook ligt aan de locatie.

Je kan graag op safe willen spelen maar het financiele plaatje wordt ook anders wanneer je met 4 of 8 kasten moet komen. je zit soms toch wel vast aan een budget.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-4-2004 17:55
Voor 100 man in een Utrechts werfkeldertje heb je een heel ander geluidssetje nodig dan voor 100 man in de hoofdzaal van het Academiegebouw (proefondervindelijk ontdekt).

Bijvoorbeeld.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
9-4-2004 18:06
Hoi Martin,

Waar ik op doel is het genoemde aantal man dat verhuurbedrijven/drive-in shows opgeven voor een bepaalde set (dus niet het feit dat ze een inschatting maken). Om maar een voorbeeld te geven; met frontloaded toppen kan ik niet een gemiddelde feesttent van goed geluid voorzien (>50 meter lang). Het is natuurlijk prima wel om een inschatting te maken voor de klant hoeveel mensen hij in een bepaalde situatie ongeveer aankan met een set.

En uiteraard zijn ook hier weer uitzonderingen op.
Iko (CyberDance)Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 19
9-4-2004 22:06
Maar toch moet je ergens beginnen. Voor elke klus is het ook anders, maar dat gaat toch puur opgevoel. Ik weet dat in met een enkele set gewoon 500 man in een gemiddelde zaal kan spelen. Is de zaal gewoon veel groter moet er mee in komen. Maar toch zit ik meestal wel aardig goed zo.

Greetzz Iko
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
10-4-2004 01:33
Tuurlijk Iko, het gaat mij (voor zover dat nog niet duidelijk is geworden) niet om het geval dat mensen een reële schatting maken hoeveel mensen zij aankunnen met een set. Het gaat mij om de (vele) mensen die juist geen reële schatting maken. Veel mensen overdrijven nogal en denken 2x zoveel man aan te kunnen met hun set dan in werkelijkheid.

Het gaat dus om een willekeurig voorbeeld, niet de genoemde set.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-4-2004 11:05

Remco schreef:

Hoi Martin,

Waar ik op doel is het genoemde aantal man dat verhuurbedrijven/drive-in shows opgeven voor een bepaalde set (dus niet het feit dat ze een inschatting maken). Om maar een voorbeeld te geven; met frontloaded toppen kan ik niet een gemiddelde feesttent van goed geluid voorzien (>50 meter lang). Het is natuurlijk prima wel om een inschatting te maken voor de klant hoeveel mensen hij in een bepaalde situatie ongeveer aankan met een set.

En uiteraard zijn ook hier weer uitzonderingen op.
Ja, ik snap je verhaal. Zelf vindt ik het uitermate irritant dat men adverteerd met sets waar men bijzet voor hoeveel man het geschikt is.
Persoonlijk zou ik dit in het midden laten. Ik kom ook wel eens op feestjes voor 200 man met een (te) zwaar setje. Ik vindt het echter als DJ's / verhuurboeren onder elkaar wel interessant om dergelijke gegevens uit te wisselen als je weet waar je over praat.

Van de set van Cyberdance kan ik mij zo voorstellen wat het doet, en persoonlijk vindt ik dit een compact setje.
Dit lijkt mij dan voor mede forumleden interessant om te vertellen wat het ongeveer kan.

Martin
kvm entertainment
Iko (CyberDance)Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 19
14-4-2004 13:07
Hoe dit kan? Wat bedoel je daarmee?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)