Forum > Algemeen Forum

Ervaringen Prolight & Sound Frankfurt

(39 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
4-4-2004 04:46
Wat vonden jullie van Prolight & sound 2004? Graag jullie meningen.

Mij zijn de volgende zaken opgevallen:

1: Beweegbare 4-bars par64. DMX bestuurbaar ( had ik nog nooit gezien)

2: Spooky Blue high power. 100 / 150 mW

3: Nieuwe Line-array van KS gehoord. Klonk erg indrukwekkend!

4: Maxxys met extension wing. (kwijl) happy :)

5: Vage movinghead spotjes zonder eindstop, dus volledige pan en tilt rotatie.

Was weer een erg interessant dagje, graag jullie bevindingen.
>>Zo niet, dan toch!!<<
Jeroen GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2002
Laatste: 10-3-2008
Berichten: 46
5-4-2004 16:19
Zeker een dagje met leuke dingen die ik gezien heb. Wat me qua licht/visuals het meest is opgevallen is dat de LED techniek fors in opmars is. Ik heb bars en arrays van LED's gezien meteen hele erge hoge lichtopbrengst (en hoge kosten...)

Ik heb wat foto's online staan die voornamelijk in de DJ hal (5/6) zijn genomen :

www.djresource.nl/index.php?page=Gallery&viewalbum=32
You'll find me @ djresource
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-4-2004 20:24

fl@x schreef:

: Beweegbare 4-bars par64. DMX bestuurbaar ( had ik nog nooit gezien)
Wat kan er bewegen, de hele bar op de spigot of per lamp appart?
Maar dat is MIJN mening...
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
5-4-2004 21:04
'k ben er niet geweest maar die technics zijn toch wel leuke hebbedingetjes niet voor het werk. meer om in een glaze kast/kunstexpositie te showen happy :)
Je hebt mensen en je hebt DJ's
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
6-4-2004 00:07

Roytje schreef:

fl@x schreef:

: Beweegbare 4-bars par64. DMX bestuurbaar ( had ik nog nooit gezien)
Wat kan er bewegen, de hele bar op de spigot of per lamp appart?
De hele bar kan 360 graden draaien en de parren afzonderlijk kunnen ook volledig om hun as draaien.
>>Zo niet, dan toch!!<<
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-4-2004 02:03
Zaterdag was eerste keer op prolight en sound voor mij, maar wel heel erg kort.
Rechtstreeks vanuit Utrecht om 6.00 na klussen vertrokken richting Maastricht, en vandaaruit verder naar Frankfurt, om dan om 19.00 alweer thuis moeten zijn sad :(

Veeeeel kopieerchinezen gezien, waaronder ook een kopie van de Funktion One F218 met een gigantische line array erboven. Wie koopt dat nou vraag ik me af?

Natuurlijk ook even naar de F1 demo ruimte geweest om een aantal producten te luisteren die ik nog niet had gehoord. Was toch weer onder de indruk happy :) . Blijf het zonde vinden dat de dance stack niet te horen was, maar die gaan we binnenkort wel es luisteren in de Jimmy Woo happy :) .

Verder natuurlijk ook weze buurten op de stand van MultiLeds, ook bekenden, waar ik zelfs nog op het filmpje sta wat ze afspeelden laugh :D .

Moet zeggen dat ik verder weinig nieuws heb gezien, meeste was mij al bekend van Plasa/ACF/Theatervakbeurs. De beurs is best groot, maar haal alle chinezen eruit en het past volgens mij weer in 1 hal. In dat opzicht vond ik plasa/acf/theatervakbeurs dan misschien ook wel beter/interessanter, daar staan alleen de echte merken en grote distributeurs.

De laserhoek onder andere ook de spooky en consoorten gezien, maar onder de indruk ben ik er nog altijd niet van, hoop gewapper en geknipper, maar bijzonder en echt doorprikken, nee. De echte grafische lasers stonden mij meer aan, daar kan je tenminste wat mee, en die valleen niet weg bij een beetje ander licht.

Een collega die meewas heeft de locaal aanwezige tech op de behringer stand eens goed op zijn plaats gezet ivm de LC2412, en is er uiteindelijk in geslaagd het voor mekaar te krijgen dat ze gratis eproms toesturen met de nieuwe softwareversie die wat minder crasht. (Ze durven daar dus zomaar 15 eurie per stuk voor vragen, terwijl het toch echt hun fout is dat de software niet goed is.)

Door de korte tijd ook een aantal dingen gemist, waaronder een demootje van de nieuwe turbo set, en de nieuwe technics cd speler.

Al bij al leuke dag gehad, volgende keer hopelijk wat langer happy :)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-4-2004 11:07
Tip: Ga NOOIT op Zaterdag. We zijn dit jaar niet geweest (geen tijd) maar zijn vorig jaar op Vrijdag en Zaterdag geweest. Vrijdag was super leuk, Zaterdag was een RAMP. Veel te druk en veel te veel mensen die er rondliepen zonder dat ze er iets te zoeken hadden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
6-4-2004 11:37
Ik zou ook graag gegaan zijn maar ik wist pas van gisteren dat de beurs nu was.
Hoe kan ik mij eigenlijk op de hoogte houden van dit soort gebeurtenissen.
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-4-2004 13:42
Yeps dré, zaterdag is idd public day, maar de andere dagen was hier ook totaal geen tijd dus er was niet veel keus wink ;) We zijn even tussen de muzikanten beland (hall 4.0 ipv 4.1, verdiepingkje hoger), manman wat een herrie en een drukte zeg razz :p dan vond ik het in de prolight & sound hallen nog aardig meevallen tov daar.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-4-2004 15:04

fl@x schreef:

De hele bar kan 360 graden draaien en de parren afzonderlijk kunnen ook volledig om hun as draaien.
Oei, dat is natuurlijk wel erg leuk. Heb je al enig id wat het gaat kosten?
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)