Forum > Algemeen Forum

Projectie op fuiven

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SleppeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-12-2006
Berichten: 5
4-4-2004 20:53
Heeft er al iemand ervaring met projecties op grote schermen op fuiven en andere evenementen? Volgens mij wordt het een hype,pioneer gaat ook z'n DVJ-X1 op de markt brengen, een toestel dat beeld en audio synchroon mixt en de mogelijkheid biedt om zelfs beeld en audio synchroon te scratchen, ceu-en, enz... . Ik heb al geëxperimenteerd op fuiven met projecties waar we foto's, presentaties en clips projecteerden en dit was spectaculair en het publiek was ook enthousiast.
Making sandwiches on the dancefloor
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
4-4-2004 20:59
Mja heb op school ooit wel eens op een cultuurmiddag een videoclip op DVD opgezet...publiek vind het doorgaans hardstikke leuk inderdaad. Het geeft wel een extra dimensie aan je show, alleen is het allemaal nogal prijzig (beetje beamer kost een vermogen, al dalen de prijzen gelukkig wel)
Wat die nieuwe pioneer betreft, die is als ik het goed heb al eens een keertje ergens besproken, weet alleen niet meer waar. Conclusie was toen volgens mij wel dat het een mooi apparaat is, maar eigenlijk alleen interessant voor een club o.i.d. (niet in de laatste plaats vanwege z'n prijs)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SleppeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-12-2006
Berichten: 5
4-4-2004 21:02
aja ik zie het al
khad niet goed gekeken
sorry hiervoor
Making sandwiches on the dancefloor
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
5-4-2004 00:08
Het is idd niet echt goedkoop:
1) de installatie moet gehuurd worden. Meestal wordt hier de fout gemaakt om goedkoop te werken en blijkt dan dat de projector eigenlijk niet echt geschikt is om te gebruiken bij omgevingslicht en op een groot oppervlak.
2) er moet projectiemateriaal gemaakt worden. Wil je echt geluidsgestuurde effecten hebben, dan ga je naar professionele firma's moeten uitkijken en deze zijn niet dikgezaait waardoor ze niet goedkoop zijn. Meestal wordt geopteerd om op voorhand een film in elkaar te steken door allerhande freaky beelden te gaan combineren. Dit is niet geluidsgestuurd maar kan nog altijd een schitterend effect hebben hoor! Bovendien kun je in een hoek bv dan logo's van sponsors laten verschijnen en zo. Heel wat organisatoren gaan hier nog een stapje verder in door real-time boodschappen in te tikken of door voorgeprogrammeerde beelden te combineren met live-beelden van de DJ, het publiek, enzoverder. Dan moet je natuurlijk wel een aantal camera's bevestigen en zo.

Mispak je er niet aan, zelfs de stomste gewone beelden lijken simpelder dan ze in werkelijkheid zijn (net zoals met het draaien dus wink ;)). Bovendien geeft het een enorm onprofessionele indruk als je die projectie niet verzorgd (omdat het eigenlijk wel het middelpunt van je zaal wordt). Laat dit dan best doen door mensen die al wat ervaring hierin hebben en doe het liever niet zelf...

Videoprojecties zijn 100% zeker de toekomst. Ik herinner me dat in mijn "jonge jaren" (1997-98) wij als eerste fuif in onze streek hiermee begonnen waren: een gewone powerpointpresentatie voor reclame en voor de rest één enkele camera die we gans de nacht (handmatig) beweegden boven het publiek. Ondertussen is er geen enkele fuif meer in onze streek die hier géén gebruik van maakt. Logischerwijze gaan de clubs hun projecties steeds verder laten evolueren waardoor ook de fuiven hun budget voor het ontwerp van deze projecties moesten omhoog halen en zo kom je in een spiraal terecht. Mijn tip: als het bij jullie nu nog maar start met die projecties, zorg dan dat je vanaf dag 1 goed op de boot zit!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
5-4-2004 15:24
in de plaatselijke disco maken ze ook gebruik van zoiets dergelijks, een beweegbare camera die in het midden van de zaal hangt en naar beneden kan worden gedaan. Op die manier kunnen ze dus van alles in de picture zetten van mensen tot lasersshocked 8O geeft een zeer gaaf effect.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
7-4-2004 08:48
wij gebruiken een gewone truss beamer wel eens op feesten.. het is misschien niet op de scale die jullie bedoelen maar de reacties zijn altijd super! het is altijd alleen een hoop geregel omdat die dingen toch een bepaalde afstand moeten hebben om eeen groot te projecteren, en dvd's maken is ook een beste klus
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
7-4-2004 17:30
wij gebruiken ook een professionele beamer voor zo'n evenementen. Op elk evenement hebben we dat mee.
De lichtman heeft zo'n programma met allerlei icoontjes en tekenfilmpjes.

Bijvoorbeeld tijdens een liedje met een "vuile tekst" komt er dan zo op de muur een roze flikkerende tekst: 100% BITCH ; of tijdens een rocknummer komen twee van die skaters (tekenfilm) af op hun skateboard en beginnen ze daar wat keet te schoppen. laugh :D Is vaak extra animatie voor het publiek. Ook komt ons logo er dan op om reclame te maken.

Vaak zijn mensen vrij tevreden over de beamer. Op een verjaardagsfeestje van iemand die we kennen maken we dan een speciale "film" over het leven van die persoon, met tekst en foto's... En da's ook wel eens de reden geweest dat we een fooi kregen (omdat dat niet afgesproken was)

In elk geval.. Die beamer is een vast stuk geworden van de drive in.

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
7-4-2004 20:13
helaas zijn proxima beamers niet de allerbeste ookal maakt ASK wel goede beamers,.. daar is de prijs ookwel naar wink ;) wij hebben zelf ook een ASK(A4 compact)..
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
7-4-2004 20:23
is nogtans een dure beamer geweest
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
7-4-2004 21:46
ow maar het is niet verkeerd bedoelt ik ben erg te spreken over deze beamers... maar bedoelde meer dat het niet wat is voor wat ik denk dat de geen die dit topic begon zoekt.. lijkt alsof hij echt wat groots zoekt een meer lensen beamer misschien..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)