Forum > PC related Forum

van wave naar midi????

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
2-11-2003 13:43

Snake schreef:

Dr.Edie zegt dat midi niet gemaakt is om stemmen af te spelen. Dit is niet waar.

Via een midi file kunt ge dus wel stemmen afspelen. Ik denk daarbij aan een sampler die aangestuurd wordt door een sequencer.
als je een sample aanstuurd met midi, is het geluid wat eruit komt niet midi, maar audio, dus je stuurt het wel aan met midi, maar midi zelf kan geen stemmen afspelen.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
2-11-2003 18:17

DJ_Gijsie schreef:

Je kunt wel van midi naar wav omzetten. Dat doe ik ook bij fruityloops happy :)
Een midi file in het éne apparaat(al dan niet hardware) zal heel anders klinken dat in een ander apparaat.

Hetzelfde geld bij software.
Als je andere samples in je (software)sampler steekt, zal het resultaat (het .wav bestand dus) helemaal anders klinken.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
2-11-2003 18:18

H. schreef:

als je een sample aanstuurd met midi, is het geluid wat eruit komt niet midi, maar audio, dus je stuurt het wel aan met midi, maar midi zelf kan geen stemmen afspelen.
Dat bedoelde ik dus. Daarom ook het woord "via" in mijn uitleg.

Snake schreef:

Via een midi file kunt ge dus wel stemmen afspelen.
MusicmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 25-2-2004
Berichten: 2
25-1-2004 16:31
Hallo Allemaal het is inderdaad wel erg lastig om van wave naar midi te gaan maar niets is onmogelijk.Midi is en heel hoofdstuk apart.Maar vaak weten velen niet exact hoe het werkt hebben wel eens de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt>In geluidsstudio's maken ze gebruik van het programma Intelliscore en dt programma zet wave bestanden probleemloos over naar Midi formaat 0 of 1 die keuze kan jezelf maken.Hoop dat ik jullie op weg heb kunnen helpen.Het programma kost $79,00 en kan je online orderen.Groetjes en succes
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-1-2004 20:17
Wat jij daar allemaal zegt klopt niet.

Een WAV-bestand kun je niet omzetten naar een MIDI bestand.

Midi-files zijn opdrachten voor een synthesizer, sequencer, sampler of nog iets anders.

En midi formaat 0 of 1? General Midi één en twee kende ik, maar van midi formaat 0 of 1 heb ik nog nooit gehoord.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
26-1-2004 11:02
wat snake zegt klopt helemaal, en wat een paar anderen al hebben gezegt over zo'n programma dat wav naar midi omzet, dat zijn van die programma's die proberen dat, maar dit gaat alleen een beetje met een wav stukje dat is opgebouwd uit 1 melodielijn, bij meerdere melodielijnen en ook nog eens percussie erbij lukt het helemaal niet meer, dus die programma's kunnen door middel van toonhoogte bepalen een simpele melodielijn in midi omzetten, meer niet, een echt midibestand gaat verder dan 1 melodielijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-1-2004 11:57

Snake schreef:

Een WAV-bestand kun je niet omzetten naar een MIDI bestand.

Midi-files zijn opdrachten voor een synthesizer, sequencer, sampler of nog iets anders.

En midi formaat 0 of 1? General Midi één en twee kende ik, maar van midi formaat 0 of 1 heb ik nog nooit gehoord.
Midi formaat 0 is een singletrack sequense.(alle instrumenten op 1 spoor)
Midi formaat 1 is een multitrack sequense.(ieder instrument apart)

Met midi formaat 1 kan je dus eenvoudig andere instrumenten kiezen.
General midi is gewoon een "afspraak" met verschillende fabrikanten, eenvoudig gezegt, welk instrument zit waar?
Op die manier is je midifile dus compatible met meerdere merken.

Om een eenvoudige midi "orkestband" te maken wordt inderdaad intelliscore gebruikt.
Eventuele noten die niet goed omgezet worden kan (moet)je zelf naderhand veranderen.

De topicvraag (wel wat ouder overigens) is wel een beetje summier, maar ik denk dat het de bedoeling was om op een redelijk goedkope manier een orkestbandje te maken of om het nummer "live" te spelen. Kortom, het ging over de melodielijn.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-1-2004 00:48
Dit is een beetje hetzelfde als "kan ik de stem uit muziek halen". Iemand op AMMDJ had daar eens een leuke analogie over: Je wilt de suiker uit een gebakken cake halen ;-)

Als de cake nu zou bestaan uit water en suiker dan lukt dit nog wel (wel een vreemde cake maar het is maar een voorbeeld). Gewoon even de cake koken en je houdt suiker over. Zodra het wat ingewikkelder wordt houdt het al snel op.

En precies dat is ook aan de hand met dit soort programma's. Als ze simpele dingen toegestopt krijgen dan zullen ze er nog wel wat van maken. Maar als daar een compleet orkest staat te spelen (een LEKKERE cake) dan zal zo'n wav -> midi programma dat NOOIT meer om kunnen zetten in de ingredienten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-1-2004 20:11
Ik snap eigenlijk ook helemaal niet wat voor nut dat nu kan hebben, een wav omzetten in een midi file.

Ten eerste, als je het per sé wilt 'stelen', dan speel je het gewoon na op je synths/sequencers/samplers. Kun je nog een eigen smaakje geven aan je 'gekopieerde' song.
Als je het nummer wilt remixen dan gebruik je ook een sampler plus sequencers/drumbox/iets anders.

En ten tweede, als je het nummer wilt omzetten omdat een midi-file (inderdaad) minder ruimte in beslag neemt, dan ben je toch wel omslachtig bezig want je moet dan nog alle (juiste) patches zien te vinden en die saven in je synths... Niet bepaald handig.
MusicmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 25-2-2004
Berichten: 2
25-2-2004 17:50
Hier dan even een reactie mijnerzijds.Heb al jaren een studio en verkoop ook midifiles en gebruik dus Intelliscore en de professionele versie werkt perfect.
Wat jullie dus tegenspreken daar zit een kleine kern van waarheid in.Maar intelliscore prof is weldegelijk geschikt om meerdere klanken om te zetten van wave naar midi.NIETS IS ONMOGELIJK.De oplossing is vaak zo dichtbij mensen denken te moeilijk met midi omzettingen daar moeten jullie eens mee stoppen dat te doen en dus een keer aannemen dat een ander ook wel eens gelijk zou kunnen hebben.Als je over midi wil praten dan is dat zo'n verloren tijd want daar raak je niet over uitgesproken helaas en voor velen mensen onbegrijpbaar en onbereikbaar.Dus wie deze tip wil gebruiken die zal scoren wie moeilijk blijft denken in zijn manier van denken en doen zal nooit wave om kunnen zetten in Midi.Heb jullie alleen maar een tip willen geven en niet een theoretische kant maar een praktische kant zoals het in de praktijk werkt.Deze programma's worden niet voor niets ontwikkeld zijn geen domme jongens die dit maken.En als studio's het gebruiken wie zijn jullie dan die het tegendeel willen bewijzen.TIJD IS GELD IN DE MEDIA WERELD !! en zo is het en niet anders.Laat de betweters nu toch lekker hun eigen boontjus doppen en ga ze niet achterna heb een eigen mening en beslis nu eens zelf zo komen jullie nooit verder in deze materie. Groetjes en veel succes allemaal Voyetra

Terug naar forum Reageer (zonder quote)