Forum > Geluid

Turntable Ophangsystemen (trilling/schok absorptie)

(55 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Leonardus17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 22-2-2004
Berichten: 2
22-2-2004 00:17

jeruva schreef:

Die freefloates werken zoiezo niet
maar zitten bij het earthquake systeem
die poten niet in de weg bij het scratchen?

en als je TT in een flightcase zit
kun je er dan geen spikes of
vlokkenfoam onder doen?
Tuurlijk werken die freefloatz wel, de earhtquake is overigens ook een vinding van Freefloat.B.V.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-2-2004 14:50

leonardus17 schreef:

jeruva schreef:

Die freefloates werken zoiezo niet
Tuurlijk werken die freefloatz wel, de earhtquake is overigens ook een vinding van Freefloat.B.V.
Volgens mij bedoelde jeruva dat de freefloats niet bepaald aangenaam zijn in gebruik als je gaat scratchen, wat overigens zeker waar is.
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
22-2-2004 16:50

Snake schreef:

leonardus17 schreef:

jeruva schreef:

Die freefloates werken zoiezo niet
Tuurlijk werken die freefloatz wel, de earhtquake is overigens ook een vinding van Freefloat.B.V.
Volgens mij bedoelde jeruva dat de freefloats niet bepaald aangenaam zijn in gebruik als je gaat scratchen, wat overigens zeker waar is.
En die earthquakes wel mss?? Die systemen zijn ALLEBEI niet geschikt om te scratchen.. Hooguit een backspin maar meer moet je niet proberen.
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
22-2-2004 16:56

jeruva schreef:

Die freefloates werken zoiezo niet
Nou....

Ik heb donderdag eens goed kunnen vergelijken op een fuif waar ik moest draaien. Het gaat over een zaal die onderkeldert is en waarbij de vloer rust op I-profielen die een x-aantal meters van elkaar liggen. Als je in de zaal rent of springt voel je de vloer al veren. Ik heb er vroeger al een paar keer moeten draaien en het verhuurbedrijf gaf altijd 2 technicsen in flight. De dj-booth bevindt zich altijd op een geïmproviseerd podium van tegen elkaar geschoven tafels met daarop nog eens tafels voor de muziekinstallatie. Er was altijd enorm veel rumble zodat je noodgedwongen het volume moest minderen en bijna met de bas dicht gedraaid moest spelen..

Nu.. Een tijdje geleden heb ik me de freefloats aangeschaft (met die fuiven in het achterhoofd) en heb er een tijdje mee gedraaid zonder dat ik ze echt nodig had maar meer om het gewend te geraken.
Ik had speciaal voor vanavond pu's gevraagd zonder flight om ze eens uit te testen. Ik kom daar toe, blaas ze op en nu blijkt dat er 1 kapot is. Ik heb dus heel de avond gespeeld met 1 mét en 1 zonder freefloat.
Resultaat: de draaitafel met freefloat geeft geen kick: sloeg zelfs niet door toen er iemand tegen de tafel stootte waarop die draaitafel stond.
Bij de andere daarentegen was het wel effe anders: hoger als 8 of 9 uur met de bas-potmeter (rodec mx-180 mk3)hoefde ik niet te gaan of daar was de rumble. Hij skipte veel rapper met het cue'en, door de bass waarschijnlijk want op beide zat er een concorde pro en ik heb ze beide op dezelfde manier afgesteld.

Greets,

Tim
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
22-2-2004 18:42

Timyzermans schreef:

En die earthquakes wel mss??
Heb ik dat dan gezegd?
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
22-2-2004 22:12
volgens mij is de earthquake een bedenksel van RSL audio en heeft matrix sound&light er niks mee te maken (net een andere doelgroep).

over de noodzaak van enige vorm van freeflight systemen:als je een stevige bas hebt en toch een betonnen, dus stijve, ondergrond hebt, heb je nog steeds rumble, mijn ervaring leert dat in mindere mate(dus niet niet) te maken met de stijfheid van de ondergrond maar meer met de geluidsdruk. het niet mechanisch verhelpen van de rumble, maar denken dat een goeie filter genoeg is heeft ons een keer een setje afgescheurde 15 inch drivers opgeleverd.
exit-clear

Terug naar forum Reageer (zonder quote)