Forum > Algemeen Forum

Vraag: Mixers

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
4-2-2003 20:51
als je begint heb je vaak niet zo veel geld, en zo'n setje dat door Dre is samengesteld is goed en heeft een likkere prijs. dus je kunt het best zo'n setje kopen als je wat minder geld hebt en dan gewoon een losse bpm meter erbij of gewoon zonder(dat vind ik veel leuker maar dat is voor iedereen anders)
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
SanderkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2003
Laatste: 4-3-2003
Berichten: 11
5-2-2003 15:33
bedankt voor de tips!!!

Ik zit te denken om een gemini 650i te nemen want daar kan je de beats van de cd's toch ook gelijk krijgen (of moet ik dan zo'n Bpm-1 bijkopen) . Ik heb nu een hele ouwe mixer waar 2 schuiven staan, om van het ene nummer na het andere te gaan. Stel ik koop zo'n klein bpm-1 plaat, en ik sluit hem op die ouwe mixer kan ik dan ook de beats gelijk krijgen
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
5-2-2003 15:41

sanderk schreef:

bedankt voor de tips!!!

Ik zit te denken om een gemini 650i te nemen want daar kan je de beats van de cd's toch ook gelijk krijgen
Dit klopt niet wat je zegt. Met een mengpaneel kan je geen beats gelijk zetten! Met een mengpaneel waar een bpm meter op zit kan je enkel zien hoeveel beats per minuut je hebt per plaat en aan de hand hiervan je 2 platen of cd's gelijk zetten door de pitch op de desbetreffende plaat te veranderen. Dit hadden al vele mensen voor mij gezegt hoor. wink ;)
Ik heb nu een hele ouwe mixer waar 2 schuiven staan, om van het ene nummer na het andere te gaan. Stel ik koop zo'n klein bpm-1 plaat, en ik sluit hem op die ouwe mixer kan ik dan ook de beats gelijk krijgen
nope je kan daar geen beats mee gelijk zetten (zie hierboven) je kan het wel aansluiten op gelijk welk mengpaneel en zien wat de bpm is maar niet gelijk zetten. En je sluit het aan tussen de spelers en het mengpaneel.

Stijn
SanderkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2003
Laatste: 4-3-2003
Berichten: 11
5-2-2003 15:48
ok thanks happy :)

Dus ik moet eigenlijk gewoon zo'n samengestelde setje kopen van dre.
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
5-2-2003 15:53
om een goede prijs/kwaliteitverhouding te garanderen ja. Het zijn mooie setjes die je hier in de webshop vindt. maar je kan ook kiezen om los alles bijelkaar te halen. kan je alles spreiden over een periode om te betalen als je niet zoveel geld hebt in één keer. mmar dan komt het voor hetzelfde als een set duurder uit natuurlijk.

Stijn
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
5-2-2003 15:54
je kunt op elke mixer een bmp-counter aansluiten!

Om te mixen heb je minimaal 3 dingen nodig: een cd speler met pitch control en een mixer met het liefst 3 foudige toonregeling of 2 draaitafels met pitch control en een mixer met 3 foudige toonregeling.

Een bmp-counter kan beginnende dj's een eindje op weg helpen. Maar ik heb eens geprobeerd om met een bpm-counter te gaan draaien maar kwam ik achter dat die dingen lang niet zo noukeurig zijn als je gehoor! Dus als volgens de bmp-counter alle twee platen op 140bpm ligt lopen ze altijd nog niet helemaal gelijk.
Maar je zit dan wel een beetje in de buurd, maar ja zonder bpm-counter gaat nog altijd sneller dan met wink ;)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
SanderkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2003
Laatste: 4-3-2003
Berichten: 11
5-2-2003 16:19
Heeft misschien hier iemand voor mij een goede tweedehands set?????????????????? sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-2-2003 16:54

sanderk schreef:

Heeft misschien hier iemand voor mij een goede tweedehands set?????????????????? sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :( sad :(
CD of Vinyl? Ik weet nog een klant die z'n CD set wegdoet omdat hij over wil stappen op Vinyl (vreemde keus natuurlijk maar wie ben ik om dat te zeggen ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
5-2-2003 20:52
vinyl of cd's moet je natuurlijk zelf beslissen maar ik raad je aan als je wilt gaan mixen en niet veel geld hebt om met cd's te gaan draaien, vinyl's koste klauwe vol met geld.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-2-2003 21:14
Beste Sanderk,

Zo'n BPM-counter heb je helemaal niet nodig. Desnoods meet je het aantal BPM's gewoon met een horloge en schrijf je het op de cd- of plaathoes.

Het op gelijke snelheid zetten van platen met verschillende aantal bpm's is een kwestie van een beetje gevoel en wat oefenen. Dat is niet het moeilijkste. Lastiger is juiste timing van je mix (dus: het op het goede moment door elkaar heen laten lopen).

Veel succes, en oefen ze!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)