Forum > Geluid

OEM of Technics ?

(70 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-2-2004 13:01
arm etc etc , is precies hetzelfde als de acura.
Ik las ergens een review, zal eens kijken of ik de link ergens kan vinden
Daarin werd gezegd dat de acura modellen aanvankelijk waarschijnlijk zijn ontworpen voor numark.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-2-2004 13:03
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/Oem.htm
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
3-2-2004 13:11
Misschien aanvankelijk wel ontworpen. Maar zeker niet hetzelfde. Juist de arm niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-2-2004 13:32
nee klopt inderdaad, heb ik verkeerd gezien, maar de motor dan weer wel.
nou ja ..........de tijd zal het leren zullen we maar zeggen!
Misschien zie ze inderdaad wel in de clubs over een aantal jaren, ik blijf trouw aan mijn technicsjes !
Op zich zou het wel gezonde concurentie zijn, een monopolie is ook nergens goed voor , dat zie je maar aan de NS
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
3-2-2004 13:47
Of de motor hetzelfde is weet ik niet.

Maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat de Numark een (opgeklopte) torque heeft van 3.7 Kg/cm en de OEM een (niet opgeklopte) torque van 4.5 Kg/cm.
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
3-2-2004 14:28
het lijkt me sterk dat de Acura (en aanverwanten), met hun honderden meetpuntjes rondom de platter, geen stabiele pitch zouden hebben, en de Technics, met een paar tientallen meetpunten rondom de platter dan weer absoluut wel
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-2-2004 14:29
Motor is ook niet precies hetzelfde. Wel hetzelfde princiepe maar niet hetzelfde.

Wat betreft de wow en flutter -> Die is inderdaad hoger als bij een technics.

Heb je er last van -> Nee.

FF een stukje gequote uit een ander topic. Geschreven door Dre (ik kan het niet beter uitleggen).

Frisbee schreef:

Het ziet er leuk uit... maar :

< 0,1 WRMS , loopt dat wel even strak als een SL met 0,01 of 0,025 ???
Het gaat hier om de wow&flutter. Die is ALTIJD afhankelijk van de kracht van de motor EN de massa van het plateau. Als je dus de massa van het plateau gelijk houdt (wat in dit geval gebeurd is met een plateau van 1.3kg) dan zal de Wow&Flutter dus toenemen (zo logisch als het maar kan).

En als je denkt dat 0.1% WRMS veel is... Kijk eens naar de W&F van de PDX-2000 van Vestax... Die heeft een Wow&Flutter die zo hoog is dat de fabrikant het "per ongeluk" vergeten is te vermelden. Ook niet zo vreemd dat de W&F zo hoog is bij een motor van 2.0kf(f)cm met een plateau dat nog geen 300 gram weegt...

Waar het om gaat bij een draaitafel (qua stabiliteit bij het mixen) is de "average" drift (oftewel uitgemiddeld over zeg 1 seconde). Die zal, vanwege de kristalsturing, retelaag zijn; net zoals alle andere draaitafels die kristalgestuurd zijn.
Bij een torque van 4,7 kan ik me niet veel voorstellen, het lijkt me wel grappig maar voelt het niet aan als een hele bolle plaat (met de bolle kant naar beneden) op een SL-1200 ? (1,5kg.cm)
Als het gedrag van de motor net zo zou zijn als bij de SL-1200 (uit alle macht vechten om de snelheid constant te houden) dan zou bijpitchen via het plateau bijna niet te doen zijn. MAAR zowel de TTX1 alsook deze nieuwe OEM draaitafel zijn dusdanig ontworpen dat ze handmatig bijpitchen (platter manipulation) zeer vriendelijk toelaten (eigenlijk VEEL mooier dan de reactie van een SL-1200 met z'n nerveuze "jerk jerk" reactie).

Maar da's niet iets waar je over moet lullen, da's iets dat je ZELF moet voelen. laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-2-2004 14:37

Mayoda schreef:

Heel verhaal..............
In mijn ogen moet je gewoon nog even gaan oefenen op je zolderkamertje want als er 2 draaitafels zijn die ultra precies zijn dan zijn het de TTX en de OEM bak wel.
Lees de review die ik geschreven heb nog maar is heel goed en dan met name het stukje over het optische rotatie/detectie systeem en ga jezelf afvragen of een SL nauwkeuriger kan zijn tijdens corrigeren -> Met een beetje logisch nadenken moet het zelfs jou lukken om dat te kunnen bedenken. wink ;)

De OEM bak heeft zelfs een nog mooier correctie gedrag als de TTX1.

Ik krijg hier ieder weekend wel collega dj's over de vloer. Ik heb een set SL's staan met daartussen een LPM7.3. Mijn andere set is een set acura's met een Synq SMX1 mixer en dan mag jij raden welke set iedereen het fijnste vind. (en das niet de SL).

Die SL's zijn vanaf het moment dat ik ze opgekalefaterd heb en weer helemaal goed werken mischien 1 keer aangeweest. Maar dat was dan omdat er 3 plaatjes tegelijk gemixt moesten worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-2-2004 14:57
Het spijt me ik heb maar ik heb er twee en een half uur op gedraaid, en ik vind een technics gewoon een fijnere draaitafel.
Maar dat is gewoon mijn mening(misschien dat ik langer met zo`n TTx moet draaien om objectiever te zijn, maar die behoefte heb ik niet)
Het zal allemaal best technisch onderbouwd kunnen worden door sommige mensen die er veel verstand van hebben , maar ik refereer aan gevoel.
En vechten om de snelheid constant te houden ,,,,.......wehehehe misschien moet jij dan ook nog even oefenen op je zolderkamertje hahaha(grapje)want daar heb ik dus geen last van bij mijn 1210`s
Een technics zet je gelijk, en dan kom je in een mix van twee minuten hooguit nog 1 keer aan je pitch , voor de rest is het handjes los en die dingen blijven gewoon gaan, prehistorisch of niet ..........en niet zoals bij een TTX constant aan die schuif moeten zitten, want dat is gewoon vervelend.
Technics is voor mij TOP!
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-2-2004 15:01
Overigens daar moet ik bijzeggen dat ik zelden corrigeer, en als ik corrigeer is het nihil.
Ik heb het dus niet over correcties aan de platter, want dat doen in mijn ogen alleen mensen die hun spullen niet beheersen, het zwiepen en slingeren komt in mijn woordenboek niet voor, corrigeren doe je met de pitch door vroegtijdig door te hebben dat je draaitafel over 20 seconden offbeat gaat lopen.
Dus voor de duidelijkheid, over het correctiegedrag aan de platter heb ik geen mening !, en dat zal met een hoge torque vast wel beter gaan ja !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)