Forum > Muziek

Luister mijn rap!

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DjBjornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
2-2-2004 18:33
Ben t wel met Fredje eens... wat k nog wil toevoegen: Ik krijg vaak t idee dat 'amateurrap' (om t zo maar even te noemen) allemaal t zelfde klinkt. Dat kan aan mij liggen, ik vind 'top40-rap/R&B' leuk maar verder niet echt. Wil je t echt maken moet je ten eerste goed kunnen zingen, als je niet goed (zuiver) kunt zingen kun je naar mijn mening ook niet rappen.. wat je dan krijgt is de rap uit dit Topic: zacht, niet te verstaan... Sorry voor de misschien van harde kritiek! Overigens heb ik wel respect voor wat jullie doen.
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
GsOStandaard Lid
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 2-2-2004
2-2-2004 19:52

sylvia schreef:

Ik sluit mij aan bij Rademakers.

Bij rap gaat het om de teksten, maar ik moet soms erg mijn best doen om het verhaal te kunnen volgen. De diepe stem zit soms een beetje tegen het valse aan overigens (en is het slechtst verstaanbaar), de hoge stem doet het stukken beter.

Ik vind het nummer verder wel lekker lopen, leuke tempowisselingen, de raps hangen goed in het ritme, wat dat betreft geen kritiek.

Qua teksten: ik vind er hele goeie stukken tussen zitten, maar ben over het algemeen niet zo'n voorstander van het voeren van de discussie in de vorm van strijd om het slachtofferschap, daar heeft niemand wat aan. Ik vind constructieve teksten met ideeën over hoe we het gaan oplossen een stuk interessanter. Maar het is wat Rademakers al zegt: 'ieder zijn ding'.

Hebben jullie al wel eens wat live gedaan?
Ja hoor we hebben wel is wat live gedaan ik heb meegedaan aan 2 battles(neit grote) ik was 3e geworden bij da spot in amsterdam ik ben de gene met hogere stem;)
het is idd nog niet goed opgenomen enzo komt ook door de slechte dubbelstem maarja dit is maar een promo komt binnekort beter versie
Jt2 Records 2004
GsOStandaard Lid
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 2-2-2004
2-2-2004 19:54

djBjorn schreef:

Ben t wel met Fredje eens... wat k nog wil toevoegen: Ik krijg vaak t idee dat 'amateurrap' (om t zo maar even te noemen) allemaal t zelfde klinkt. Dat kan aan mij liggen, ik vind 'top40-rap/R&B' leuk maar verder niet echt. Wil je t echt maken moet je ten eerste goed kunnen zingen, als je niet goed (zuiver) kunt zingen kun je naar mijn mening ook niet rappen.. wat je dan krijgt is de rap uit dit Topic: zacht, niet te verstaan... Sorry voor de misschien van harde kritiek! Overigens heb ik wel respect voor wat jullie doen.
haha je hoeft neit te kunnen zingen om te kunnen rappen en top 40 commerciele shit vind ik echt bagger amateur vind ik beter maarja t is jou mening en daar vroeg ik om ;)
Jt2 Records 2004
DJJDStandaard Lid
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
2-2-2004 20:25
Haha om het maar even op de Idolsmanier te zeggen.... laat je droom varen...
Ik bedoel hiermee dat je niet echt een rap-stem hebt, wat wel jammer is omdat je wel lyrics en muziek kan verzinnen... Dus het enige commentaar is dat je stem er niet geschikt voor is... En de vocals zijn een beetje lelijk opgenomen...
Ook kan je als je bekend wilt worden niet met zulke teksten aankomen want daar krijg je zeker problemen mee.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
2-2-2004 20:28

DJJD schreef:

Ook kan je als je bekend wilt worden niet met zulke teksten aankomen want daar krijg je zeker problemen mee.
Nou dat valt wel mee volgens mij, er heeft nog niet zo lang geleden ene Marokkaanse rapper een aardig hitje gehad met een tekst in diezelfde richting. En Eminem zie ik alleen maar rijker en rijker worden, als je goed luistert naar wat die zoal te melden heeft sad :( .
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
2-2-2004 20:37
Naa... ik ook maar m'n mening:

Kl*te muziek op de eerste plaats, hou gewoon totaal niet van Rap, R&B zit op 't randje...

Verder slecht opgenomen, slechte tekst, eentonig, saai, beetje nep, blij...

Sorry, buitenom dat ik er niet van hou is het gewoon niets, misschien leuk voor je vrienden ofzo, en als je er plezier in hebt zeker blijven doen, maar verder als dit zou je niet komen. voor jou houd het idols avontuur hier op.

DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
2-2-2004 20:48
Ik zou een beetje oppassen met je teksten, ik denk dat je wel weet wat er met NAG gebeurd is, trouwens helemaal schijnheilig dat hij nu gaat zeggen dat hij er niks van meent, maarja.
Het nummer is slecht opgenomen maa
Darth Crossfader
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
2-2-2004 20:53

DJ.T schreef:

Ik zou een beetje oppassen met je teksten, ik denk dat je wel weet wat er met NAG gebeurd is, trouwens helemaal schijnheilig dat hij nu gaat zeggen dat hij er niks van meent, maarja.
Het nummer is slecht opgenomen maa
Ik? Hij vraagt een mening, die geef ik.
Verder ken ik die hele NAG niet, maargoed.
En woont hij toch een eind van mij vandaan, maar ik wil ook geen ruzie.

Verder heb ik ff goed gelezen, wist niet dat er al iets stond over idols e.d... lol ...

Nouja, bij deze: iets meer nog je best doen, na een tijd beter geluidssetje misschien, en dan zou het allemaal ook wat frisser klinken...

B.T.W: Het is toch vast pas je eerste, niet ?

EDIT: Nu ik nog eens lees, denk dat je toch de zanger bedoelt...
DjBjornStandaard Lid
Sinds: 14-12-2003
Laatste: 24-6-2004
2-2-2004 21:20
haha je hoeft neit te kunnen zingen om te kunnen rappen en top 40 commerciele shit vind ik echt bagger amateur vind ik beter maarja t is jou mening en daar vroeg ik om ;)
Nou je moet echt wel kunnen zingen wil je ver komen met je rapgebeuren! Kijk maar s als voorbeeldje naar 50 cent. Rap maar eens het refrein van het nummer: in da club, daar moet je echt wel zuiver voor kunnen zingen!!! Anders hoor je toch echt bij de 16249 afvallers van idols 2! laugh :D
Hoe weet een blinde of z'n billen schoon zijn na t poepen?
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
2-2-2004 21:21
Ik vond nou juist dat 50 Cent helemaal niet kon zingen, of dansen laugh :D .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)