Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 7 van 58)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-1-2004 18:52
Ligt eraan om hoe laat hij mag draaien, en hoe lang achter elkaar.

Tussen 22:00 en 23:00 voor een lege zaal waar 200 mensen inpassen, maar die pas om 1:00 komen razz :p is weer wat anders dan zonder enige begeleiding 22:00 - 04:00 gassen.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
27-1-2004 02:23
ik mag 2 uur draaien tussen 12 en 2, deuren gaan om 11 uur open en duurt to 5, dus het zal well een lege\halfvolle zaal zijn :) ach, ik vind het nog steeds spannend :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
27-1-2004 09:40
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 27-1-2004 10:07
Wel een beetje meteen in het diepe dus.
Maar goed als het lekker gaat duren die twee uur 10 minuten,
als het slecht gaat, sta je na 15 minuten weer langs de kant,
en als het stug gaat, duren die 2 uur 12 uur........ wink ;)

In de goeie oude tijd draaide je gewoon de hele avond, en moest je als dj zelf er voor zorgen dat je alle stijlen in een redelijke balans over de avond verdeelde.
Tegenwoordig kan je in sommige discotheken de klok er op gelijk zetten;
waneer de hardstyle opgezet word.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-1-2004 09:55
Maar Visje, sta je dan alleen of is er iemand bij die je kan helpen of eventueel zelfs een hostile takeover kan plegen in noodgevallen wink ;) ?
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
27-1-2004 10:44
ik ken die organisator goed, en vroeg of ik de volgende DJ die na mij draait beetje in de buurt was dat als het op een of andere manier niet meer lukt hij gewoon over kan nemen. Backup plan dus :) Nee maar ik zie dit als een ideale mogelijkheid om eens een beetje ervaring op te doen. Ik draai misschien nog wat kort maar ik vind dat je elke mogelijkheid met beide handen vast moet pakken :)

oh en hardstyle?? shocked 8O ik verbaas me dat mensen dat gedreun goed vinden. Beetje de hardcore voor softies ;) (al luistert half nederland er naar DOH!!!)
GlorixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2003
Laatste: 7-6-2006
Berichten: 8
27-1-2004 17:02
Ik vind het wel riskant wat je doet hoor visje. Het is namelijk zo anders als je daar staat, ten eerste de omgevingsgeluiden waardoor je (nog) geconcentreerd(er) moet luisteren. Het kan dan wel lekker gaan op je kamertje maar als je daar staat is t toch wel even iets anders :) Ik zit nu zelf te twijfelen of ik een cd'tje opstuur naar een vriendin van me die ervoor kan zorgen dat ik in Hotel Arena en Sinners in A'dam kan draaien. Iedereen is laaiend enthousiast over mn mixcd maar ik vind dat ik er zelf nog niet klaar voor ben. Ik ben nu een half jaar bezig met intensief oefenen en op kleine gelegenheden te draaien maar in een club staan is toch wel net even iets anders.

Maar ik wens je veel succes en kzou als ik jou was gewoon een set oefenen en die daar te draaien. Dan kan je iets rielekster daar staan (misschien nog btje sjansen met de chickies die altijd geilen op de dj ;))
JeruvaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 15
27-1-2004 19:19
Ik ben er misschien wat laat mee, maar dit topic hoort natuurlijk niet thuis in het geluidsforum. Verplaatst naar newbie
Ja sorry, je hebt gelijk.
Dat hangt er denk ik vanaf of je hiphop-nummers wilt draaien, of dat je als dj een bijdrage wilt leveren aan een nummer (Jeweetwel, rondhopsende rappers op het podium + druk doende dj erachter). In het eerste geval zou ik zeggen, lekker doen wat je zelf wilt, beetje beatmixen enzo. In het tweede geval ga je meer op de scratch-toer.
Ik denk dat ik eerst maar ga focussen (nieuwe spelling) op beatmixen en later het scratch
gedeelte onder de knie probeer te krijgen.
En m'n eigen ding doen happy :) .
als je engels kan.... dit is toch een van de betere sites op het internet die je het uitlegt :)

www.recess.co.uk/beginning.html

ik draai nu weekje of 3, kan bijna elke plaat beatmatchen, af en toe nog een gigaaaaaaaaaaa train wreck maar dat hoort erbij en het duurt me ongeveer 1-2 minuten om een plaat goed af te stellen maar ja dat komt wel goed in de loop van tijd

suc6!!

oh ik draai op platen, super lachen :) alleeen duuuuuuuuuuuuuuur :D
Yes Yes, héél duur ja wink ;)
goeie site trouwens
Precies hetzelfde hier, ik draai nu 2 weken (10 Januari heb ik mn draaitafels gekregen) en ik kan al redelijk beatmatchen, bij sommige platen ben ik nog wel eens de tel kwijt zeg maar, over het algemeen gaat het echter fantastisch.
Reemski
VIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 27-1-2004
--------------------------------------------------------------------------------
26-1-2004 / 10:55
--------------------------------------------------------------------------------
Allemaal leuk en aardig, totdat je live gaat mixen (tijdens een feest, that is)..

Wordt het allemaal een stuk lastiger
sylvia
VIP Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 27-1-2004
--------------------------------------------------------------------------------
26-1-2004 / 11:09
--------------------------------------------------------------------------------
Inderdaad.

Afgelopen vrijdag heb ik een workshopje beatmixen per Pioneer CDJ-100 gegeven aan 8 dj's. De basics (cuepoint zetten, twee nummers gelijk laten lopen, aantal vierkwartsmaten goed tellen en op het juiste moment nieuw nummer ingooien, instellen eq etc.) uitleggen is geen probleem. Technisch gezien komt dat allemaal wel over op iedereen.

Na een paar uur proberen krijgen de meesten het wel voor elkaar om een cuepoint te zetten en twee muziekjes soortement van gelijk te laten lopen. Problemen ontstonden b.v. bij correct eq-gebruik, killswitches gebruiken, pitchbenden, dat soort dingen. En natuurlijk de scherpte van een cuepoint in combinatie met de startsnelheid van de cd-speler en iemands eigen reactiesnelheid.

Moraal van de verhaal toen mensen "droog" gingen oefenen: dat lukte niet met 8 anderen met hun neus er bovenop. Dus de hele bende naar de bar, en na een kwartier/twintig minuten was iemand dan wel zover om te laten horen wat hij/zij ervan ging bakken.

Zoiets lukt live dus niet. Je hebt om te beginnen veel te weinig tijd om zo lang te pielen, en op het moment supreme met een volle dansvloer drukt iemand natuurlijk stug een kwartseconde te vroeg of te laat op de start-knop. Dat vergt oefening. En dat oefenen kun je het beste thuis of voor openingstijden van een zaal doen, zonder druk en zenuwen.
Ik eerst veel gaan oefenen laugh :D .

Bedankt voor jullie reacties!
musis sarcrum
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
28-1-2004 00:24

Glorix schreef:

(misschien nog btje sjansen met de chickies die altijd geilen op de dj ;))
Die worden niet opgewonden van een bloed zenuwachtige, overgeconsentreerde, steeds maar met zijn koptelefoonopzittende, in zijn platenkoffer zoekende, pichtregelende, quënde, misschien wel af en toe in de fout gaande DJ wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
28-1-2004 12:06
LOL tom :)

als het uber K*T gaat so what, heb er weer een ervaring bij en weet dan hoe het is om live te spelen. Ik zal toch ergens afgaan mag ik aanmenen :)
tis riskant maar wel een unieke mogelijkheid happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
28-1-2004 12:15
"You never get a second first impression"

Als je er niet 100% van overtuigd bent, dat het je gaat lukken, stel het dan uit!
De eerste keer moet ze overtuigen, als je een half jaar later weer belt, "dat je het nu wel kan" staan ze echt niet te trappelen.
Vraag anders of je op een minder kritisch tijdstip mag draaien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)