Forum > Geluid

Synq of pioneer...

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-1-2004 01:34
Ik weet niet wat jij onder een loop verstaat maar ja -> Een loop is tenslotte oneindig.

Zolang je het crossfadertje maar netjes laat staan voor zover jij je loop wilt hebben. Mocht je loopje niet helemaal kloppen dan kun je hem zelfs nog iets aanpassen en iets langer of korter maken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
24-1-2004 15:07
Kun je dat ook via de knopjes activeren (de 1, 2, 4, 8 etc. knopjes)? En hoe lang kan de loop maximaal zijn?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-1-2004 03:25

Dré schreef:

Kun je dat ook via de knopjes activeren (de 1, 2, 4, 8 etc. knopjes)? En hoe lang kan de loop maximaal zijn?
Yeps.

En daarna kun je hem bij knippen qua lengte met de X parameter mocht ie niet helemaal kloppen.

Loop kan ff kijken (ik ga nu heel snel alles ff aan zetten en kijken razz :p ) 8 beats lang.

En je kan het startpunt instellen dor middel van de 2-4-8 beats knop te gebruiken. Zodra je dan de crossfader open gooit begint ie vanzelf het loopje af te spelen :)
Kind kan de was doen en simpeler kan niet volgens mij.

Ik ga nu weer heel snel alles uit zetten want ik word gek vanm dat loopje razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
25-1-2004 18:20
Kan je ook de loop bijpitchen met de mixer? Dus pitchbenden ,op je ingestelde loopje?
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
25-1-2004 18:48
Maar licht het nou aan mij of is die synq gewoon beter dan de pioneer ? of lijkt het maar zo :P
en zoja waarom wel en zoniet waarom niet (misschien leuke discussie :P)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-1-2004 19:35
Echt vergelijken kun je ze niet echt; voor de prijs van 1 Pioneer DJM-3000 haal je twee Sync mixers.

Niet bepaald eerlijk om ze dan te vergelijken met elkaar dacht ik zo.
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
25-1-2004 20:23

Snake schreef:

Echt vergelijken kun je ze niet echt; voor de prijs van 1 Pioneer DJM-3000 haal je twee Sync mixers.

Niet bepaald eerlijk om ze dan te vergelijken met elkaar dacht ik zo.
tjah maar als je ze nou eens vergelijkt op gebied van de functies. welke daarin beter is?

chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-1-2004 20:32
Tja functies. Pioneer DJM-3000 is al enkele jaren oud. SynQ is pas uitgekomen. Lijkt me logisch dat de SynQ de bovenhand haalt. Maar ik ben niet zeker, ik heb de handleiding niet gelezen... Waarom lees je de handleidingen niet zelf, weet je zeker of de info juist is.

En nog wat: het is maar wat je zelf wil met al die functies, persoonlijk wil ik dat een mixer wel veel functies heeft(zoals effect send-return, eventueel aux send-return), maar geen overbodige zaken (voor mij dan) zoals effecten, samplers en dergelijke.

Want als ik een effect wil dan ga ik een externe effectbak gebruiken. Als ik wil samplen haal ik een (phrase) sampler en ga ik niet zitten prutsen met het would-be samplertje van de mixer. Met andere woorden al die 'functies' van de mixer gaan in de weg zitten, en dat komt de overzichtelijkheid niet bepaald ten goede.

Kijk maar naar de Denon DN-S5000, je verdrinkt zowat in de functies. Vlug maar eventjes zeggen dat dit mijn mening is voordat ik aan de schandpaal genageld word door S5000-gebruikers ;)
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
25-1-2004 20:35
Helaas kan ik geen handleiding van de synQ online vinden snake. Hoogstens een productsheet ,maar daar staat niet meer in als de specificaties.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-1-2004 22:47

r1talin schreef:

Maar licht het nou aan mij of is die synq gewoon beter dan de pioneer ? of lijkt het maar zo :P
en zoja waarom wel en zoniet waarom niet (misschien leuke discussie :P)
Het beter slechter verhaal ga ik hier geen woorden aan vuil maken. Ik vind zelf dat de mixer beter geasambleerd is dan een DJM600 en een beter headroom heeft. Hoe het met de DJM3000 zit weet ik niet want die heb ik nog nooit open en bloot voor m'n neus gehad.

Wat ik wel een dikke + vind aan de SMX1 is de manier waarop je de effecten gebruikt en de info die je daar over te zien krijgt op het LCD schermpje.
Je kunt precies het aantal % of miliseconden zien van hoelang het effect gaat duren en hij geeft precies aan wat je aan het doen bent e.d. Bij het asignen van de crossfader geeft de mixer ook netjes aan of het effect van A naar B gaat of andersom. Je kunt alles nagenoeg perfect instellen en de effecten klinken gewoon goed (zolang je de volle 100% maar niet gebruikt bij sommige effecten want dan word het een zooitje -> Maar das met alle effecten mixers zo).

Je kunt de effecten ook per kanaal gebruiken of direct over de master flikkeren. Netjes voor afluisteren en dan nog aanpassen voor je de schuif open tyft. Alles is in 1 oog opslag te zien en je weet dus ook precies wat je aan het doen bent. De BPM counters doen prima hun werk dus bij tappen is bijna niet nodig. De BPM counter geeft zowel het aantal BPM's aan van de master (links in de display) als die van de PFL (rechts in de display).

Het enige waar je op moet letten is bij het uitzetten van een effect -> Geeft namelijk een beetje een raar effect razz :p als je dat midden in een beat doet.

Mixer heeft gebalanceerde uitgang en is gewoon lekker stil. Geen achtergrond geluiden van de trafo of digitale zooi.

Ik vind het zelf een nagenoeg perfect mixertje voor het geld alleen had ik zelf voor een compleet andere lay out gekozen en had ik een andere kleur display verlichting genomen want dat blauw komt me onderhand de strot uit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)