Forum > Algemeen Forum

Zwart werken als DJ

(99 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
JbloemenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2003
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 31
24-1-2004 11:25

maurice schreef:

het is logisch dat een .tk domein weinig oplevert omdat niemand ze kan vinden. een .nl domein krijgt veel meer hits. en een .tk domein is ook nog eens traag, maar ik kan wel begrijpen dat je niet wil gaan betalen voor iets waar je neit cker van weet of het nut heeft.. verder blijf ik er bij dat het verschil tussen hobby en prof er altijd blijft end at er voor beide een apart publiek is..
Is Kolder Maurice,

Naamsbekendheid van een site is niet meer en niet minder dan het werk werk je ervoor doet, de reclame op je visitekaartje, op je reclameborden, je bedrijfswagen, en
niet vergeten zorgen dat zoekmachines je vinden. Zo zijn bedrijven als vodafone, de KNVB, Endemol bij ons terecht gekomen.
verder blijf ik er bij dat het verschil tussen hobby en prof er altijd blijft en dat er voor beide een apart publiek is..
Ik ben ook een hobbyist, maar ik heb er mijn broodwinning van gemaakt (kunnen maken). Ik sta nog met veel plezier achter de disco. Maar er komt een tijd (en als je bijna veertig bent zul je dat zelf ervaren) dat je je gaat afvragen wat je wil.
En ook een dj heeft niet het eeuwige leven. Ik zag mezelf niet meer bij een baas en ik kreeg de mogelijkheid, dus die heb ik met beide handen aangegrepen.
Nieuwe foto's toegevoegd aan site
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
24-1-2004 11:48
weet dat mijn verhaal niet volledig kolder is. en natuurlijk maakt het uit hoeveel je er zelf aan doet om reclame te maken... en ik heb zelf niet het gevoel dat ik als hobbyist een professional in de weg sta happy :)
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
24-1-2004 14:20

maurice schreef:

het is logisch dat een .tk domein weinig oplevert omdat niemand ze kan vinden. een .nl domein krijgt veel meer hits. en een .tk domein is ook nog eens traag, maar ik kan wel begrijpen dat je niet wil gaan betalen voor iets waar je neit cker van weet of het nut heeft.. verder blijf ik er bij dat het verschil tussen hobby en prof er altijd blijft end at er voor beide een apart publiek is..
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld,
een tk domein of een nl domein zijn toch even makkelijk in je browser in te tikken. Of niet?
Daarnaast als je je bij een zoekmachine aanmeld zet je daat niet de link naar het tk domein in, maar een rechtstreekse naar je server. Jammer dan dat er wat anders dan [je naam].tk in de adres-balk staat, maar de site kan dan gewoon op maximale snelheid gewdownload worden
Lost in Music
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-1-2004 15:55

Sgrovert schreef:

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld,
een tk domein of een nl domein zijn toch even makkelijk in je browser in te tikken. Of niet?
Het is inderdaad even snel in te tikken en de "vertraging" bij het bekijken van een .tk-domein is ook enkel en alleen bij de eerste klik, want daarna blijf je werken binnen een frame die wél rechtstreeks geladen wordt van je eigen server, dus daar gaat het weer wat sneller.

Het zit hem gewoon zo:
jij bent van plan om iets te kopen, wat voor jou enorm veel geld kost. Je kunt kiezen tussen twee IDENTIEKE bedrijven, zelfde service, zelfde prijs, enzoverder... allé, dat beloven ze toch op hun site. Het enige verschil dat je kunt merken tussen beide bedrijven is dat de ene een .be (.nl/.com/.net/.org) heeft en het ander een .tk ... maak je keuze happy :)
Nou, ik kan je maar zeggen: ik kies ongetwijfeld voor de .be !

Ik zal zelfs nog meer zeggen: wanneer ik een visitekaartje of mail of zo krijg en ik zie een .tk staan, dan sta ik al direct enorm kritisch ten opzichte van dat bedrijf!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
24-1-2004 17:24
grote drive-ins en bedrijven kunnen zich dat niet permiteren maar voor hobbyisten is tk. meer als genoeg

en trouwens effe over datwinst make
ik maak ook geen winst met mijn drive in soms leg ik zelfs zelf geld bij voor een feest. als je een andere hobby hebt moet je daar ook vaak geld in steken
Spectrum Drive-in Show
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
24-1-2004 17:40

jbloemen schreef:

JAN2 is 12 jaar, is al bezig met een drive inn maar beseft gewoonweg niet welke
verantwoordelijkheden hij tegenkomt.
Ja, dat ben ik, wat maakt dat uit? Jong geleerd is oud gedaan, is het niet?
Ik wil net als wat Victor zegt op klassenavondjes gaan draaien, jij zal me echt niet op een groot feest zien staan.

Ik ken ze wel, jongens die op 12-Jarige leefdtijd begonnen, maar wel met Skytech. Alles wel veilig, dat is het belangrijkst, vind ik.

Waarom ga ik nu niet draaien? Omdat ik niet genoeg apparatuur heb, en ik wil mensen niet teleur stellen, of zou JIJ dat leuk vinden, als er een prul-DJ op je dochters feestje kwam draaien?
Wees blij dat ik wacht, verziek ik de markt ook minder wink ;) .

Maar weer back ontoppic wink ;) .
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
2-2-2004 21:43
Ik snap die discussie over het marktverzieken niet. Iedere DJ met kwaliteit kan toch gewoon 6 x in de maand draaien als ie wil tegen een gage die bij hem past. Degene die voelt dat de markt verziekt wordt door prutsers blaast wat mij betreft wat te hoog van de toren. Echt niet iedere drive inn DJ loopt met E 300,- netto naar buiten. De echt goeie wel. En goed is dan dus niet technisch goed, maar vooral de goede plaatkeuze en presentatie. Laat jonge jongens roepen dat ze een drive inn hebben, prima, leuke hobby en wellicht krijg je leuke klusjes. Maar voor een bedrijfsfeest of een bruiloft gaat heus niemand met een 14 jarige in zee. Dan wil iedereen het beste. Wordt je dan gepasseerd door een goedkoper iemand, dan ben je of niet goed genoeg of te duur.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
2-2-2004 22:49

Elcee schreef:

Maar voor een bedrijfsfeest of een bruiloft gaat heus niemand met een 14 jarige in zee. Dan wil iedereen het beste.
Dat valt reuze mee hoor. Er zijn altijd mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Ik heb laatst zelf ook een bedrijfsfeest gedaan, terwijl ik mezelf toch als beginner beschouw.
Door internet beperkt
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
3-2-2004 11:42
Ik zie hier een discussie van .tk en .be en .nl namen staan.
Zo'n naam kost niet eens €20 per jaar, dus het lijkt me meer een kwestie van niet weten hoe te registreren of te lui zijn dan niet kunnen te betalen.
Ik vind persoonlijk ook dat zo'n .tk niet goed staat, zeker niet als dan ook nog eens de banners rond je oren vliegen als je de site bezoekt.

Maar dit is natuurlijk al weer ver offtopic
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
3-2-2004 12:35

Dieter(Pulse) schreef:

Ik vind persoonlijk ook dat zo'n .tk niet goed staat, zeker niet als dan ook nog eens de banners rond je oren vliegen als je de site bezoekt.

Maar dit is natuurlijk al weer ver offtopic
kijk je eigen link is! razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)