Forum > Algemeen Forum

Zwart werken als DJ

(99 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
JbloemenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2003
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 31
23-1-2004 13:00
Het probleem is steeds meer hoe WIJ de klant moeten overtuigen dat die 50 euro (voor een basiset) meer wel degelijk goed besteed is.

Ik begijp ook wel dat in de horeca de winstmarges miniem zijn. Maar van ONS krijg je een officiele rekening, is het een aftrekpost en zijn die 50 euro al gauw terugverdiend.

Soory Tom, maar ik vind het echt troep, ieder zijn mening. Maar waarom investeer ik in topjes van 800 euro per stuk, omdat ik kwaliteit wil bieden en ik dat aan mijn
stand verplicht ben. Dan spreek ik nog niet over peperdure subjes e.d.

Er zijn gewoon veel te veel van die gasten, omdat het veel te simpel is om het te beginnen. Misschien is het een goed iedee om een brancheorganisatie te beginnen.
Ik wil wel de aanzet geven. Dan kan de klant daar terecht voor vragen.
Als je tegenwoordig een mengpaneel bezit, een cd speler, een gratis website ben je al DJ.
Nieuwe foto's toegevoegd aan site
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-1-2004 13:14

jbloemen schreef:

Misschien is het een goed iedee om een brancheorganisatie te beginnen.
Het idee is al eerder geopperd, maar ik denk dat het heel weinig nut heeft.
Juist het gros van de (particuliere) klanten verdiept zich niet in de materie, en wat kan hun het dan schelen dat je je onderwerpt aan een set eisen van een brandgeorganisatie.

En als je een organisatie wil oprichten kost dat geld, veel geld, en dat is waar het op dit moment nou net zo moeilijk is, men wil niets besteden, dus de marge's worden ook steeds kleiner.

En dan krijg je ook weer het eisenpakket waar een brangegenoot zich aan moet onderwerpen;
Die afspraken moeten ook weer gecontrolleerd worden.
Makkelijker is het dan om eens club van geagrandeerd goeie drive-in's te starten.
En daar de klant op wijzen bij zijn prijs-aanvraag.
Die club zou een beetje verdeeld over het hele land moeten zijn, en alles redelijk volgens de regels moeten doen.
Kwaliteit geluid en licht,
Veilig,
Ervaring,
BTW,
enz.
Voordeel van zo'n club is dan ook meteen als je dubbele boekingen (aanvragen) krijgt, kun je veilig doorverwijzen zonder dat een avnd verpest word, en ze jouw ook nooit meer bellen.
En als je een aanvraag krijgt voor iets dat je liever niet doet (bij mij is dat scholen) kan je verwijzen in de wetenschap dat je ook weer wat terugverwezen krijgt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JbloemenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2003
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 31
23-1-2004 13:27
Ik denk dat een keurmerk op basis van deze gegevens makkelijk is te verwezenlijken.

Op zijn minst nodig zullen zijn BTW-nummer (Uitreksel), Kamer van Koophandel, Minimum leeftijd 18 jaar (waar ik iemand ken waar op deze regel een uitzondeing voor gemaakt zoukunnen worden omdat ie echt professioneel geluid heeft staan en ook aan de rest vna de voorwaarden voldoet., veiligheid en vakkennis.

Ik denk dat al gauw 90% hier afvalt.

Op de websites en op briefpapier het keurmerk afdrukken, desnoods voor de leden een sticker laten aanmaken voor op officieel briefpapier. zodat er niet vervalst kan worden. De rechten zouden bij en soort stichting liggen
Nieuwe foto's toegevoegd aan site
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-1-2004 13:49
Het is een leuk idee, maar zo'n club (of keurmerk) zal er nooit komen. Want als iets een ongeorganiseerde branche is, zijn het wel de drive-in shows. Bovendien zou je de ervaring, apparatuur, BTW-plicht etc. van de aangesloten shows moeten controleren. Onbegonnen werk, waar bovendien nogal wat kosten aan verbonden zijn.

Verder heeft het weinig zin je te beklagen over de hobby drive-ins die de markt verzieken. Ze zijn er altijd al geweest en zullen ook altijd blijven. Klanten die zo'n drive-in boeken omdat die € 50 goedkoper is moet je helemaal niet willen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
23-1-2004 14:00
ken een drive-in die hebben vet mooie spullen en allemaal kwaliteit, halen ze muziek allemaal van de laptop, hebben weinig orgineel mee.. maken geen intro geen einde en totaal geen preformance, en hun ow zo mooie setje draait op auto-pilot
daar gaat niemand 50 euro meer voor betalen. bedoel je kan ow zo veel reclame maken en mooie stuff hebben, maar als je lekker kan lullen heb je soms al de zaal aan de gang moet wel beetje show in zitten..
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
23-1-2004 15:28
Ik snap best dat sommige zich boos kunnen maken over de kleine concurrentie, maar zo is iedereen toch begonnen of ben ik nou gek geworden. Ik denk dat je juist blij mag zijn dat ze er zijn, want ze ruimen alle kleine feestjes op, die toch geen brood op de plank brengen, omdat het zowat aan onkosten die je moet maken al te duur voor jou zijn. De klant (van dit soort feestjes) zit helemaal niet te wachten op een profesioneel bedrijf met 5000 watt aan geluid, 25 Mac's en een lollige dj. Zij vinden het juist veel leuker en makkelijker als er iemand uit de buurt komt, die het ook nog ECHT leuk vindt om op hun feestje te mogen komen draaien.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-1-2004 15:45
Lollige dj? Die lolbroeken zitten verhoudingsgewijs meer bij de hobby drive-ins dan bij de serieuze (de naam zegt het al) bedrijven!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JbloemenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2003
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 31
23-1-2004 16:19

maurice schreef:

ken een drive-in die hebben vet mooie spullen en allemaal kwaliteit, halen ze muziek allemaal van de laptop, hebben weinig orgineel mee
Doen wij ook Maurice. Lullig hé,

Waarom, we hebben vier tassen met cd's, dat moeten er niet veel meer worden. We slepen ons gek. We kopen originele titels via het internet, niets ia KAZAA of andere wazige site's. Er bestaan firma's, zoals BCM waar je je op kunt abonneren.
Nieuwe foto's toegevoegd aan site
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-1-2004 16:24
Ik kan me ook ZO ONTZETTEND ergeren om die gastjes van een jaar of 13-14, niet echt om de leeftijd, maar die pikken wel mooi (mijn) feestjes in!

Heb het al verschillende keren hier meegemaakt, komt zo'n joch met z'n grote skytec boxjes aan, vraagt 10 Euro voor de hele avond en hopla; weer een feest minder.

Nou ben ik hier niet bang voor, want dacht je echt dat een groot evenement, bruiloften etc etc zo'n jochie gaan vragen? nee.

Dus aan de ene kant kan ik er boos om worden, aan de andere kant lach ik ze uit. Ik heb lang geen superset, en draaien kan ik ook niet als de beste (integendeel: slecht juist) MAAR ik maak de mensen het die avond naar hun zin, en ga niet zoals vele conrad boys zittend achter de draaitafels zitten...

Begrijp soms zowieso niet wat jochies hier moeten razz :p niet boos bedoelt, want DJ is en blijft (denk ik) een grote jongensdroom, maar verdiep je er eerst in en ga er dan over praten... pas met 16 ben ik hier lid geworden, en ben ik blij om ook...

Shit, OF ik krijg hier reacties op, OF ik ben ver off-topic... sorry...
JbloemenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-12-2003
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 31
23-1-2004 16:43
Volgens mij snap je hem niet EDIE.

Waarom

Kijk eens in de spiegel......

Je hebt geen superset, dat weet iedereen hier, er hebben genoeg mensen gegniffeld om de spullen die je te koop aanbood.

Je zegt dat jejelf niet een goede DJ bent, doe ons dan een lol "stop ermee"

We hadden het over internetsite's : Klik eens door het internet
Nieuwe foto's toegevoegd aan site

Terug naar forum Reageer (zonder quote)