Forum > Geluid

Synq of pioneer...

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
21-1-2004 17:25
Heey,

Ik vroeg me nou is af.
Welke is nou beter en waarom de Synq SMX-1 of de Pioneer DJM-600 (als we niet naar de prijs kijken)
ik hoop wat leuke reacties te krijgen,
heeft iemand trouwens pictures van de SMX-1 Homemade..
en heeft iemand ervaring met deze 2 mixers.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-1-2004 17:50
1 x bewerkt. Laatst door Snake op 21-1-2004 17:51
Niet naar de prijs kijken...

Een DJM-600 kost meer dan het dubbele!

Echt vergelijken kun je dus niet echt, alleen de verhouding prijs-kwaliteit dan.

En dan zal de Sync waarschijnlijk wel de bovenhand halen, alhoewel de tijd dat onder andere moet uitmaken (en zeker is dat dus nog niet).

Trouwens gebruik de zoekfunctie nu toch eens! Er is zat veel geschreven over deze twee mixers.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-1-2004 17:50
Ik zeg synq -> Betere headroom en word niet warm + makkelijk faders vervangen en net zulke leuke (sommige zijn zelfs veel leuker) effecten die makkelijk te gebruiken zijn.

In combo met de prijs van 549€ vind ik het zelf een erg leuk mixertje. Ken in ieder geval geen mixer met effecten die tegen die prijs/kwaliteits verhouding op kan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
21-1-2004 19:14
In principe kun je beter een djm 500 met een Synq vergelijken. Deze heeft geen sampler en is daardoor iets gewaagder aan de synQ. (eerste voordeel van de pioneer als ik me niet vergist laugh :D) Een ander voordeel van de djm is dat hij lekker smal is in vergelijking met een synQ (voor tabletop gebruik). De Synq daarintegen is weer een topding in een rack of samen met een dubbele cdspeler.

Wel schijnen de effecten van de synQ voor het geld top te zijn. (nadruk op schijnen omdat ik zelf helaas geen ervaring heb met de SynQ) Niet beter als pioneer natuurlijk maar toch schijnt hij er niet ver onder te doen. En dat voor de helft ,ik zou het wel weten wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-1-2004 19:37

remczero schreef:

Wel schijnen de effecten van de synQ voor het geld top te zijn. (nadruk op schijnen omdat ik zelf helaas geen ervaring heb met de SynQ) Niet beter als pioneer natuurlijk maar toch schijnt hij er niet ver onder te doen. En dat voor de helft ,ik zou het wel weten wink ;)
De effecten zijn net zo goed als die van een pioneer. Het probleem van een pioneer is een beetje dat de kleine headroom ook weer effect heeft op je effecten.

Ik zou zeggen -> zet ze naast elkaar en kijk welke je het fijnst vind.
Ik ben namelijk ook niet echt objectief omdat ik de DJM serie gewoon zwaar bagger vind.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
22-1-2004 15:03
Maar er zit op de synq geen loop functie... (net als bij de pioneer)
dat vindt ik nou juist zwaar chill,
en kan je met de synq alleen maar het effect toepassen @ bepaalde maten dus niet zoals bij depioneer met een level knop ?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-1-2004 16:44

r1talin schreef:

Maar er zit op de synq geen loop functie... (net als bij de pioneer)
dat vindt ik nou juist zwaar chill,
en kan je met de synq alleen maar het effect toepassen @ bepaalde maten dus niet zoals bij depioneer met een level knop ?
Je kunt een loopje maken van 32 beats geloof ik (moet ik hem vanavond ff aansluiten handleiding er bij pakken en proberen razz :p )

Verder kun je alle effecten naar wens instellen en kun je de parameters gewoon naar wens aanpassen. Same as an pioneer dus.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
22-1-2004 18:20

Reind schreef:

r1talin schreef:

Maar er zit op de synq geen loop functie... (net als bij de pioneer)
dat vindt ik nou juist zwaar chill,
en kan je met de synq alleen maar het effect toepassen @ bepaalde maten dus niet zoals bij depioneer met een level knop ?
Je kunt een loopje maken van 32 beats geloof ik (moet ik hem vanavond ff aansluiten handleiding er bij pakken en proberen razz :p )

Verder kun je alle effecten naar wens instellen en kun je de parameters gewoon naar wens aanpassen. Same as an pioneer dus.
dus er zit wel een soort sampler op :) (loops)
maar moet je dat ding ingedrukt houden dan...
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
22-1-2004 19:12

r1talin schreef:

Reind schreef:

r1talin schreef:

Maar er zit op de synq geen loop functie... (net als bij de pioneer)
dat vindt ik nou juist zwaar chill,
en kan je met de synq alleen maar het effect toepassen @ bepaalde maten dus niet zoals bij depioneer met een level knop ?
Je kunt een loopje maken van 32 beats geloof ik (moet ik hem vanavond ff aansluiten handleiding er bij pakken en proberen razz :p )

Verder kun je alle effecten naar wens instellen en kun je de parameters gewoon naar wens aanpassen. Same as an pioneer dus.
dus er zit wel een soort sampler op :) (loops)
maar moet je dat ding ingedrukt houden dan...
Nee werkt door middel van de crossfader -> Hoe verder je hem naar het midden schuift hoe korter de loop word. Je kunt hem een beetje vergelijken met de beatcutter op de CDJ800 van pioneer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
R1talinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 16
22-1-2004 22:53

Reind schreef:

r1talin schreef:

Reind schreef:

r1talin schreef:

Maar er zit op de synq geen loop functie... (net als bij de pioneer)
dat vindt ik nou juist zwaar chill,
en kan je met de synq alleen maar het effect toepassen @ bepaalde maten dus niet zoals bij depioneer met een level knop ?
Je kunt een loopje maken van 32 beats geloof ik (moet ik hem vanavond ff aansluiten handleiding er bij pakken en proberen razz :p )

Verder kun je alle effecten naar wens instellen en kun je de parameters gewoon naar wens aanpassen. Same as an pioneer dus.
dus er zit wel een soort sampler op :) (loops)
maar moet je dat ding ingedrukt houden dan...
Nee werkt door middel van de crossfader -> Hoe verder je hem naar het midden schuift hoe korter de loop word. Je kunt hem een beetje vergelijken met de beatcutter op de CDJ800 van pioneer.
dus stell ik zet hem zo dat ik een 4 kwarts maat heb dan hoor je dus zonder dat je verder wat doet hoor je 100e keren achterelkaar dezelfde loop ?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)