Forum > Algemeen Forum

Zwart werken als DJ

(99 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2004 23:49
Ik weet dat het fout is en dat het niet mag maar met een jaarlijkse rekening bij de belastingdienst die tussen de 1000 en 1500€ extra (nu al het 3é jaar dat ik een bedrag mag bij dokken dat daar tussen ligt) per jaar ligt heb ik zoiets van -> Dikke snikkel en ik doe het lekker zwart.

Ik geef dus niets meer op.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-1-2004 23:52
je krijgt vanzelf weer de aanslag binnen, en als je opgave in eens veranderd, kun je er gif op innemen dat ze het gaan onderzoeken.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
20-1-2004 00:15
van pak en beet 10000 per jaar naar niks is wel een hele grote stap en zullen ze geheit gaan controleren. Zoals tom al heeft gezegt. Beter bouw je het af in een aantal jaar!
"Jocha"
RL soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 9-12-2005
Berichten: 15
20-1-2004 01:03
Mensen mensen, voordat je je zelf in het gat van de belastingdienst gooit, loop eens langs bij de belastingdienst en laat je voorlichten over het hoe en wat.

Zelf ben ik in bezit van het zogeheten VAR, verklaring arbeidsrelatie.

Houdt in dat je btw plichtig bent en facturen uit kan schrijven, maar je wordt ook gezien als inkomen uit overige werkzaamheden.

Voor een freelance dj is de keuze, samen met de opdrachtgever, of je zwart of wit doet en als er achteraf toch problemen komen dan kun je alsnog op papier, pas als de opdrachtgever moeilijk wil doen met facturen, pas dan heel goed op dat je niet je eigen glazen ingooit.

Rl sound.
Waar is mijn gerber nou weer??
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-1-2004 09:16

Tom schreef:

je krijgt vanzelf weer de aanslag binnen, en als je opgave in eens veranderd, kun je er gif op innemen dat ze het gaan onderzoeken.....
En dan vinden ze niks, want je hebt je natuurlijk laten uitbetalen in cash en dat weer (onopvallend) uitgegeven.

Het zal er wel van afhangen hoe groot de bedragen zijn die je jaarlijks bijverdient. Zo'n sportwagen voor de deur moet ergens vandaan komen natuurlijk.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
20-1-2004 11:08
Als ze n iets vinden, kunnen ze altijd een schatting maken hoor, en het is dan maar aan jouw om aan te tonen dat je echt gestopt bent. en gelijkwaardig aan hun om aan te tonen dat je nog aan het werk bent...

Maar oweee als ze je tijdens een controle aantereffen in een horeca gelegenheid, dan gaan ze er dus van uit dat je de boel flest, en dan krijg je alles dubbel.
Of ze vinden bij een leverancier een bonnetje met jouw naam er op, waaruit blijkt dat je Dj spullen koopt. De fiod mag bij verdenking haast overal hun inffo vandaan halen.
Of ze al die moeite zullen doen, dat is 2.
Meestal valt het allemaal wel mee, maar als je eenmaal een kruisje achter je naam hebt, kan dat je hele leven je achtervolgen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-1-2004 13:53

Tom schreef:

je krijgt vanzelf weer de aanslag binnen, en als je opgave in eens veranderd, kun je er gif op innemen dat ze het gaan onderzoeken.....
Het draaien heb ik nog nooit op gegeven.

Dat zal dus ook niet opvallen als ik het nu weer niet op ga geven.
Zolang het mijn grootste bron van inkomsten niet is ga ik ook niets opgeven. Die klusjes die ik er bij doe zijn gewoon lekker voor in de eigen zak en daar mag de belastingdienst lekker met zijn pootjes van af blijven. Betaal ze al meer dan genoeg.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Peter HeemsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2004
Laatste: 20-1-2004
Berichten: 2
20-1-2004 14:14

Tom schreef:

Maar oweee als ze je tijdens een controle aantereffen in een horeca gelegenheid, dan gaan ze er dus van uit dat je de boel flest, en dan krijg je alles dubbel.
.
Mijn kwestie is dus dat ik via een payrolling systeem altijd achteraf een factuur kán(!) sturen....
Bij controle is dat dan mijn excuus; "ik stuur facturen aan de opdrachtgever, daarom sta ik niet op papier daar"
Dus wie kan me dan wat maken?
dan ben ik toch ingedekt? of..?
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
20-1-2004 15:55
Wij vallen onder de artiesten regeling, dit betekent dat je iets van 136 euro p.p. mag verdienen zonder er belasting over te betalen. Je moet dit alleen wel opgeven bij de belasting.
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
20-1-2004 15:59
kunnen degene die een kleine drive-in show hebben t dan ook t beste aan de verzekering opgeven?
Spectrum Drive-in Show

Terug naar forum Reageer (zonder quote)