Forum > Algemeen Forum

brand bij drive-in show

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JasperbStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
Berichten: 90
26-1-2003 00:00
kijk even op deze site
www.flyingdisc.nl/index%203.htm

hoe bergen jullie je apparatuur op?Gewoon in de garage, of loods?

hebben jullie ook rekening gehouden met brandveiligheid?
KennyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2002
Laatste: 22-3-2003
Berichten: 30
26-1-2003 00:18
ik moet al bekant gaan janken sad :(
...:::drive-in-amazing:::...
JasperbStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
Berichten: 90
26-1-2003 00:20

LJkenny schreef:

ik moet al bekant gaan janken sad :(
?>?>?>?>?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
26-1-2003 00:47
best klote voor diegene waar al die meuk is afgebrand!

ikzelf heb mn 'grote' (versterker, speakers) apparatuur in een soort opslag hok staan, (aanbouw van de garage) is geheel beton, verder geen brandgevaar oid in de buurt, staat namelijk 50 meter van het huis af, en verder weinig brandbaars in de buurt van dat gebouwtje.

mn mengpaneel zit nu nog in een flightcase met de versterker, (beide zijn 19") maar zodra ik binnenkort een nieuw mengpaneel en CDspelers heb gekocht, dan komen die in een flightcase te zitten, die ik in mn kamer onder mn bed schuif ofzo.
Music is what feelings sound like...
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
26-1-2003 10:43
al mijn spullen staan op mijn kamertje, nu het nog past ... maar als ik zo kijk begint het aardig vol te raken, en ga ik vanaf volgend jaar de kkamer als opslagruimte gebruiken ... dan ehb ik aleen plek voor een bed en bureau en de rest allemaal disco happy :)
ik heb niet echt rekening met brandveiligheid gehouden (denk ik) er hangt op de overloop wel een brandmelder !

Als mijn disco zo zou afbranden, zou ik echt KEI hard gaan janken ... En dan ik de hoop ik dat alles terugkrijg van de verzekering omdat ik niet oevral een bonnentje van heb ... En of ik dan opnieuw zou beginenn weet ik niet

Ik had die link al weleens eerder gezien, best kut voor die mensen ... alles wat ze hebben opgebouwd is naar de gort...

je kunt op het plaatje ook zien wat het allemaal is geweest...

foto 1: dj mingle
fot0 2: versterker
foto 3: mengpaneel en dubbele cd-speler (lader)
foto 4: weet ik niet ...
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 75
26-1-2003 11:59
Heb dit ooit meegemaakt. Kortsluiting in bestelwagen. Apparatuur stond in afgeschermde ruimte achter de garage maar deze ruimte is ook mee afgebrand. Apparatuur is één ding, maar verzameling van LP's, maxi LP's, singles (ik spreek over de jaren tachtig) waren mee in de rook opgegaan en als daar collector items bijzitten dan is de sentimentele waarde groter dan de materiële.

Dus een gouden tip : goed laten verzekeren tegen brand, maar ook tegen diefstal. Maak een lijstje van alle apparatuur die je hebt : aantal, omschrijving, nieuw waarde, aankoop datum, waar aangekocht en eventueel met kopietje aankoopbon en/of factuur. Is ook handig wanneer er iets gestolen moest worden. En bewaar dit op een veilige plaats (vb. electronisch op je computer en/of op de locatie waar je je webserver host). Dit lijstje heb ik ook doorgegeven aan mijn verzekeringsmaatschappij (dit kon pas wanneer je voor meer dan 2.500 euro apparuur hebt). Ik moest hiervoor geen extra verzekeringspremie betalen (dit is tot 5.000 euro) maar het is achteraf makkelijker onderhandelen van wat er nu wel en nu niet is verzekerd.

P.S. Als je als particulier je apparatuur bij je verzekeringsmakelaar onder je standaard huis tuin en keuken polis kunt laten vallen en ben je verzekerd voor water- en stormschade valt je apparatuur hier ook onder.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
26-1-2003 12:11
ik ga vanavond een lijst maken met alle apparatuur , prijzen en aankoop data's. Maar ik heb bijv. mijn versterker tweede hands ... en als die gestolen wordt ... krijg ik die dan wel of niet vergoed ?
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 75
26-1-2003 12:30
Het beste is ook een foto van je apparatuur te maken en dit bij je lijstje te steken. Een goede tip. Als je tweedehands iets koopt maak een overeenkomst op papier tussen koper en verkoper en steek dit bij je overzicht.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 75
26-1-2003 12:33
Voor het vergoeden van een tweedehands aangekochte apparatuur bij diefstal kan je best eens contact opnemen met je makelaar. Het is afhankelijk van welk type polis je hebt afgesloten of dit vergoed wordt of niet !
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
26-1-2003 12:36
Oke,
bedankt voor de info wink ;)
ik ga vanavond een lijst maken met alle apparatuur, anakoop data's ect.
Ook zal ik foto's gaan maken ...
aleen dat aankoop contract zal helaas neit meer lukken sad :(

Terug naar forum Reageer (zonder quote)