Forum > Geluid

pioneer of rodec (mengpaneel)??

(51 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
DjheronStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-2-2004
Berichten: 8
4-1-2004 18:48
goeiendag ik ben dj maar ik ben aan twijfelen of dat ik een rodec CX-1100 mengpaneel of pioneer DJM-600 gaat kopen ... welk is het beste ?? en wat zijn dan de voordelen tegenover elkaar , zijn er mss andere mengpanelen die ik zou moeten kopen dewelk ? thx ! dimi
look at this one , its called reality dude
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
4-1-2004 18:52
is het voor drive-in werk of thuis ? anders zou je ook nog kunnen kijken naar een dateq apollo.

het is een beetje wat je wilt, een mixer met fancy gadgets zoals effecten en BPM tellers en sampler, of een oerdegelijke mixer wat voor drive-in werk wel een must is.
zijn alletwee goede mixers, alleen rodec en dateq zijn gewoon een stuk degelijker op gebied van faders e.d
blaat.
DjheronStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-2-2004
Berichten: 8
4-1-2004 18:54
het is voor beginde dj met genoeg geld.. die al veel gaat draaien ik bedoel nu 1keer per maand later..meer.. dus het is voor nog wat te oefenen maar ook al voor seriuezer dus niet alleen thuis ! greetz
look at this one , its called reality dude
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
4-1-2004 19:16
Ik zou ook zeker eens kijken naar de Xone 62. Naar mijn mening het mengpaneel (en niet eens veel duurder als degene die jij noemt). Er zit alles op wat je nodig hebt (genoeg kanalen, effect send, lekkere (degelijke faders), een super klank, echt lekker klinkend en zeer goed te gebruiken VCF filter, zowat alle uitgangen zijn gebalanceerd en ga zo maar door)

Ik zou zeker niet voor de Pioneer gaan. Hij is wel overzichtelijk, en er zitten effecten op. De faders zijn echter zwaar klote en raken erg snel gaar en zijn niet zo 1,2,3 te vervangen. Hij heeft erg weinig headroom, een veel minder klankbeeld, de voeding wordt erg warm. Een leuke mixer, maar veel te duur voor de degelijkheid die je ervoor terug krijgt.
(ja zelfs mixers waar grote namen mee draaien hoeven niet altijd het beste te zijn, al lopen er velen gewoon met de massa mee en kopen hem (onbewust) toch nog te vaak om deze reden)

Rodec maakt erg degelijke mengpanelen, ik kan niks over specifieke types zeggen, het zijn echter vaak erg 'basic' mengpanelen die erg overzichtelijk zijn en alleen hebben wat je echt nodig hebt. (dus gewoon super degelijk zonder al te veel poespas, super overzichtelijk).

Mijn advies blijft gewoon een Xone 62 halen en er eventueel een Korg Koas Pad II bij halen. Heb je net iets meer als de inmiddels wel erg cliche wordende Pioneer effecten, een veel betere klank, en een veel degelijkere mixer met veel meer headroom, lekkere faders die je niet om de haverklap moet vervangen (bovendien is er ruimte genoeg om er zowat ieder type fader in te stoppen, mocht je ze ooit moeten vervangen dan kun je zelfs de linefaders nog van P&G pakken of die erg goede ALPS faders (die ALPS ongeveer net zo duur als die van Pioneer, maar gaan echt veel langer mee), kortom gewoon een droom setup waar je nooit en te nimmer spijt van krijgt.

Kijk als je echt geld genoeg hebt ook ff naar de Xone 92 en de Ecler Sclat serie, dan heb je het echt over het neusje van de zalm, zijn echt nog iets duurder.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
4-1-2004 19:30
vraag me af hoeveel mensen hun mening over de djm600 baseren over EIGEN ervaring. ik heb er zelf 1. faders slijten helemaal niet supersnel, hij staat hier nu 2 jaar en doet het nog steeds perfect. faders zijn zo te vervangen (op de 600, 500 is een ander verhaal) en over dat heet worden, ik zie dat niet echt als een probleem. zolang je 'm niet strak inbouwd zonder ventilatie.
alleen het headroom heb je gelijk in, al weet 3 kwart van de gebruikers niet wat het is en horen het ook niet ;)
blaat.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
4-1-2004 19:51
Da's een beetje standaard hier. Hier l*llen ze elkaar nogal snel na, lijkt het net of dat ze er zelf ook ervaring mee hebben.
Ik heb daar niet zo'n moeite mee, dat de DJM600 een mixer is die erg duur is voor wat ie waard is is idd wel jammer. Heb hier zelf ook nog een Apollo staan, die vindt ik lang niet zo fijn als de DJM.

Het ligt ook een beetje aan het budget. Ik ben nu eenmaal iemand die best wel eens wat wil proberen, dus Rodec, Dateq en Pioneer heb ik hier thuis gehad. Na een jaar of twee gooi ik ze eruit en koop ik wat nieuws.

Dus van mij mag iedereen kritisch zijn op mixers, zolang de mening maar onderbouwd wordt en er niet bij de eerste de beste mixer vraag Dateq en A&H naar boven komt drijven.

Als ik zelf die MX180 vergelijk met de DJM, kan ik niet meer zeggen dat de Rodec beter aanvoelt als de DJM, het geluid intereseert mij niet, de DJM is veel mooier, meer toeters en bellen als de Rodec. Zelfs de Rodec voelt nog beter aan als de Apollo, alleen qua uiterlijk is deze een stuk nooier.

Enkele andere nadelen van een DJM heb ik ooit in de review gezet.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
4-1-2004 20:17
een vriend van me heeft de rodec Mx 180MK II en ik heb een dateq apollo en vindt die Rodec toch helemaal NIET fijner als een dateq, vooral de knoppen zijn erg zwaar in gebruik ...
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
4-1-2004 20:35
Toch is het jammer dat een DJ geen rekening wilt houden met een goed of slecht klinkende mixer. Tenslotte is hij/zij er om het publiek zo optimaal mogelijk te vermaken. Dit lijkt toch een stuk beter te lukken wanneer de bron van de hele kring het niet direct verpest voor de rest van de apparatuur. Ondanks dat ik weet dat een Pioneer voor een DJ een goed en vooral vertrouwd stuk gereedschap is, zou ik snel mijn oog laten vallen op een andere mixer. Dit dus vanwege de gebrekkige geluidskwaliteit van de Pioneers. Ik heb het gemis aan kwaliteit, persoonlijk meerdere malen meegemaakt en ervaren. Vooral wanneer het rood op de mixer wordt, is het einde zoek. Het ding vervormt gruwelijk en gaat zelfs kraken.

De genoemde merken; Rodec, Dateq en A&H klinken stukken beter en zijn daarnaast ook nog eens erg degelijk. Helaas hebben deze het effecten gedeelte niet zo goed voor elkaar. Ondanks dat; probeer zeker een paar andere mixers uit. Wanneer je toch besluit om een Pioneer aan te schaffen, zorg er dan inhemelsnaam voor dat je geen enkel rood lampje ziet op zowel je inputs als output.

Veel succes met de aanschaf.

Vriendelijke groeten,
Remco van der Werff
T-LiteStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-8-2003
Laatste: 18-9-2005
Berichten: 22
4-1-2004 20:35
Als ik zou kiezen zou ik voor rodec gaan. Ik heb een MX180 mkIII. De knoppen van de mkIII zijn een stuk soepeler dan die van die mkII. Een rodec is wel erg 'basic', als je effecten wil koop je best een cd-speler met effecten, want de mx180 heeft geen send-return, wat soms wel jammer is. De geluidskwaliteit is natuurlijk wel heel erg goed, zeker in vergelijking met de pioneer, die ongeveer even duur is.
Als je wel al die toeter en bellen wilt, maar als je er niet zoveel geld aan wilt geven is de SynQ SMX-1 misschien een optie. Heb geen flauw benul of het werkt (of hoe) maar het ziet er veelbelovend uit, zeker als je hun draaitafel ziet... (ik wacht vol ongeduld op een review)
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
4-1-2004 20:36
De knoppen van de Rodec MKII mengpanelen waren inderdaad stroef om aan te draaien, maar die van de MKIII zijn helemaal niet stroef meer om aan te draaien.Ik zelf heb een Rodec MX-240MKIII en ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)