Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Watt-Xtra

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Watt-Xtra (Pagina: 9 van 10)

Topic: Advies bij eerste EV RX set (14-11-2011 17:18:00)

bomdes schreef:

Dan vind ik ze eerlijk gezegd toch maar mager van output voor wat ze kosten. De SRX718S zit rond dezelfde prijs als de RX118 van EV, maar 4 van die SRX subs heb ik al prima 1000+ personen mee gedaan zonder ze naar hun limieten te krijgen.
Ik vind de EV rx118 ook geen beste kast...
Maar om nu meteen te geloven dat jouw 4 srx718 kasten 1000+ personen voorzien van meer dan voldoende geluid, het kan wel maar vertel ons dan ook even wat voor soort feest het was en wat de bedoeling was....

Ik doe regelmatig 1000 man plus zonder bassen... laugh :D laugh :D Maar dan hebben we het niet over een disco of live versterking!

Zoals ik al vermelde, ik persoonlijk vind de output van een RX118 ook mager, bij 3 stuks per kant wordt het pas wat... enkel neerzetten met een topje moet je de bass al flink laten werken wil hij een beetje aanwezig zijn!
Topic: Advies bij eerste EV RX set (12-11-2011 16:43:00)

BSS schreef:

2 van die basskasten niet voldoende voor 200 personen?
Voor 1300 euro per kast mag je toch wel wat meer krijgen vind ik, tenzij je iets anders bedoelt.
Ik heb die basen van EV nooit bijzonder gevonden, eerder slecht, zeker als je hoort wat ze kosten. Wat er meer op de markt te verkrijgen is, dan wel zelf te bouwen. Kost minder en presteert veel beter!

Bij drie stuks per kant plat op elkaar gestapeld wil het pas een beetje koppelen zodat het te doen is, enkel per kant zeker weten niet mijn ding! Maar het kan nog beroerder, de rx dubbel 18 kast, das helemaal drama!!
Topic: Advies bij eerste EV RX set (1-11-2011 12:28:00)
Wij wisten toch allang dat je EV zou gaan aanschaffen?

Ik betwijfel of zn enkele 18" van EV hetzelfde doet als zn RCF active. Maar voor de groei is het wel een goedkopere oplossing om naar een extra setje bassen te gaan.
4 topjes is wel een hoop flexibiliteit meer natuurlijk!

succes met je aankoop!
Topic: Simpele goedkope draadloze zang microfoon. (25-10-2011 11:21:00)

bomdes schreef:

AKG WMS40 Mini is makkelijk te vinden rond de 125EUR en zijn steengoede microfoons. Zelfs de grote WMS45 Perception past netjes in je budget.
Je meent dit toch niet serieus he? Dat het steengoede mics zijn? De TS zoekt een zangmic, draadloos! AKG wms40 is best leuk voor spraak, doet deze zelfs heel goed, maar dan houdt het ook op!

2de hands is er met wat goed zoeken nog wel eens een oude type sennheiser ew135/145 en soms zelfs 165 te vinden, G1 serie, 135 zou ik persoonlijk links laten liggen voor zang, maar vanaf 145 is het al wel te doen! Nadeel, freqeuntie bereik weten we allemaal niet hoelang het nog beschikbaar is, verder moet er een 9V blokje in en zijn deze elke avond wel aan vervanging toe!

Heb je de tijd en kun je evt je budget oprekken dan is voor zn 300 euro ook wel eens slx sm58 te vinden van Shure!
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (23-10-2011 13:37:00)
De JBL verplaatst heel veel lucht in standje oorlog. Als de Fan dus volluit staat te blazen, daarbij wordt er zoveel luch door de versterker getrokken dat deze lucht niet heel veel warmer zal worden als dat de lucht al is, zal weinig problemen opgeven denk ik.
Ik heb meer moeite met de processor tussen beide ampjes in, hierdoor kan de processor nog wel eens heel warm worden, en dat zal hij minder fijn vinden!

Hoe bevalt de JBL op je bassen tov de AA?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-10-2011 13:26:00)
Dat op locatie is nogal wat.

Ik dacht dat ik dat ook had. Nou ik ben dus eens berooft op locatie, gebeurde onder mijn ogen, cdj1000 die werd meegenomen door een draaiende dj omdat hij geen geld van organisatie had gehad.

Is uitgelopen op een handgemeen buiten op de parkeerplaats, met voor mij hele nare gevolgen. Aangifte, politierapport alles heb ik, maar ik kon A fluiten naar mijn centen (cdj1000 inhuur), B organisatie niet aansprakelijk stellen want die was vertrokken, tot op heden nog steeds geen geld... C hiervoor was ik dus niet verzekerd, ik was er immers zelf bij, had beter op mijn spullen moeten letten. Ik was toendertijd verzekerd bij *nterpolis, heb dit direct opgezegt en ben ook naar M**us gegaan, met het uitdrukkelijke verzoek geen *nterpolis verzekeringen aan te gaan. Plus een aantal voorwaarden van hen duidelijk op papier met een aantal tegenvoorwaarden van mijn kant op papier welke mijn agent toen heeft ondertekend.

Inmiddels ben ik overgestapt naar een localere tussenpersoon, meer persoonlijk contact, zo nu en dan gesprekken en deugdelijk advies over wat wel en niet te doen, moeten verzekeren.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (22-10-2011 22:19:00)

Dré schreef:

YourLiVe schreef:

Gewoon een bus met klasse 3 alarm die onder het slaapkamerraam geparkeerd wordt, hoef je nooit iets uit te laden. Is nog verzekerd ook...
Verzekerd tot welk bedrag? Onder welke verzekering? Welke maatschappij doet dat?
transport verzekering, indien afgesloten, lading niet zichtbaar, roosters voor evt achterramen, tussenschot en grijpbare artikelen vastgezet. Verder idd een klasse 3 alarm. Vooraf een bedrag afgesproken wat max verzekerd. Grijpbare artikelen? een laptop los, dan wel in tas. CDJ2000 in flightcase is niet meer grijpbaar voor verzekering.

Verder netjes een up to date lijstje met serienummers bij de hand hebben. En tevens een lijst met grotendeel apparatuur en inventariswaarde bij de verzekering.
Topic: Advies bij eerste EV RX set (20-10-2011 16:52:00)
Onzin om 2,5mm2 kabels te nemen voor een actief bass top setje!! door 40 meter 1,5mm2 mag je gewoon de volle 16A trekken!
Iedereen die beweert dat 2,5mm2 noodzakelijk is, jammer maar is in mijn ogen ook geld verspilling.

Op een enkele kabel scheelt het niet zo heel veel, maar als je concequent dergelijke zaken afweegt kan het op den duur toch aardig wat schelen. Daarnaast, 100 meter 3*1,5mm2 is altijd lichter dan de 2,5mm2 uitvoering.

Wij hebben hier alles 1,5mm2. Enkele km's totaal en gebruiken dit zonder problemen voor alles en nog wat. Pas bij lange lengtes in combi met grote vermogens, meer dan 10A continue en of pieken die veel vragen, blinders bv dan worden er dikkere kabels gebruikt, of en dat is nog beter, de stroomverdeler, dan wel dimmer dichterbij geplaatst.

Kon je de set nog een beetje opentrekken daar in cuijk?
die EV set zal niet in balans zijn denk ik, dubbel 12" topkast met een enkele 18"!
Je hebt daar niet dvx gehoort? Prijsverschil met TT is niet te rechtvaardigen vind ik
Topic: Advies bij eerste EV RX set (18-10-2011 18:08:00)

DJ Robbie schreef:

Als je aankomende woensdag naar RSC toe gaat, is het misschien ook een optie om naar een setje van dB Technologies te luisteren. Bijvoorbeeld een S10 sub met een DVX D12 topje. De DVX serie is echt een hele goede serie, volledig uitgevoerd met RCF componenten. En toch een stukje betaalbaarder dan een TT setje.. Durf zo alleen niet te zeggen of Roger (RSC) de dB kasten ook heeft staan voor een demo.
Had ik eerder ook al eens aangehaald! Is een erg lekkere combi, en met een enkele s10 per kant zul jij heel veel feesten al kunnen voorzien van voldoende laag heb ik zn idee!
TT serie van rcf is maar een fractie beter, niet te verantwoorden dat prijsverschil.
Topic: 4 baskasten op 1 amp? (12-10-2011 17:08:00)

Tom schreef:

Watt-Xtra schreef:

maar je krijgt door lange lengtes kabel wel vermogensverlies.
Ik neem toch aan dat we niet de 100 meter te boven komen?
En wel een redelijke draaddikte gebruiken?

En dan mag je me dat verlies toch uitleggen wink ;)
we verstoken tegenwoordig allemaal steeds meer vermogen richting subwoofers.. lange kabels kan daarbij een negatief effect hebben op je uit eindelijke resultaat. Uiteraard is een goede kabeldikte ook van essencieel belang.
Enkele fabrikanten geven ook advies lengtes en bijpassende kabeldiktes aan.
Ik zie toch heel vaak langere lengtes, 25 meter en 1,5mm2 kabel.

Doe eens een simpel testje, je neemt een amp, een setje flinke bassspeakers, kabels met een lengte van 25 meter, 1,5mm2 en dan hetzelfde setje maar dan met 4mm2

Zodra je de amp op 2 ohm gaat belasten zul je wel degelijk verschil gaan merken in je setje met 4mm2 kabel en 1,5mm2 kabel.

Ik heb max 15meter lengtes, moet ik grotere afstanden overbruggen dan gaan er meer ampkanalen mee en wordt er zeker niet onder de 4 ohm gespeeld, liever gebruik ik echter hiervoor actief en kan kan een lange xlr kabel nemen :D
Bij bassen gaan de amps zowieso zo kort mogelijk op de speakers. Veelal er direct achter.
Topic: 4 baskasten op 1 amp? (9-10-2011 14:31:00)

Tom schreef:

Watt-Xtra schreef:

Let ook op dat de impendantie nog verder zakt met meer kabels ertussen!, langere lengtes.
Leg eens uit.......... wink ;)
beetje verkeerd gelezen, geschreven, je weerstand wordt juist groter, maar je krijgt door lange lengtes kabel wel vermogensverlies.
Ampjes dichtbij de speakers om verlies zoveel mogelijk te beperken.

Verder zullen er een hele boel mensen zijn die probleemloos draaien op 2 ohm, gebrugd 4ohm enz. Het kan idd, voor sommige is het noodzaak om de ampjes tot de max te laten spelen, voor andere misschien een luxe om alles netjes 4ohm of hoger te kunnen laten draaien.

effin, 10 mensen, 10 meningen!
Topic: Advies bij eerste EV RX set (7-10-2011 11:10:00)
RCF TT serie zou ik idd ook eens naar gaan luisteren.

Anders de DVX serie van DB technologies, is ook allemaal RCF!

een setje van dvx D12 top met een S10 bass, duw je met gemak een feestje van 150-200 personen mee! De S10 is een heel prettig bassje. D12 top is een 60 graden top, dus ook 2 stuks naast elkaar is goed te doen. Verder natuurlijk actief, niet te zwaar, vele extra's als betaalbare hoezen, vliegbeugels enz verkrijgbaar.

En het past nog binnen je budget ook, ik zou dan eerder neigen naar 4 keer top en 2 keer bass. Die S10 bassen hebben daar geen enkele moeite mee!

Andere optie, ook al aangehaald, TW audio.. een 12" top met de dubbel 15" bass per kant, Gaat ook erg prettig!
FBT Verve, en of Promax, FBT is niet heel bekend maar maakt erg mooie spullen met erg goede componenten, veelal B&C. Is betaalbaar, klinkt erg goed en zowel actief als ook passief te verkrijgen.

Er zijn niet veel winkels, gelegenheden waar je veel verschillende merken, types goed met elkaar kunt vergelijken.
Elk merk heeft zo zijn eigen dealers, verkoopkanalen en daardoor zul je niet snel een aantal dezelfde producten van verschillende fabrikanten bij elkaar zien staan.
Topic: 4 baskasten op 1 amp? (6-10-2011 12:48:00)

hugovanmeijeren schreef:

Geen idee wat iedereen zo ontzettend tegen het draaien op 2 ohm heeft. Nagenoeg elke moderne goede kwaliteit versterker kan dit probleemloos aan.

Vroeger was dat inderdaad een heel ander verhaal.

Ik heb jarenlang de subs in 2 ohm per kant op een Crest 8001 gedraaid en nooit problemen gehad, klankmatig ook geen enkel punt.

Groeten Hugo
Ook de meeste "betere" merken, met geschakelde voeding ampjes leveren niet zoveel vermogen op 2 ohm, verliezen toch wel klank bij belasting op 2 ohm. Die "oude bakken" hadden, hebben er idd geen moeite mee!

lab 6400 bv levert amper vermogen meer op 2 ohm.
Digam K serie heeft er dan wel geen enkel probleem mee!

Indien niet noodzakelijk draai ik ook liever op 4 ohm dan lager, sporadisch wordt er hier nog wel eens met 3 kasten per amp kantje gedraait, maar dan is het altijd slechts een kant van de amp.
Let ook op dat de impendantie nog verder zakt met meer kabels ertussen!, langere lengtes.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (15-9-2011 12:38:00)
Versnelling 3 en 4 ratelden als een gek, begon met wat huilen in de bak... auto werd er rauwiger om, reed niet meer soepel enz. Iets met lagers en tandwielen ofzo...

Gehele bak laten reviseren, koppeling was dan wel gewoon dik in orde!
Moet er nu weer verplicht even mee rondrijden wink ;) Maar gebruik de bakwagen steeds meer. Binnenkort de Master maar eens goed laten poetsen, nieuwe stickers erop en dan kan hij weer even mee!
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-9-2011 20:13:00)
Eerste echte probleem met de Master... 160D Km's gereden en de versnellingsbak moeten reviseren.. 3 was aan diggelen, 4 was ook weinig van over..

oordeel: komt wel vaker voor bij de master.. lekker dan, ding is van dec. 2004

Maar na 2 rooitjes te hebben overgemaakt rijdt hij weer als Nieuw wink ;)
Topic: Standarisatie (flight) kisten (8-9-2011 23:11:00)
ben je niet te groot kwa bedrijfsomvang met een heel uitgebreidt, dan wel veel spullen..

Veel dezelfde klusjes en dus redelijk vaak dezelfde apparatuur mee? Lekker in flightcases, L-cases met deurtjes.

Vaak moeten ompakken, verschillende set-ups enz.. en of flexibel willen en moeten zijn? Binnenrackjes met stolpjes!

Anders betaal je je scheel aan racken, doppen, wielplaten en extra ruimte en vervoer nodig.

Ben je van plan te groeien naar meerdere sets, dan is het overwegen wel waard om voor stolp te kiezen.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (27-8-2011 17:17:00)
Martin,

je weet toch dat je hier in de achterhoek zo vervoer kunt halen??
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (24-8-2011 13:10:00)

dexter schreef:

Voorbeeld 1 van mn auto's draait bij 120 3500 toeren verbruik 1:16
mn andere auto draait bij 120 3000 toeren verbruik 1:14.
Mn broertje zijn zijn Fiat Ducato draait in de 6 2500 toeren bij 120
verbruik 1:11 als ik het goed heb.
In principe zegt dat niet zoveel over het verbruik, dat heeft ook oa met de
koppel en vermogens curve te maken, en kwa geluid ligt het er net aan hoe het met
de geluids en vooral contact demping van de desbetreffende auto is gesteld.
Zoals ik al aangaf, vooral het grauwer worden van de moter bij hogere toerentallen is gewoon irritant.
De extra herrie die hierdoor wordt geproduceert bevordert niet de comfort.. Dus langere afstanden op de snelweg wordt dan al snel vervelend.
Verbruik heeft er niets mee te maken, dat is vooral je rechtervoet die dat bepaalt.
Zo rij ik met zowel mijn master als met de Iveco bakwagen een pak antal km''s minder dan een collega van mij.
Haalt hij met de renault bv 1op 15 tot bijna 1op16.. rij ik gemiddeld max 10 km met een litertje diesel!

Bombes, chiptunen is echt een aanrader, kan idd een pak schelen in de brandstofkosten, maar wel geheel afhankelijk van weer die rechtervoet... Zo heb ik mn Master ook gechipt... maar nu lust ie wel aardig bandjes laugh :D
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (23-8-2011 22:29:00)

dj-nsp schreef:

Transit aan gedacht maar zulke verhalen maakte me niet echt enthousiast.
Meer een "Familie" bus kwam er uit verschillende tests.

Dus nee die sla ik over in de keuze.
Vandaag nog een transit uit 2008 mee onderweg gehad, bus zo goed als leeg, 4 meter tandem aanhanger erachter met slechts 300kg belading. de 100pk uitvoering.,. Tot aan de 80-100 km/u is het een prima wagen, daarboven is het ineens net een vrachtwagen, gegrom uit de moterruimte, niets geen vermogen meer, een blok dat dik over de 3500 toeren draait bij 110km/u.

Nee leuk ding voor in de stad enz, maar niet mee op de snelweg komen! Verder rijdt hij wel erg prettig en soepel. Veel comfort ook, dat wel maar echt, de snelweg zou je ermee moeten vermijden.
Topic: Live mixer (4-8-2011 12:44:00)
2de hands Wizard van A&H, klinkt stukken beter als een ZED... Wel opletten welke serie, serie een zonder effect... zeer goed. serie 2 had wat problemen met phantom en knetterende kanalen.. versie 3 is ook weer top..Moet volgens mij wel lukken voor zn 600 euro. Ben je een stuk beter af dan zn ZED ding.

Anders, stukje ouder alweer, maar erg goed klinkend, een Studiomaster.. die hebben een aantal hele beste compacte mixers voor vaak weinig geld, merk is niet heel bekend maar maakt o zo goede mixers. Meestal met erg veel mogelijkheden.