Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hugovanmeijeren
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hugovanmeijeren (Pagina: 9 van 10)
Topic: Digimixer: Behringer X32 (22-1-2011 13:02:00)Waar en hoe gemeten?
A-gewogen op FOH..? Helemaal top en volledig mee eens!
C-gewogen 1 meter voor de luidsprekers..? Tja, dan kunnen we wel thuis blijven met alle spullen, want dan gaat het publiek zelf al harder...
Groeten HugoTopic: Uitlichten orkest (5-12-2010 17:36:00)Ik neem aan dat het orkest niet met de rug naar het publiek toe zit. (Kan in bepaalde situaties wel als het orkest moet meespelen met een act op het toneel, maar deze uitvoering draait om het orkest zelf begrijp ik van de TS...)
Die lampjes staan dus helemaal van het publiek weggedraaid, je moet dan wel heel gek gaan zitten draaien wil je daarmee iemand uit het publiek mee in het gezicht schijnen (dat kan door het lampje helemaal om te draaien zodat je zelf nul komma niks meer ziet van je bladmuziek, lijkt mij heel erg sterk dat dat gebeurt)...
Maar goed, het is maar een suggestie. Bij mij werkt het altijd heel erg goed, ik krijg altijd te horen dat de muzikanten heel erg blij van die lampjes worden.
Groeten HugoTopic: Uitlichten orkest (5-12-2010 16:36:00)
ik denk toch dat een eq niet overbodig is. gewoon op 0 zetten en dat je dan wel tijdens de dienst kan ingrijpen.
en die toon er uit halenVoor zover ik weet is Dateq een fabrikant van voornamelijk DJ-mixers (en broadcast tafels), lijkt mij de meest ongelukkige keuze die je maar kunt maken...
Wat je nodig hebt is gewoon een goede kwaliteit 'live' tafel.
Wat betreft de EQ, ik was ervan overtuigd dat we het over de 'kanaal EQ' op de mengtafel hadden. Een externe EQ kun je gebruiken, maar het meeste vang je vaak wel op met de EQ in een DSP. Sowieso is je instelling "dat je dan wel tijdens de dienst kan ingrijpen" verkeerd, dan ben je dus al (veel) te laat. Dat zijn de dingen die je van tevoren oplost zodat je er tijdens de dienst geen last van hebt.
Heb je al vaker toespraken en live-muziek versterkt? Zo niet dan is het misschien een verstandig idee om deze klus uit te besteden aan iemand die hier wel (veel) meer ervaring in heeft.
Groeten HugoTopic: Hulp bij begrafenis (3-12-2010 16:42:00)
Instrumenten recht en vlak doorgeven, geen compressie of eq!Ik wil hier graag tegenin gaan.
Een equalizer gebruik je normaal gesproken om 'fouten' (onvolmaaktheden) in je microfoons en in de plaatsing ervan op te vangen. Als je alles 'vlak' wilt doorgeven dan moet je op alle instrumenten referentiemicrofoons gebruiken.
Wat je niet wilt is een 'kermis' aan geluid creëren, je wilt (ook nog eens totaal afhankelijk van het genre) naar een rustig en clean geluid, zonder EQ ga je dat waarschijnlijk nooit bereiken.
Daarnaast, waarom geen compressie gebruiken? Voor toespraken is een compressor één van de meest nuttige tools die je als technicus tot je beschikking hebt, een compressor vangt niveauverschillen op, hierdoor kun je de toespraak veel rustiger overbrengen en maakt het voor het publiek veel prettiger om naar te luisteren.
Het is waar dat je gain before feedback door een compressor omlaag wordt gehaald, maar ik neem aan dat je door je opstelling en het tactisch gebruiken van een equalizer nooit last van feedback zult hebben (dat is immers ook het werk van een technicus)...
Groeten HugoTopic: Vliegen met toppen. Wat heb ik nodig (30-11-2010 15:35:00)Ik wil hier graag nog even op reageren:
Polyester rondstroppen zijn niet geschikt om materialen mee te vliegen. Deze dingen hebben namelijk de vervelende eigenschap om bij (grote) hitte te smelten (bijvoorbeeld wanneer ze tegen de behuizing van een lamp aanhangen of in geval van brand!) met alle gevolgen van dien.
Vanwege deze reden dienen altijd(!) steels of zogenaamde softsteels (polyester rondstrop met daarin staalkabels, ook bekend als 'Spanset') gebruikt te worden.
Groeten HugoTopic: Zogenaamd bestelde advertenties (29-11-2010 17:58:00)Dan moet je de wielplaten a-symmetrisch onder je kist zetten. Ben je ook van dat probleem verlost.
Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de kisten van Ampco/Flashlight.
Bokwielen zijn naar mijn idee de grootste ondingen die er zijn...
Groeten HugoTopic: Zogenaamd bestelde advertenties (2-11-2010 13:41:00)Dat is een waar woord. Zolang alles goed gaat is er nooit een reden om naar de Algemene Voorwaarden te verwijzen, zelfs al gaat het in de praktijk wat anders dan de gewenste procedure volgens de AV.
Pas als er een meningsverschil ontstaat kun je heel duidelijk zeggen: dit zijn de schriftelijke afspraken en dus kan er geen twijfel meer bestaan over bij wie de fout ligt.
De installatie is geleverd zoals beschreven door de klant, de verhuurder kan verder niets doen dan er vanuit gaan dat de door de klant gevraagde apparaat aan zijn of haar doel beantwoord.
Groeten HugoTopic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-10-2010 17:26:00)
De invloed van de overname van Midas is in ieder geval wel al direct zichtbaar. (AES50)
Groeten Hugo
Topic: Camlock/Powerlock (19-1-2011 20:16:00)Groeten Hugo
Mag ik er even op wijzen dat Camlock en Powerlock nogal verschillende connectoren zijn!
Ze zijn wel aan elkaar verwant, maar Powerlock is de veiligere variant!
Camlock is in Nederland niet echt geliefd en is zo langzamerhand wel overal zo'n beetje voor Powerlock vervangen. (Uitzonderingen daargelaten, zeker in combinatie met internationale tours.)
Groeten Hugo
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (19-1-2011 20:10:00)Ze zijn wel aan elkaar verwant, maar Powerlock is de veiligere variant!
Camlock is in Nederland niet echt geliefd en is zo langzamerhand wel overal zo'n beetje voor Powerlock vervangen. (Uitzonderingen daargelaten, zeker in combinatie met internationale tours.)
Groeten Hugo
Zolang je niet weet hoe en wat er gemeten wordt kun je er dus nog helemaal niets over zeggen...
Ik vind het prima als er duidelijke regels komen, máár dan wel regels waar we wat mee kunnen. (Voor festivals een 100dB(A) op FOH lijkt mij een erg goede zaak bijvoorbeeld).
Groeten Hugo
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (19-1-2011 19:39:00)Ik vind het prima als er duidelijke regels komen, máár dan wel regels waar we wat mee kunnen. (Voor festivals een 100dB(A) op FOH lijkt mij een erg goede zaak bijvoorbeeld).
Groeten Hugo
eddy wally schreef:
De grote festivals nog max.100 db.+ gratis oordopjes + konstante metingen via scherm aan publiek tonen.Middelgroot 95db en klein 90 db.A-gewogen op FOH..? Helemaal top en volledig mee eens!
C-gewogen 1 meter voor de luidsprekers..? Tja, dan kunnen we wel thuis blijven met alle spullen, want dan gaat het publiek zelf al harder...
Groeten Hugo
Frank76 schreef:
Het orkest richt het lampje voor hen in de ideale stand, zonder na te denken of je er wellicht vanuit de zaal recht in kijkt.Die lampjes staan dus helemaal van het publiek weggedraaid, je moet dan wel heel gek gaan zitten draaien wil je daarmee iemand uit het publiek mee in het gezicht schijnen (dat kan door het lampje helemaal om te draaien zodat je zelf nul komma niks meer ziet van je bladmuziek, lijkt mij heel erg sterk dat dat gebeurt)...
Maar goed, het is maar een suggestie. Bij mij werkt het altijd heel erg goed, ik krijg altijd te horen dat de muzikanten heel erg blij van die lampjes worden.
Groeten Hugo
Voor orkesten probeer ik als het eenmaal kan losse lampjes voor de bladmuziek te gebruiken (deze om precies te zijn).
Daar worden de muzikanten over het algemeen héél erg gelukkig van en je bent zelf veel vrijer in het maken van een lichtontwerp.
Groeten Hugo
Topic: Hulp bij begrafenis (4-12-2010 12:40:00)Daar worden de muzikanten over het algemeen héél erg gelukkig van en je bent zelf veel vrijer in het maken van een lichtontwerp.
Groeten Hugo
dj-nsp schreef:
Er komen verschillende optredens.dj-nsp schreef:
over de e.q nou we hebben een we gebruiken/huren een dateq mengpaneel.ik denk toch dat een eq niet overbodig is. gewoon op 0 zetten en dat je dan wel tijdens de dienst kan ingrijpen.
en die toon er uit halen
Wat je nodig hebt is gewoon een goede kwaliteit 'live' tafel.
Wat betreft de EQ, ik was ervan overtuigd dat we het over de 'kanaal EQ' op de mengtafel hadden. Een externe EQ kun je gebruiken, maar het meeste vang je vaak wel op met de EQ in een DSP. Sowieso is je instelling "dat je dan wel tijdens de dienst kan ingrijpen" verkeerd, dan ben je dus al (veel) te laat. Dat zijn de dingen die je van tevoren oplost zodat je er tijdens de dienst geen last van hebt.
Heb je al vaker toespraken en live-muziek versterkt? Zo niet dan is het misschien een verstandig idee om deze klus uit te besteden aan iemand die hier wel (veel) meer ervaring in heeft.
Groeten Hugo
Tom schreef:
4/Instrumenten recht en vlak doorgeven, geen compressie of eq!
Een equalizer gebruik je normaal gesproken om 'fouten' (onvolmaaktheden) in je microfoons en in de plaatsing ervan op te vangen. Als je alles 'vlak' wilt doorgeven dan moet je op alle instrumenten referentiemicrofoons gebruiken.
Wat je niet wilt is een 'kermis' aan geluid creëren, je wilt (ook nog eens totaal afhankelijk van het genre) naar een rustig en clean geluid, zonder EQ ga je dat waarschijnlijk nooit bereiken.
Daarnaast, waarom geen compressie gebruiken? Voor toespraken is een compressor één van de meest nuttige tools die je als technicus tot je beschikking hebt, een compressor vangt niveauverschillen op, hierdoor kun je de toespraak veel rustiger overbrengen en maakt het voor het publiek veel prettiger om naar te luisteren.
Het is waar dat je gain before feedback door een compressor omlaag wordt gehaald, maar ik neem aan dat je door je opstelling en het tactisch gebruiken van een equalizer nooit last van feedback zult hebben (dat is immers ook het werk van een technicus)...
Groeten Hugo
Ganzz schreef:
Ik dacht aan per top aan 2 van deze die ik om de truss heen doePolyester rondstroppen zijn niet geschikt om materialen mee te vliegen. Deze dingen hebben namelijk de vervelende eigenschap om bij (grote) hitte te smelten (bijvoorbeeld wanneer ze tegen de behuizing van een lamp aanhangen of in geval van brand!) met alle gevolgen van dien.
Vanwege deze reden dienen altijd(!) steels of zogenaamde softsteels (polyester rondstrop met daarin staalkabels, ook bekend als 'Spanset') gebruikt te worden.
Groeten Hugo
Maar bij dat soort fake-overeenkomsten is het toch heel eenvoudig: niet betalen en nergens op reageren.
Misschien dat ze nog een keer een dreigbrief van een of ander incassobureau sturen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze veel verder gaan, ze zitten immers zelf ook hartstikke fout.
Groeten Hugo
Topic: Labgruppen LAB2002 (10-11-2010 09:07:00)Misschien dat ze nog een keer een dreigbrief van een of ander incassobureau sturen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze veel verder gaan, ze zitten immers zelf ook hartstikke fout.
Groeten Hugo
Hoi Joost,
interessant en nuttig verhaal. Bedankt!
Ik had ook al even contact met Lab.gruppen gezocht, zij konden mij vertellen dat de LAB2002 in 2002 uit productie ging (what's in a name...) en het een voortzetting van het originele ontwerp uit 1990 is: de LAB2000.
Mocht iemand nog iets weet toe te voegen hoor ik het graag.
Groeten Hugo
Topic: Labgruppen LAB2002 (9-11-2010 10:22:00)interessant en nuttig verhaal. Bedankt!
Ik had ook al even contact met Lab.gruppen gezocht, zij konden mij vertellen dat de LAB2002 in 2002 uit productie ging (what's in a name...) en het een voortzetting van het originele ontwerp uit 1990 is: de LAB2000.
Mocht iemand nog iets weet toe te voegen hoor ik het graag.
Groeten Hugo
Hoi,
iemand ervaring met deze (LAB2002 van Labgruppen) beestjes?
Op internet zie ik hier en daar dat deze gelijk zijn aan een FP3400, zijn deze enkel ge-relabeled of zijn er andere verschillen?
Heeft iemand een idee van de leeftijd van deze amps?
Groeten Hugo
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (2-11-2010 16:17:00)iemand ervaring met deze (LAB2002 van Labgruppen) beestjes?
Op internet zie ik hier en daar dat deze gelijk zijn aan een FP3400, zijn deze enkel ge-relabeled of zijn er andere verschillen?
Heeft iemand een idee van de leeftijd van deze amps?
Groeten Hugo
Precies.
Hier nog een fotootje voor de duidelijkheid: kist met a-symmetrische wielplaat.
Het hangt er een beetje vanaf waar het zwaartepunt in je kist zit, het klopt dat het praktischer is voor grotere kisten, deze zijn vaak ook dusdanig zwaar dat tippen geen leuk karweitje is...
Groeten Hugo
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (2-11-2010 14:54:00)Hier nog een fotootje voor de duidelijkheid: kist met a-symmetrische wielplaat.
Het hangt er een beetje vanaf waar het zwaartepunt in je kist zit, het klopt dat het praktischer is voor grotere kisten, deze zijn vaak ook dusdanig zwaar dat tippen geen leuk karweitje is...
Groeten Hugo
En in alle parren moet Lee 130 zeker?
Dan kun je lachen als je dit aan de verkeerde persoon vraagt en je hebt toevallig een stel scrollers mee.
Groeten Hugo
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (2-11-2010 13:43:00)Dan kun je lachen als je dit aan de verkeerde persoon vraagt en je hebt toevallig een stel scrollers mee.
Groeten Hugo
Brokencore schreef:
Tenzij je de kisten gaat tippen, dan maken die wielen (en je apparatuur) altijd zo'n smakKijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de kisten van Ampco/Flashlight.
Bokwielen zijn naar mijn idee de grootste ondingen die er zijn...
Groeten Hugo
De website waarnaar je verwijst heeft als titel: "Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument"...
Ik vraag me af of deze regels ook voor bedrijven gelden...
Groeten Hugo
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-10-2010 22:00:00)Ik vraag me af of deze regels ook voor bedrijven gelden...
Groeten Hugo
DJefke schreef:
Algemene voorwaarden dekken je juridisch een beetje in. Gezeur zal je er nooit mee vermijden.Pas als er een meningsverschil ontstaat kun je heel duidelijk zeggen: dit zijn de schriftelijke afspraken en dus kan er geen twijfel meer bestaan over bij wie de fout ligt.
De installatie is geleverd zoals beschreven door de klant, de verhuurder kan verder niets doen dan er vanuit gaan dat de door de klant gevraagde apparaat aan zijn of haar doel beantwoord.
Groeten Hugo
Een regeltje als "De Verhuurder gaat er vanuit dat de Huurder bekend is met de
werking van de Apparatuur en dat de door de Huurder bestelde apparatuur beantwoordt aan het doel waarvoor de Apparatuur gehuurd wordt." opgenomen in je Algemene Voorwaarden voorkomt een boel van dit soort gezeur.
Algemene Voorwaarden zijn nooit leuk en in principe ook niet nodig totdat er een keer geëtter komt en dan kun je er naar verwijzen.
Groeten Hugo
Topic: Post hier je logo! (22-10-2010 00:35:00)werking van de Apparatuur en dat de door de Huurder bestelde apparatuur beantwoordt aan het doel waarvoor de Apparatuur gehuurd wordt." opgenomen in je Algemene Voorwaarden voorkomt een boel van dit soort gezeur.
Algemene Voorwaarden zijn nooit leuk en in principe ook niet nodig totdat er een keer geëtter komt en dan kun je er naar verwijzen.
Groeten Hugo
@mds: 'inspiratie' opgedaan bij de huisstijl van de publieke omroep?
Ik moest in ieder geval direct aan het logo van Nederland 3 denken toen ik dat van jou zag...
Groeten Hugo
Topic: Sennheiser EW100 probleem (14-10-2010 16:54:00)Ik moest in ieder geval direct aan het logo van Nederland 3 denken toen ik dat van jou zag...
Groeten Hugo
Squelch is een regeling die de mute inschakelt zodra het RF level onder een bepaalde waarde (treshold) zakt.
Staat je squelch te hoog, dan wordt de mute eerder ingeschakeld en verklein je dus effectief de reikwijdte van je zender. Staat hij te laag (of uit) dan wordt de mute niet ingeschakeld en hoor je wat er op dat moment door de ontvanger wordt opgepikt (veelal ruis).
In de beschreven situatie kan ik me niet voorstellen dat de squelch er iets mee te maken heeft.
Groeten Hugo
Staat je squelch te hoog, dan wordt de mute eerder ingeschakeld en verklein je dus effectief de reikwijdte van je zender. Staat hij te laag (of uit) dan wordt de mute niet ingeschakeld en hoor je wat er op dat moment door de ontvanger wordt opgepikt (veelal ruis).
In de beschreven situatie kan ik me niet voorstellen dat de squelch er iets mee te maken heeft.
Groeten Hugo